hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - gode hestebøker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 gode hestebøker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

**Afrodite**

Skrevet - 15/03/2005 :  16:24:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
[red]jeg er en jente på 15 som har ridd i ett halvt år, har en hest på halvfor. jeg liker veldi godt å lese om hester å få mer erfaring jeg leser wendy og har lest boka "hva tenker hesten min?" jeg vil gjerne lese flere heste bøker å få bedre erfaring på den måten samtidig som jeg er i stallen så ofte som jeg kan og får erfaring der. så er det noen som har lest noen gode faktabøker om hester? er veldi takknemlig for svar

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  16:48:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Her er en lignende tråd: http://www.hestemarked.no/mix/topic.asp?TOPIC_ID=161

Jeg kan anbefale:
-Hestehold i Praksis
-Et sunt og naturlig hesteliv (jeg er ikke ferdig å lese den enda, men den virker så langt meget bra)
-Å tenke som hester
-Saltøy og hesteutstyr (lettoppfattelig bok, ganske så informativ også)

Det som er så trasig er at bøker dyre.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  17:54:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Opprinnelig postet av Ullsokken

Vær flinkere med å bruke biblioteket! De har faktisk endel bøker der.. Veldig mange av Landbruksforlagets bøker finner du iallfall. Og også endel bøker som ikke lengre er i salg, og som du må på biblioteket eller en bruktbokhandel for å få fatt i.

Rot litt i forumet Bøker og videoer så får du nok flere tips. Det finnes mange bøker, og det finnes mange kategorier av bøker innen hest også..

Da jeg var mindre leste jeg "Lær ridning med Kjersti og Alex" av Kjersti Wigen. Husker at jeg synes den boka var veldig koselig. Denne er desverre ikke i salg lengre, men den finnes fremdeles på biblioteket.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  17:57:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
<klipp>

Opprinnelig postet av Ullsokken

Vær flinkere med å bruke biblioteket! De har faktisk endel bøker der.. Veldig mange av Landbruksforlagets bøker finner du iallfall. Og også endel bøker som ikke lengre er i salg, og som du må på biblioteket eller en bruktbokhandel for å få fatt i.

Opprinnelig postet av spoff

Joda. Men på biblioteket her må de fjernbestille det mest av det jeg vil/skal ha.
Dessuten er det ikke helt det samme å låne en bok, som å eie den hvis du skjønner..

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  23:41:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

<klipp>

Da jeg var mindre leste jeg "Lær ridning med Kjersti og Alex" av Kjersti Wigen. Husker at jeg synes den boka var veldig koselig. Denne er desverre ikke i salg lengre, men den finnes fremdeles på biblioteket.

opprinnelig postet av spoff

Har den boka eg også og tar den fram innimellom og leser i den igjen. Trur eg har den nyaste utgaven. Fekk den vel som medlem i Wendy-bokklubben, trur eg, for ørten år siden. Den kan virkelig anbefalast.

Redigert av - Lucinda: den 15/03/2005 23:42:07 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  23:54:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte forøvrig min "Lær ridning med Kjersti og Alex" av Kjersti Wigen brukt her på Hestemarked. Jeg lånte boka på biblioteket da jeg var liten, og siden dette var en bok jeg satt veldig pris på valgte jeg å forsøke og få tak i den brukt her på Hestemarked. Fikk respons på kort tid.

Så om man vil eier kan det å forsøke og kjøpe brukt også være en ide. Ikke alle bøker er like enkle å få tak i, men det er jo alltids verdt et forsøk. Ellers er jeg jo enig i at det er ok å eie bøker. Iallfall de som er av en slik kvalitet at du gjerne vil slå opp i dem gang etter gang. Men ofte er ikke samsvar med økonomi og leselyst helt proposjonalt, samtidig som at det finnes bøker som er av en slik sort at de leses, og brukes aldri igjen. Da er biblioteket fint. Jeg har også brukt biblioteksbøkene for å finne ut om bøker er gode.. Har da rukket og lest litt mer i dem enn hva man får gjort i butikkhylla, og så gjort meg opp en mening om dette er en bok jeg virkelig vil ha eller ikke.

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  00:08:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Aporopos bibliotek. Jeg søkte etter et par navn som Mark Rashid, Peer W. Vogel og andre navn som jeg fikk i en annen tråd her, på deichmanske, og fikk opp ett treff på Vogel. Og den var reservert to måneder fremover. Har også før søkt på diverse hestebøker, uten å få noen treff. Skulle ønske bibliotekene var mer oppdaterte på hestebøker. Man har ikke alltid råd (eller hylleplass) til å kjøpe alle bøker man leser. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  21:24:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Aporopos bibliotek. Jeg søkte etter et par navn som Mark Rashid, Peer W. Vogel og andre navn som jeg fikk i en annen tråd her, på deichmanske, og fikk opp ett treff på Vogel. Og den var reservert to måneder fremover. Har også før søkt på diverse hestebøker, uten å få noen treff. Skulle ønske bibliotekene var mer oppdaterte på hestebøker. Man har ikke alltid råd (eller hylleplass) til å kjøpe alle bøker man leser.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Dersom ditt lokale bibliotek ikke har boken/bøkene du ønsker, pleier de å være veldig hjelpsomme med å fjernbestille dem --> bestiller fra et annet (større) bibliotek altså.

Redigert grunnet skrivefeil (en bibliotek, faktisk)

Redigert av - Ullsokken den 16/03/2005 21:25:57 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  22:59:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg sjekka på deichmanskes hjemmesider. Der står bøkene de har i alle filealene (det kan umulig være slik det skrives?), og jeg fikk allikevel så få treff. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  23:20:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Deichmanske er norges største bibliotek(?) så har ikke de det, så har neppe andre det heller. Men jeg anbefaler at du stikker innom hovedfilialen her på Hammersborg, for der er de veldig hjelpsomme og graver opp det mest utrolige fra kjelleren dersom du spør (vet de har en haug med bøker om hester og ridning fra 1800-tallet, f.eks). Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  23:31:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er antagelig lurere å finne bøkene ved å lete i hylla eller arkivet, og ikke gå i bokhandelen for å forsøke å finne boka på biblioteket etterpå. Du finner nok endel bøker begge steder, men Deichman har også mange bøker som ikke lengre er i salg, og de vil du kun finne i hylla eller i Deichmans egne arkiv antagelig.

Nå vet jeg ikke hvor fort folk leser, men for min del har Deichman iallfall alt for mange interessante bøker til at jeg skal kunne klage over for lite lesestoff på en god del år. Dog har jeg liten tid til å lese, og har mange bøker jeg eier selv som ennå ikke er lest. Men jeg skal aldri kunne klage over for få interessante bøker på biblioteket.

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  23:00:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hestehold i praksis av Mats Mellberg (ca. 387 kr) og Natural Horsemanship, på bakken og i salen av Peer Werner Vogel(ca.342 kr) er uten tvil de beste bøkene jeg har lest! Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  11:25:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei... da slenger jeg med på her.
True Unity - Tom Dorrance
True horsemanship throug feel - Bill Dorrance & Leslie Desmond
Og en som jeg har lånt fra Formosissima... husker ikke helt hva den het (hjelp meg her, Formosissima)
Alle tre er på engelsk, men gud så mye man lærer og får innsikt i... (og man blir stødigere i engelsk)

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.