hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes deres "bedre halvdel" om hester/ridning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva synes deres "bedre halvdel" om hester/ridning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  12:52:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, spørsmålet er enkelt - hva synes deres "bedre" halvdel om hester og ridning generelt?

Min kjære Kristian synes at hester er kje-e-edelig og alt for mye jobb, men han støtter meg i det at jeg skal ri og kose meg med dem (ergo han forlanger ikke at jeg skal slutte fordi han synes det er teit). Jeg har fått ham til å ri-en- gang i løpet av 17 måneder, og han var faktisk rimelig flink til aldri å ha ridd før.
Synes uansett det er veldig fint at han støtter meg og synes at jeg skal ri, og ikke krever at jeg skal oppgi hobbyen min. Men jeg hadde ikke hatt noe i mot selskap i stallen noen ganger ;-)

Det skal sies at han kommer fra en gård som nå har 5-6 hester.

Så, hvordan er deres?

Lucinda:

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  13:05:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har ikkje lenger noko "bedre halvdel". Ein stor del av grunnen, (ikkje heile grunnen) er att eg driver med hest. Fikk egentleg nok av å høyre om desse "h....." hestane som høyrte heime på slakteriet osv. Synest ikkje det var noko gøy å heile tida ha dårleg samvittighet over å tilbringe nokre kjærkomne timer i stallen innimellom småbarnsstell og utdanning. No skal det også seiast att vi traff kvarandre mens eg jobbet på ridesenter, så han burde, og blei gjort klar over, att hestane følgte med på lasset.

Så det gikk som det måtte gå egentleg. Følte att eg ikkje blei respektert for den eg var. Pakka sakene mine, kjøpte eget hus og flytta. Har aldri hatt det bedre.

Men håper jo å finne meg ein ny "betre halvdel" med tida då. Man savner jo visse ting ved det å ha nokon å dele livet med. Og nå har eg lært litt, så hestane må i allefall bli respektert, men aller helst litt meir en det også. Problemet er jo att eg har to unger å ta hensyn til også da. Lurer egentleg litt på korleis eg skal klare å få tid til å finne nokon?? Ja, ja det kommer vel med tida.

Redigert av - Lucinda: den 10/03/2005 13:07:38 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  15:41:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ragnar har måtte lære seg å leve interessen min for hester en god stund etter vi ble sammen. Da vi ble sammen dreiv jeg ikke med hester i det heletatt, men nå har interessen kommet tilbake for fullt, kanskje litt for mye til tider (iflg. han) :P
I 18års-gave fikk jeg tur til Venabu + tre rideturer der oppe på henholdsvis 3 + 3 + 2 timer i løpet av en helg. Da var min kjære med å rei alle tre turene, og det var både skritt, trav og galopp. Ragnar syntes faktisk det var veldig gøy, spesielt å galoppere, og han var veldig flink tiltross for at han kun har ridd to timer før. Rir allerede lettridning og greier ;) Han syntes det er greit i små mengder, men de gangene jeg har vært å sett på potensiell hest til meg selv, har han holdt seg unna. Vet jeg babler litt for mye om hest, men han er utrolig tålmodig og holder ut :)
Han har faktisk selv sagt at han skal hoppe 1 meter med hesten jeg blir å kjøpe, og det skal han nok få lov til. Med en god del instruksjon først, dog.. :P
Føler meg utrolig heldig som har en kjæreste som aksepterer hobbiene mine så mye som han gjør, og at han er villig og tør å være med å prøve litt i ny og ne :)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  15:53:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min kjære er rett og slett helt fantastisk!

Han har vært med meg på noen rideturer som var kjempekoselige!
Passer sønnen vår når jeg skal i stallen, på stevner osv uten så mye som en sur mine.
Tror nok han har skjønt at jeg blir "et halv menneske" uten hester og det som følger med.
Han tropper villig opp i stallen om det er tunge tak i stallen som f.eks. høybæring e.l.
Er fullstendig klar over at jeg er sjeldent heldig som har en slik mann, så jeg er veldig flink til å si det til ham også

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 10/03/2005 :  16:21:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Min "bedre halvdel" er så hjernevasket han, at han tror at han alltid har hatt hester i livet sitt, hihi.

Vi har vært sammen i hundre år sånn ca, og i starten var han masse med i stallen og på turer osv. Etter en tid fant han vel ut at han ikke trengte å imponere mere, så han fortsatte med sine hobbyer mens jeg holdt på med hestene mine.

Uansett, så er han helt suveren. Han har tatt BE setifikatet fordi jeg ikke tør å kjøre henger, så han kjører meg og ponnis hver gang vi skal noe. Han henter og lemper både høy og spôn. Laster hester, bygger bokser, reparerer gjærder, gjødsler og kalker, u name it. Akkurat den dillingen og dullingen og selve ridingen det holder han seg unna, men alt annet som hører med hesteholdet der stiller han opp på flekken. Snille kjærstn` min

Edit: Må nesten ta med at han er verdens beste stevnehestepasser også. Hihi. Seriøst, en stk hysterisk jeg pisker ham rundt, og han gjør som han skal dog litt furten Han hjelper til å huske at alt utstyret er med, sjekker og dobbeltsjekker hesten etter at jeg har gjort det hundre ganger selv - slike ting. Og han er med på utstillinger, hvert eneste år. Hvor mange kjærester gidder egentlig å sitte stille flere dager i strekk og se på hester som går i ring? Hmm.... jeg tror jeg må bli snillere med ham eller noe...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Redigert av - Kajsa den 10/03/2005 16:25:58 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 10/03/2005 :  16:22:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kjæresten min er jo enda ikke _så_ utsatt for hesteverdnen, iom at jeg ikke har min egen hest (enda). Men han er fullt klar over at hest blir en del av livet hans en gang i framtiden, og han sier ikke noe på det. Han har også ridd (noe han selvfølgelig aldri hadde gjort før han traff meg;)) og han var i grunnen ganske flink :).
Har jo vært forrytter, og da syns han heller ikke at det var noe stress. Tror det at han har egne interesser han kan drive med gjør at det går så meget bedre, da sitter han ikke og venter på meg, mens jeg gjør mine ting:)

Håpet er jo at han en dag skal bli som Renegate sin når det blir behov for det

Guro
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  23:32:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Min bedre halvdel var for litt over et år siden redd disse store dyrene!! Nå blir han med på rideturer og er i stallen nesten hver dag... Er jeg syk eller sliten finner han frem greipa og møkker. Han synes ikke hester er kjempe artig, så han er jo ikke med ut å rir hver dag, men han er da blitt fryktelig glad i mine 5 firbeinte venner!! Så når vi har fundert på å redusere antall hester er det han som protesterer mest!!

Han er også så snill at han kjører meg på stevner og støtter meg!! Noen ganger hender det jo at han blir litt lei... Men jeg skal ikke si så mye for det hender det at jeg blir selv en gang i blant...
Og litt til skryt før jeg gir meg... Når han børster hestene og møkker bruker han evigheter... Er jo så nøye så... Veldig viktig at hesten er ren og har ren boks!! Børster flis av dekkenet og styrer...

Bare så søt da!! Hadde han turt å starte stevner og ville satset litt mer hadde han nok blitt en flinkere rytter enn meg!! Får han sitter jo så fint på hesten til å ikke ha ridd noe før han møtte meg!! Har kun sett han sitte skikkelig galt en gang og det var på en fremmed hest på ca 170, barbak med kun et veldig glatt vinterdekken... Da satt han fremoverlent!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  14:47:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Min samboer syns det er forferdelig rart at en hobby kan ta så mye tid, og vi har hatt våre diskusjoner om dette...

Da jeg hadde hest på fôr sist måtte jeg reise i over en time hver vei, og eieren var lei av hest, så jeg red ofte. Da faren min døde for halvannet år siden, red jeg enda oftere, fordi alt annet var meningsløst og fordi jeg følte et slags bånd til pappa gjennom ridningen, fordi det alltid hadde vært vår store felles interesse. Min kjære forsøkte seg med å klage på at jeg kom sent hjem og at han følte seg nedproioritert av noe så ubetydelig som en hest osv.. Da smalt det!! Jeg forklarte hvordan det lå an, at jeg ikke hadde mye annet jeg følte for å gjøre, at jeg ikke ville grave meg ned i sorgen fordi han ikke kunne være alene noen timer osv. og til slutt forstod han.

Nå støtter han meg i at jeg rir i moderate mengder. Jeg rir fast en gang i uka, og diverse ekstra i helger osv. Så lenge det ikke blir hver dag støtter han meg. Han vet hva det gjør med meg, og at det gir ham en glad kjæreste. (For mange høres dette lite ut, men jeg har også fulltids-studie som krever ca 50 uketimer, og jobber i tillegg for å betale et alt for stort huslån, så det er ikke mange timer fritid uansett.)

Min plan er å kjøpe hest den dagen økonomien og livssituasjonen tilsier det. Jeg tror ikke min elskede syns det er så fantastisk, men protester blir slått ned på med hard hånd. Hest er en livsstil og en del av meg. Han får begge eller ingen.

Han har vært med på ridetur en gang, og jeg longerte ham på min tidligere fôrhest. Han er en sportsmann, så han får selvfølgelig til det også, og jeg tror han syns det er veldig gøy, så lenge han føler seg trygg.

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  16:47:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Min bedre halvdel synes det er gøy med hest :) han liker og ri så han har vært med i stallen flere ganger. Til nå har jeg ikke fått sett ham ri. Siden han ikke har ridd så mye (han har nemlig ridd før han ble sammen med meg) har jeg ikke noe lyst til å sette ham opp på den hesten jeg steller selv nå. Den kan være litt upålitelig nemlig.
Vi har snakket om å ta en hesteferie så :D
Men når vi er i stallen er det ikke snakk om å hjelpe til :P ta et greip å hjelpe å møkke ikke talom hehe Til nød kan han tømme trillebøra. Men jeg er fornøyd med at han godtar interessen min og synes det er litt gøy selv også.
Vi vurderer faktisk å anskaffe ham hest når den tid kommer at jeg skal ha hest, men da får han ta jobben med det selv ;)

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2005 :  10:42:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min Anders har vel aldri vært noe særlig begeistret for hester (er allergisk også), og har tydelig gitt utrykk for det når jeg har tilbragt omtrent 12 timer i stallen, men han vet nok utrolig godt at jeg ikke kommer til å nedprioritere Holter for noe som helst, så han har lært seg å leve med det (har klart å lure han med i stallen noen ganger, og han synes i grunn hester er koselige dyr, og spes Holter da, som t.o.m han klarer å håndtere:)) Har fått han oppå hesten to ganger tror jeg, og da sprang Holter litt vel fort, så det har ikke blitt mer av det, dessuten ser hjelmen teit ut (synes han):)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  00:48:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Min er faktisk også allergisk så jeg må skifte i stallen for å ikke få hestehår i bilen og hjemme.. Er til dels allergisk selv også, men nå i det siste har jeg faktisk ikke merket noe til det :D
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Buskeline

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  20:37:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBuskeline  Send %s1% en ICQ meldingBuskeline  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBuskeline  Svar med kopi av melding
Heldige meg

Min kjære mann syns hester er greie dyr så lenge han slipper å ha hovedansvaret. Dette kommer av at han har vært bonde og drevet med melkekuer helt til like før vi giftet oss, så stakkars mannen rakk å pløye opp enga og så til korn før gærne kjerringa (les meg) skaffa seg hest nr1, nå har en hest blitt til 4 kaldblods, der en akkurat har fått føll, en 3 år gammel vbl ridehest og to shettistroll...og det rare er at jo flere hester som kommer til gårds jo mer moro syns han det er, selv om han ikke rir.

Han møkker, bærer høy, flis osv når jeg har det travelt eller trenger hjelp av forskjellige årsaker. Og han er vel nesten enda mer stolt av det lille føllet vårt enn jeg er, snille gode mannen min.

Nå har han tilogmed funnet ut at en ridehall hadde vært kjekt å ha, så slipper jeg å bli våt og kald når jeg rir, pluss at det jo vil bli lettere å leie ut bokser her da. Kommer nok ikke til å bytte ut denne mannen nei :)))
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  23:22:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjæresten min synes det er noen fine dyr, men han er ikke kjempe opptatt av de:) Han synes imidlertid det er fint at jeg har en hobby! Men nå er jo ikke jeg så mye i stallen lengere, så er vel kanskje derfor det er greit at jeg snakker om hester av og til:)
Hege Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  19:12:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ingen "bedre halvdel", men min forrige(bla bla...) likte hester!!;) Fikk han med ut å ri til og med!! Veldig underholdende.
Men vennene mine som ikke har hest synes det er litt kjipt siden hesten tar så mye tid og jeg blir forholdsvis "bunnet" til denne livsstilen. Jeg prøver å være mest mulig tilbøyelig på dette området, så jeg tror ikke det kommer til å bli noe stort problem for vennene mine eller kommende "bedre halvdeler"!!!!:):)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2005 :  17:16:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Min Cato er ikke sånn veldig begeistret, men han kan godt klappe de og prate med de.

Har fått han opp på hesteryggen et par ganger, men siste gangen endte han opp på bakken. ("noen" hadde ikke etterstrammet gjordten*host*). Han var skikkelig søt, der han klamret seg fast opp ned rundt halsen til Miriam fordi han hang fast i ene tøylen (fatter ikke at han fikk det til) og hadde hørt at hester fikk så lett vondt i munnen, og ergo turde han ikke å slippe seg... Så der hang han mens hun jogget hjemover og meg med latterkrampe etter.
Han måtte også innrømme (motvillig) at Stormen VAR nydelig som føll...

Det som er fint med han er at han respekterer at de tar mye tid og koster mye penger. Det er sjelden han klager, og det er helt supert. Hestene er barna mine, det er ikke til å diskutere en gang

Nå er ikke pappa min bedre halvdel akkurat, men han er litt vittig han også.

Når jeg fikk Miriam, var det mest snakk om fårepølse og havremopeder, skitlukt osv. Han fortsatte slik en liten stund, til han ble tatt på fersken i å være blaut å skjemme henne bort og dille når han trodde ingen så han. Når Storm kom til verden vandret han rundt som en kry hane, og Storm er fremdeles "pappas godgutt".

Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 21/03/2005 :  22:41:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Jeg kan jo fortelle om mamma, (pappas bedre halvdel og offer for hestegal mann og datter... :))

Hun er allergisk, og fikk sitt første møte med hest på en stor politihest som løp ut, deretter vill galopp på strendene i camargue. (Ikke akkurat smart hvis man vil venne sin kjære til dyrene pemt og rolig, men min far var ganske gæærn....)

Så der stod hun, redd for hester, ekstremt allergisk og med pappa og meg fullstendig hestefrelst. Vi måtte skifte i kjelleren osv. og hesten tok alt for mye penger ut av et stramt budsjett. Oppå det hele ble hun pumpet full av "gode argumenter for å ha hest" - som f.eks at vi kunne ta med det tørre brødet og gi til hesten, så slapp det å bli kastet! For en utrolig økonomisk vinninng! :)

Allikevel tok hun det veldig fint. Fortalte oss av og til hvor mye av regnskapet som gikk til hest, så fryktelig bekymret ut hver gang jeg hadde falt av og vi stemte i vår sedvanlige "det var ikke hestens skyld" osv, men utover det godtok hun det meste av sprell.

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.