hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingst!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 Hingst!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  00:31:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er forøvrig enig i at hingster kanskje ikke hører hjemme i en sport som mounted games, MEN ikke av den grunn at de er hingster men fordi dette kanskje er en litt "knall og fall" sport hvor veldig mange av deltagerne er unge og kanskje uerfarne med hingster(?)
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  08:37:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det var mer det Renegate sier jeg mente; legg merke til at jeg sier at jeg ikke vet noe/interesserer meg for MG, men at jeg synes at det er mye "svada" ute å går generelt om hingster her. Ser ut til at mange mener at hingster er farlige monstre som bare biter og er slemme ;-)

(Redigert for å rette på det faktum at det er MG jeg ikke vet noe om eller interesserer meg for, ikke hingster, som jeg faktisk liker svært godt)

Redigert av - Silje-og-Tindra den 05/04/2005 09:38:18 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  08:51:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er nok generelt mye rart som har blitt sagt om hingster.
Det er i de aller fleste tilfeller ikke hingsten det er noe i veien med men eier/ håndterer...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  09:36:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er etter min mening ikke noe galt med selve hingsten... Synes det er kjempe artig å se hingster på stevne, de gjør gjerne litt mer ut av seg... Ikke misforstå... En hingst på et stevne enda den er snill som dagen er lang trekker til seg oppmerksomhet uansett... Er noe ved de som gir en utsråling som sier: "se på meg"!

Blir like glad hver gang jeg ser en hingst på stevne som kan ris av små barn og bare står å titter å kanskje lager en bitte liten lyd da det passerer hopper rett forbi dem...

Nå har jeg håndert lite hingster, mest unghingster som ikke helt vet hva de er enda.

Men da jeg fikk Norlandshesten min var han ny kastrert, så jeg har fått en følelse av hvordan det var... Han bedekte hopper og slåss og styra fælt...

Det værste jeg egentlig ser hos en hingst er de som prøver å bedekke mennesker... Dette er iallefall totalt mangel på respekt! Og tror da hesten er lært opp for lite av vi er mennesker og ikke hester... Jeg synes det er viktig at hester vet forskjell!

Dette ble veldig off topic...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  10:28:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er noe ved de som gir en utsråling som sier: "se på meg"!

Så enig, så enig Roxira

Litt off topic: For mange år siden begynte jeg å jobbe i en stall hvor de hadde et shettis- hingsteføll som gikk løs på gården. En av de første ukene jeg var der satt jeg meg ned i inngangen til stallen, før jeg visste ordet av det hadde rakker`n kommet bak meg og hoppet opp på ryggen minDet var den dagen hvor oppdragelsestreningen startet for hans del...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mounted_Games

» VIP

Skrevet - 07/04/2005 :  15:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si meg mye enig med Susanne. Jeg har selv en valakk som ble kastrert ved 13 års alder, og han ville aldri gjort noe mot en valakk eller hoppe på en bane. Men om en hingst hadde kommet seg løs og bort til han kunne det bli en riktig farlig situasjon.

Og jeg har absolutt ikke noe i mot hingster, synes de er helt herlige. Men ikke alle hingster er like godt trent, og noen har også sterkere innstinkter enn andre. Og det kan jo skje at en hoppe blir løs også, tror nok en hingst vil bli en smule oppspilt om en fremmed hoppe springer bort til den på ridebanen.

Det er forresten flest ryttere i alderen 15-25 med i Mounted Games, så at de har såveldig liten erfaring vil jeg ikke akkurat si meg enig i! Mange har svært gode resultater innen andre ridegrener, men har sluttet med de etter at de begynte med Mounted Games, da dette var noe de syntes var med spennende og de fortsatt kunne ri ponniene sine.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  01:24:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding

det er alltid en del forholds regler man skal ta om man rir hingst sier flere som driver med hingst!

om for og ta mounted games som et eksempel så om en eller to ryttere faller og to hingster/hopper/vallaker begynner og sloss eller noe i den duren så er det farlig uansett!

er utrolig mange ting som skal tas hensyn til når flere hester er på samme området som ikke kjenner hverandre!

selv på slipp av beite!

nytter ikke komme med at man har kontoll på sin hest om en hissig hingst/hoppe/vallak løper på din!

hva om et jet fly eller no raser over en stevne plass utstilling og 20 stykker minster sin hest a?
om det tar 2 -3 min og fange de eller 1 time så er det ikke sikkert at noen kommer fra det uten en skramme!

sånn seint på natta slutt på dette!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.