hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Champion Komplett
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Champion Komplett
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beno

Skrevet - 11/03/2005 :  13:25:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal få ny hest i disse dager og lurer på hva dere synes om Komplett. Er det slik at da skal det ikke gis noen ting i tillegg av kraftfor ? (bygg,hvete etc.) Hva med vitaminer ?
Hvilke erfaringer har dere med Komplett ??
Hvor mye tror dere en kat. 1 ponny som ris hver dag trenger av Komplett i tillegg til høy selvsagt: 2 dager sprangtrening, 3 dager dressurtrening, 2 dager tur/longering. 7 år gammel hoppe - godt hold.
Mvh. Beno

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  13:52:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det kjem an på veldig mange ting. Dei som har ponnien no vil nok kunne gi deg eit betre svar på kva ponnien trenger.

Vekt, type hest??? Dette spiller også inn. Er den lettfora??

Forøvrig så har eg ikkje den heilt gode erfaringa med komplett, foretrekker Champion Energi i stedefor.

Dersom hesten får bra høy og opp mot 2 kg komplett skal det ikkje være behov for å gi den vitaminer i tillegg da dette blir dekka av kraftforet.

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 11/03/2005 :  17:22:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du trenger ikke å gi havre nei, fordi Komplett inneholder en stor del av det. Men det trenger ikke være det beste for din hest.

Som Lucinda sier, du bør få forplan fra de som har hesten nå. Da er det enklere å gjøre noen små forandringer ut fra den om det er ønskelig. Ellers så kan den sikkert få samme foret som den får nå. Det kommer helt ann på hva du synes om hesten nå og om du vil forandre på noe.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  14:52:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å styre unna Champion på de fleste områder. Champion er det største drittfòret jeg har vært borti, så prøv heller å finne noe annet.

Toppform for eksempel

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  14:53:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å styre unna Champion på de fleste områder. Champion er det største drittfòret jeg har vært borti, så prøv heller å finne noe annet.

Toppform for eksempel

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/03/2005 :  15:14:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fortell gjerne hvorfor :) Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  19:06:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
vi bruker champion komplett, champion havre og vitaminer til våre skolehester..og alle er sunne og friske...disse hestene liker foret hvertfall ,em det er forskjell på hester =)
spør aldri om noen ukjente kan sette opp forplan til hesten din...om de gir feil tall for eks kan det på store følger...hør med noen som kan det....

Gå til toppen av siden

Skriver May

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  12:37:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Real Storm: Koffer e champion drittfôr??
Du skal behandle din dårligste hest like bra som din beste.. Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 16/03/2005 :  14:31:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarer selv om jeg ikke er R Storm...

Alt er relativt, men om Champion er et "drittfor" eller ei kommer vel litt an på hesten. For min hest er det sånn sett noe dritt, men det har fungert greit på andre hester jeg har hatt.

Ellers er det vel en del hester som har hatt en del reaksjoner på Champion-foret som kløe, diverse allergier, kuler, hevelser o.s.v. Symptomene har angivelig blitt borte ved forbytte.

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 17/03/2005 :  00:34:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Endel fikk problemer med Champion etter at de tilsatte de urtene også. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.