hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bestilling av hestebøker (videoer) på nett
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Bestilling av hestebøker (videoer) på nett
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2004 :  14:54:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er det mange av dere som har bestilt hestebøker over nett? Hva slags hestebøker har dere bestilt? Norske og/eller utenlandske? Fra hvor? Hvordan er deres erfaring?

Jeg har tidligere bestilt noen engelske bøker fra Amazon (UK), diverse skandinaviske bøker og en engelsk bok fra Bokkilden (har også engelske titler) og norske bøker fra Gnist. Har egentlig god erfaring med dem alle, men de to førstnevnte har vært mest flittig brukt på bakgrunn av at de som oftest har hatt best utvalg og best pris.

Har i dag også sendt inn en bestilling hos danske e-boghandel.dk, men har ennå ikke fått bøkene levert. Det ser ut til at de har gode priser, og godt utvalg (mange danske titler, og også endel engelske). Og sender til Norge.

I tillegg til de nevnte vet jeg om endel andre alternativ:
  • Landbruksforlaget: Som sikkert er greit, men de fleste bøkene finner du enten billigere andre steder (f.eks. hos Bokkilden), eller til samme pris (og da uten porto) i en ordinær bokhandel eller en større hestebutikk (f.eks. hos Horze).
  • Lesehest.no: Muligens også greit, men utvalget er ganske smalt (ut fra min interesse iallfall), og bøkene finnes også billigere om man bestiller direkte fra Danmark f.eks.
  • Heste-nettet-dk: Under deres spalte lesehest kan man bestille bøker. Jeg har ikke testet dette, men har vært i kontakt med dem, og vet de sender til Norge. De har ok pris på de bøkene jeg har sett på iallfall.
Er det flere som enten har bestilt bøker innenland eller utenlands? Enten fra en av utsalgene jeg alt har nevnt, eller fra noen andre?

Er det noen som f.eks. kjenner til gode bokutsalg i Sverige som har et bredt utvalg av svenske titler (gjerne også engelske, da de ofte er greie å slenge med i handlekurven når man først er i gang), og som sender til Norge?

PS: Føy gjerne til noe dersom du har kjøpt noen hestevideoer også. Jeg har ennå ikke gjort det, men er interessant å høre tilsvarende synspunkter for dette temaet.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/12/2004 14:57:58

Lucinda:

Norway

Skrevet - 29/12/2004 :  11:24:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg blei litt ergelig på meg sjølv når eg las dette spoff. Har nemleg akkurat bestilt og mottatt bøker frå Landbruksforlaget og så ser eg no att eg kunne ha fått tak i bøkene billigere på f.eks bokkilden.

Men takk for infoen. Nå veit eg det til neste gang. Sukk.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2004 :  15:07:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Uff da.. Håper du får glede av bøkene likevel (de pleier jo å være bra). Det er jo ikke snakk om mye penger, men det er litt prinsippsak å velge billigste sted. Skjønner det..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2004 :  07:46:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Angående et svensk alternativ kom jeg over Bokus. Men de sender ikke til Norge. Da må man eventuelt bestille til et postkontor ved grensa, og hente varene der. Da blir alt igrunn veldig uaktuelt. Om noen vet om andre svenske bokhandlere med hestebøker vil jeg gjerne vite. Evnt som også har erfaring med Bokus, eller andre av de nettbutikkene jeg har nevnt.

PS: Ser ut til at Bokus er ganske så mye billigere enn f.eks. denne lesehest.no som selger et fåtall svenske bøker i Norge. Det skal jo kanskje nevnes at Hööks faktisk selger endel svenske bøker i Norge, men sett i forhold til Bokus tar Hööks nesten dobbel pris (og da har jeg ikke tatt hensyn til kurs, hvor den norske krona da står høyere enn den svenske. Da blir prisen istedet ikke bare nesten det dobbelte, men ganske nøyaktig det dobbelte..).

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 30/12/2004 07:48:11 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2005 :  02:07:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kom over en "ny" butikk. Hestebokhandelen.com. Norsk butikk som kun selger engeske titler. Etter sammenlikning med endel av titlene opp mot engelske Amazon er nok Amazon billigere på samtlige titler.

En annen ting som slår meg.. Hvorfor har hverken denne bokhandelen, eller f.eks. lesehest.no oppgitt noen kontaktinformasjon bestående av et telefonnummer og en adresse? Jaja.. Mulig man får det man betaler for likevel, men man får jo de samme tingene til billigere penge andre steder, så for min del kommer jeg neppe til å teste deres tjeneste. Men synes et par ting bør være med når man skal drive butikk. Man får vel kanskje varene i oppkrav (og sånnsett "garanti" for at du ikke betaler for noe du ikke får), men likevel..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 02/01/2005 02:08:34 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  23:10:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hmm.. Her føler jeg at jeg sitter og har en debatt for meg selv Men godt mulig den er av interesse likevel..

Uannsett. Funnet ny butikk: Horsebooks UK. Engelsk nettbokhandel som har spesialisert seg på hestebøker. Sender også til Norge. Ikke testet..

PS: Disse selger også videoer.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 05/01/2005 23:12:00 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/01/2005 :  00:14:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja denne debatten din er absolutt av interesse. Eg har vel vore inne og kikka på alle linkane. Supert. Er glad i bøker, men det er dyrt for eg liker å eige bøkene. Har hyller opp og hyller ned.

Har dessverre ikkje noko å bidra med sjølv her, trur du har lista opp dei fleste eg viste om og fleire enn det.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2005 :  17:55:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har i dag også sendt inn en bestilling hos danske e-boghandel.dk, men har ennå ikke fått bøkene levert. Det ser ut til at de har gode priser, og godt utvalg (mange danske titler, og også endel engelske). Og sender til Norge.

Opprinnelig postet av spoff

Tenkte bare å meddele at jeg nå har fått bøkene, og er veldig fornøyd. Det tok riktignok litt tid, men det var fordi jeg bestilte en engelsk tittel som hadde leveringstid på 2-3 uker. Med å ta det i betraktning har bøkene kommet raskt frem.

En ting som jeg synes var veldig morro, var at denne bokhandelen trekker fra mva på bøker som kjøper fra land utenfor EU. I tillegg er bøker tollfritt for privatpersoner i Norge, så for min del, tross utenlandsk porto, ble bøkene faktisktisk billigere for meg som er norsk. Enn om jeg hadde vært dansk..

PS: Når man bestiller må man huske på å regne ut valuta.

Så var det å få tid til å lese disse bøkene da. Har fremdeles andre uleste bøker

Forøvrig Lucinda.. Du er vel den eneste som leser denne debatten min (*hehe*). Du snakket i en annen debatt (tror det var den om at jeg sa at "Dressur med Kyra" kommer ut på norsk i 2005), så vil jeg anbefale bøkene til Carl Hester. De er på engelsk. Jeg er også håpløs i engelsk, men disse bøkene ("Real Dressage" og "Down to Earth Dressage" som jeg har iallfall..) er ganske greie. Dessuten er det mange fine og illustrerende fargebilder som kommer godt med

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 18/01/2005 17:57:37 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/01/2005 :  18:21:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Spoff takk for tips, skal sjå på bøkene du snakker om. Men eg trur eg må få lest ferdig dei eg har først. Har ein tendens til å kjøpe og kjøpe bøker og så ligger dei her halvleste. ja,ja.

Akkurat no leser eg på innføring i programmering og offentleg økonomi, men det er godt å ta litt pauser innimellom med litt "hestestoff". Det var den tida da som det aldri blir nok av.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 23/01/2005 :  17:23:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Øy, jeg leser denne tråden Har bare ikke så mange tilføyelser å komme med.
Lurer forresten litt på om noen aner om Sally Swift sin bok nr 2 er tenkt oversatt til norsk sånn en gang i framtiden!?

Ellers: varierende utvalg i disse butikkene, og er litt enig i at det er litt greit å handle hos noen du "vet hva er", enn å handle der du ikke i det hele tatt kan finne ut hvem som står bak osv. (ala hestebokhandelen)

Logisk nok fikk jeg opp masse annet enn ridebøker når jeg søkte på riding på amazon, men dumme meg måtte tenke meg litt om fordi jeg skjønte sannelig ikke hva motorsykler hadde med ridnig å gjøre

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2005 :  19:25:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Øy, jeg leser denne tråden Har bare ikke så mange tilføyelser å komme med.
Lurer forresten litt på om noen aner om Sally Swift sin bok nr 2 er tenkt oversatt til norsk sånn en gang i framtiden!?
Opprinnelig postet av Guro

Jeg aner egentlig ikke, men vet at den finnes på svensk (om det er til noen som helst hjelp.. Jeg leser nemlig heller svensk enn engelsk.. )
Kopi av melding:

Logisk nok fikk jeg opp masse annet enn ridebøker når jeg søkte på riding på amazon, men dumme meg måtte tenke meg litt om fordi jeg skjønte sannelig ikke hva motorsykler hadde med ridnig å gjøre

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Jeg har aldri søkt på "ridning" der jeg.. Søker bare på "dressage", og mer spesifikke ting ala "long reining", "lungering" osv.. Siden det er så sinnsykt mange bøker der liksom. Hva med søk på "horse"?

Ellers kan man klikke seg frem til noe som heter Books > Subjects > Home & Garden > Animal Care & Pets > Horses > Riding. Håper ikke den gir så mange motorsykkeltreff

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2005 :  23:43:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Bole.no har visst et utvalg av svenske titler. Endel titler som også finnes på norsk, og noen titler som jeg kun har sett på svensk. Noen bøker oppfatter jeg som billige, mens andre ikke.. Man får nesten sjekke opp de aktuelle titlene selv, og vurdere hva man selv er på jakt etter.

Guro
» VIP

Skrevet - 02/02/2005 :  18:45:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Rota igjennom diverse rot i dag (underlig setning), og kom da over et "preparing for a dressage" hefte som fulgte med bladet "Your Horse" på vårparten i fjor. Dette er et hefte i likhet med de som landbruksforlaget har gitt ut i Norge, men (jada, det kommer spm her) dette heftet har nr 39 (tror jeg det var) og i Norge har vi kommet til nr 10 (kjøring). Noen som vet om det er planlagt utgitt flere slike hefter i Norge??

Spoff: jada, svensk er mye bedre enn engelsk:) Så da kan jeg tenke på det når jeg har kommet meg gjennom den første:)

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2005 :  23:19:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Angående disse håndbøkene fra Landbruksforlaget så abonnerte jeg på dem før (av en eller annen grunn falt jeg ut av lista deres, og etter mye klaging kom jeg så på igjen. Men da jeg atter en gang falt ut uten å ønske det selv, ga jeg dem rett og slett fullstendig opp), og for cirka 1.5 år siden sendte jeg jeg en mail og spurte om de visste om et par titler jeg da kjente kom på norsk. Da svarte de at foreløpig visste de kun om de som da alt var annonsert på sidene deres. Mitt spørsmål dreide seg vel om flere av disse dressurheftene, samt det som heter "Long Reining" som Paul Fielder har skrevet (hans hefte "Longering" som alt finnes på norsk synes jeg var veldig bra).

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2005 :  21:00:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ny svensk bokhandel jeg har kommet over: Adlibris. De har forøvrig salg i disse dager, men hjelper lite da de kun sender i Sverige

Og jeg som fant opptil flere bøker som kanskje kan være litt interessante..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 08/03/2005 21:03:13 Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 19/04/2005 :  20:40:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bestilt bøker fra amazon.co.uk og british horse society (www.bhs.org.uk), og det har fungert greit. Jeg har også bestilt bøker fra FN-Verlag i Tyskland (www.fnverlag.de), men da er det jo tyske bøker, da.... Men mange bra! Der har de også videoer (også på tysk...), men jeg har også bestilt vidoer fra Equestrian Vision (www.bramic.co.uk), og det har jeg vært veldig fornøyd med. Jeg har også bestilt videoer fra BHS. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.