hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nordlandshest og sprang
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Nordlandshest og sprang
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShyBoy

Skrevet - 24/03/2005 :  16:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er det høyeste dere har hørt en nordlandshest hoppe på et enkelthinder, hel bane og løshopping. Lurer på hvor høyt de er i stand til å klare.
http://www.mmdreamteam.piczo.com

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2005 :  19:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke så mye personlig efaring med nordlandshester, men har ridd andre ponnier på den høyden. Hvor høyt en ponni kan hoppe, kommer an på mange faktorer. Men de fleste på hobbynivå klarer fint baner på rundt 80 cm hvis hesten er ok trent og rytter er passe god til å ri:) Hvor høyt en ponni kan hoppe under løshopping eller enkelthinder, kommer også an på mange faktorer.
Hege Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2005 :  21:55:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hehe... Tror dere som tror Norlandshesten bare er en liten hobbyhest skal ta dere en titt her: http://www.rimfakse.no/article/view/26901.html

Beste hoppet 1.25...

Mounted games og gitt... NM og VM : http://www.rimfakse.no/article/view/26903.html

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2005 :  22:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sa ikke at norlandshesten bare er en hobbyhest jeg... Finnes mange gode ponnier, men jeg svarte bare hva man kan forvente av den "vanlige" ponni:)
Hege Gå til toppen av siden

Sjarmson og Trine

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  11:06:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSjarmson og Trine  Svar med kopi av melding
hei
har nordlandshest selv...
han hopper

Enkelthinder: opp til 100cm
hel bane:ca 90cm
løshopping:ca110cm
han har kapasitet for mere, men jeg har ikke hatt tid til å brøvd...

TRINE Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  12:08:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ene nordlandshesten på stallen har tidligere stått på rideskole og har vært på en del stevner.
Hun vant da høydehoppingkonk. mot "store brune"! vinner hinderet var 1.30 høyt! Vill tro at med riktig trening kan banehoppinga hennes bli utrolig bra! Men vet ikke om hun er løshoppa..

Hvor høyt nordlandshesten/lyngshesten er i stand til å klare blir jo litt vanskelig å si, kommer helt an på individet..

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  12:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hoppet vel 80-90 med en nordlandshest en gang :-) Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 19/04/2005 :  21:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tuppa har hoppa bane på 1.10.
Og hun har med god margin vært over 1.20 enkelthinder

Merkelig nok så hopper hun ikke særlig mye høyere uten rytter, tvert imot, og jeg tror ikke vi har løshoppet henne høyere enn 1.20 noen gang. Dessverre har jeg få gode sprangbilder av Tuppa, siden hennes 'storhetstid' var før jeg fikk digitalkamera, men her er hun iallfall dokumentert over metern:

Redigert av - Ida KR den 19/04/2005 21:57:31 Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 28/04/2005 :  16:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venninna mi har vel hoppet 1,10 med sin NLhest.
Jeg har en blanding mellom Nl og araber, den har vell løshoppet 1.30 (var ikke meningen, men ho hoppa faktisk over gjerdet rett foran øynene mine)

men det høyste som er dokumentert at en NL hest har hoppet er vel 1.25 (leste gjennom en haug med Rimfakse for en stund siden) tar jeg ikke helt feil var det Trollvik Bjarke som gjorde det.. men seff det kan jo være andre NL hester som også har hoppet så høyt

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/04/2005 :  23:46:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Som sagt, NL hoppa på stallen har hoppa 1.30 (sier de i allefall ).
Therese
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 29/04/2005 :  14:02:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det er kjempekult:) får bare ennå mer bevist bredda i rasn:)

Hva het tilfeldigvis hestn da?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 29/04/2005 :  14:59:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Veeeldig OT: Tusla heter hun(vip: Tusla & Tuslan) . Hun ble 2. pr , 1 i kvalitet og beste lyngshest sist på nnhs :) Hadde føll ved fot da (nyjord Tuslan) . Kanskje du var der??

Legger til: Hun ble populært kalt Shanti på tomsø rideskole når hun var der.

Therese

Redigert av - Eikdokka den 29/04/2005 15:00:10 Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 29/04/2005 :  16:12:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aha,, ja har hørt om henne:)

anne91

Skrevet - 07/05/2005 :  21:45:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
nordlandshesten til ei vennine av mg baby love e veldig lat egentlig når ho bestemmer seg for det ha hoppa 1.10m men de va såvitt visst en nordlandshest vil kan den sikkert hoppe knallhøyt Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.