hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes deres "bedre halvdel" om hester/ridning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva synes deres "bedre halvdel" om hester/ridning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2005 :  15:09:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Hehe, artig tema...
Vel, min andre (vet ikke helt med bedre) halvdel er som halvdeler flest:P øhø.. neida, men han har full respekt for min "hobby", så lenge jeg også respekterer hans, nemlig å mekke på alt på to hjul eller med harddisk;)
Han er helt fantastisk med hestene mine, og han syntes det er artig å være i stallen. Har ridd hesten et par ganger når jeg har vært syk feks, og også dratt opp og møkket og sluppet ut hestene, dog surra litt, men hey, tanken som teller

Han graver og spør om ting med hest, han ville tilogmed at jeg skulle lære han et dressurprogram så han kunne prøve det på hesten min! Haha! Som om jeg kan noe sånt :P:P
Og vi har hatt maaange samtaler hvor han har spurt verre enn ungene på rideskolen:P

Han liker ikke å ri på banen for meg, jeg prøver å lære han litt mer om gangarter, vi har vært på et par-tre langturer på flere timer hvor han faktisk red en ganske sprek hest.. Min stakk, ikke hans:P
Han fikk også med seg en flokk kamerater en gang, også dro vi alle på tur.. hehe.. var ikke så lett å holde styr på alle, men jeg red forran og han var baktropp med en VELDIG villig hest... *ler*

Har fått litt syting når jeg hadde egen/egne hest/er, men det var mest pga økonomien. Han syntes ikke det var greit at jeg kjøpte nytt utstyr til 3000 kr, når jeg egentlig burde spare til bil osv.. Det er jo min buissnes, men jeg kan skjønne han der ja. Skoing og evnt. veterinær er jo nødvendigheter, men nytt hodelag (når man har et helt fint et) er vel kanskje litt.. gærnt.... shopping er gøy!! hoho!

Fikk også litt klager når jeg hadde hesten på en stall hvor jeg MÅTTE dra opp hver dag pga fôring/utslipp/inntak osvosv (måtte ordne alt selv) og det skjønner jeg veldig godt... Hadde ikke mye lyst til å stå opp hver helg heller. Så løsdrift er best for oss, hehe.. Og hestene er fornøyd med det og

FOr å avslutte så vil jeg bare si at jeg er veldig heldig som har en så herlig type som respekterer det jeg driver med, det er SÅ viktig! Da får jeg mye mer lyst til å holde på med det:)

Redigert av - Raggis den 23/03/2005 15:12:31 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2005 :  00:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde med (eller rettere sagt dro med!) kjæresten min på sprangstevne i helgen! Til å begynne med var han ikke helt i hundre, men etterhvert ble han nesten frelst!! Ville at jeg skulle fortsette å satse på ridningen slik at han kunne være med meg på stevner å sånn, hehe:) Mulig han bare sa det for å få en stjerne i boka (!), men under stevnet var han faktisk veldig med og spurte om alt mulig! Var ekstra glad i han i helga etter det, hehe :D
Hege Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  11:41:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
Samboeren min er ikke særlig begeistret for hester. Men han hjelper meg om det trengs. Møkker og tar inn hesten hvis jeg er syk eller så.
Kjøpte hesten etter at jeg ble sammen med han, men har aldri sagt noe på det.
Og til tross for et magert budsjett i perioder, så er det han som er mest bestemt på ikke å selge hesten. (eg hadde nok ikke gjort det heller... bilen går først ;-) )

For ei lita stund siden så bestilte jeg hesteutstyr via nettet. Kjøpte to dekken, to grimer og showshine. Prøvde å ikke komme opp i så høy pris, siden det ikke alltid er like greit å handle hesteutstyr, men da jeg spurte han hva han trodde jeg måtte betale så sa han ca 3 000, mens jeg kun betalte rett over 1000!! så der fikk jeg masse for pengene. Mye utstyr å en blid type!! ;-)

Enkelte ganger kommer han å spør om vi skal ut å kjøre kjerre med hesten, og det er jo alltid hyggelig :-)
Han respekterer hesten som en del av mitt liv, og det er jeg veldig takknemlig for! =)
Han har oxo tenkt å ta hengerlappen nå i vår, så han kan kjøre meg litt rundt :-)
Gå til toppen av siden

kathrineck

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  13:02:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min samboer kenneth er helste blitt mer hestegal enn meg... han er med å møkker hver dag i stallen, steller å tar ut å inn hestene. Har ikke hatt så mange ridetimene ennå, men han syns det er kjekt å vil alltid lære mer. Men det hender han kan bli litt sur da det går litt mer penger i for og spon som han gjerne ville brukt noe av til å reise på konsert. (han er stor matalfan) Så når det er snakk om å muligens selge en av hestene så er det han så sutrer mer enn meg.. men det er kjekt med dyr, vi har ikke bare hester, men esel, katter, hund og kaniner... alltid noe å henge fingrene i. men vi klarer jo ikke leve uten våre herlige bestevenner. Så jeg er kjempeheldig å ha noen å kunne dele de med. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  14:45:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Morsomt tema..:)

Det var samboern min som etter å ha hørt på meg en stund gnåle om hvor mye jeg savnet hester og ridning ga meg et gavekort på ridetimer nå i vår. Etter det har jeg blitt ganske hekta igjen og bruker mye tid på det. Samboern min synes det er greit, dog han blir litt oppgitt over at jeg sitter på hestemarked støtt og stadig ...
Faren hans har alltid drevet med travhester og de har hatt hest i stallen der foreldrene bor inntill nylig så han er vant til å håndtere dem, men han er meget skeptisk til å ri. (utfording for meg - skal lure han med ;)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 20/04/2005 14:47:29 Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2005 :  10:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
typen min har faktisk vært med opp i stallen EN hel gang. jeg tror ikke han syns det var såååå kult.
da jeg hentet hestene, gikk han inn på salrommet for de var jo så stooore (den største av de er 168).. men jeg fikk han til å kose med pavissen

ut på ridetur har jeg ikke fått han, noen ideèr til hva jeg kan gjøre for å overtale han?? jeg syns det hadde vært så koselig å hatt han med ut...

jeg tror han syns "hobbyen" min tar opp mye tid men han holder det inne i seng... ennå..

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 27/04/2005 :  13:20:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Vel...
Jeg har ikke noen bedre halvdel, men...
Hvis jeg noen gang får det, bør han ikke ha så mye imot det. Jeg kommer til å fortsette med hest til jeg er så gammel at jeg blir innlagt på sykehjem, kanskje lenger... Så du der ute, hvis du fins. Pass deg...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 20/12/2005 :  16:04:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min bedre halvdel er kjempeflink!
Han pleier å ta utslipp i blant så jeg får sove leeenge.Han møkker boksen til hesten min i samme slengen,og drar i blant å gir middag hvis de ikke har fri tilgang.Han er også blitt flink å ri.Han rir på turer alene,altså jeg går i bakgrunnen før leide jeg,og han har blitt flink å trave.Han mestrer hesten veldig godt,men eneste han ikke er noe tilhenger av er strigling og påsaling.Ellers hjelper han meg med høybæring,flisbæring,slike tunge ting.Jeg har skjønt jeg er kjempeheldig,og er ikke redd for å sende de to på tur sammen.Hesten er grei og han håndterer henne godt.Nå er hun en gammel traver og slår ikke lett i galopp og stresser ikke,så kjempeglad hun er blitt en ypperlig familie og turhest.Det gjør ting enklere når jeg er syk bl.a.
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:26:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
my better half, han har ikke noe i mot hester, tvert i mot. men intressen er ikke på langt nær så stor som min. men en tur i stallen når han er på besøk, har han igenting i mot har tilåmed hvert med på ridetur et par ganger, til tross for at første gang han rei gikk han rett i bakken men så har det seg sånn at bestefaren hans har hest, så han er jo litt "hestevant". men det å si at han har talent som rytter ville vært å ta i. men han prøver, det skal han ha for
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:35:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Mine bedre halvdel deler intressen med meg ganske bra:) Han rir Frigge og jeg Frisco, kan finne på å ri en tur sammen. Står i stallen å måkker sammen og pusser hestene. Så koslig det.

Tilgjengjeld står jeg med hodet under panserett også da, vi har felles interesse for bil og hestekrefter.

Han er ikke hestegal eller noe,men liker dem å er sammen med meg å steller for at han syns det er koslig. Han er veldig flink syns jeg *stolt* min arme ridder;) hehe.. han rir barbakk og er så snill med hestene. Han hater western sal;p kan tenke meg hvorfor. hehe

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:36:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. Sigbjørn sa til meg at hvis jeg flytta til Norge skulle jeg få hest.. Men det måtte jeg vente 2 år på.. men men, nå har jo ikke han noe peiling på hest heller. Dessuten alt det med import osv holdt han seg laaangt unna. Har dratt han med i stallen noen ganger men han må jo bare blankt innrømme nå at han både er redd. Lopke var jo mye større enn han trodde :)
og han synes sikkert det er litt kjedelig og.. Men i Mai skal vi til Island og da har han lovet meg at han skal ri med meg. Gleder meg veldig til dette... men tror aldri han blir noen ridekammerat. Men venninna mi sin mann hjelper henne veldig. og de rir sammen ganske ofte, nå rir han selv på turer på den tidligere hesten min i DK. DET er snålt det.. Og han som aldri hadde sittet på en hest før.. han tar seg også av treningen av det nye frederiksborg føllet de har fått.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  17:51:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
min X, tidligere bedre halvdel, som jeg fortsatt elsker skyhøyt!, var med i stallen -en- gang, for å hjelpe meg med noe utstyr... og blånektet å ri, ikke om jeg hadde satt 220 v i rumpa på ham engang...
han var litt redd for å klemme tissefanten sin... og de kan jo ikke risikere å skade "helligdommen" sin vet man...

OT:
fikk vite i morges at han har fått seg ny "yngre" dame... slikt gjør vondt...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  18:10:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har heldigvis en samboer som deler min hesteinteresse. Selv om det måtte litt overtaling til før jeg fikk kjøpe Birk, er vi begge like forelsket i dyret nå..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:18:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT:

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Føler med deg.. det er aldri gøy å høre. Alltid en som blir mest såra. Men jeg kan forsikre deg og trøste deg med at du finner en som er mye bedre, selvom det ikke virker sånn akkurat nå. Men det gjør du :)
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:56:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
OT:

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Føler med deg.. det er aldri gøy å høre. Alltid en som blir mest såra. Men jeg kan forsikre deg og trøste deg med at du finner en som er mye bedre, selvom det ikke virker sånn akkurat nå. Men det gjør du :)

Opprinnelig postet av Lopke

takk takk...:) fikk akkurat høre av kompisen hannes at den nye dama var 17 år, brunette og dødsdeilig... var ikke så koselig å høre her jeg sitter å gråter mine modige tårer... spesielt siden det bare er to uker siden vi hadde en utrolig romantisk kveld med utendørs boblebad, kos og fine samtaler... jeg trodde vi holdt på å få orden på saker å ting, og bli et par igjen... men jeg har vist ikke noe å stille opp med i forhold til den nye dama, i følge kompisen hans... så nå har jeg en julegave til overs, som ligger på stuebordet og "håner" meg for at jeg var dum nok til å tro at han kanskje ville ha meg tilbake...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.