hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingsteutstillinga på Nordfjordeid 2005
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hingsteutstillinga på Nordfjordeid 2005
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/03/2005 :  14:12:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
I går blei lista over påmeldte hingster til Hingsteutstillinga på Nordfjordeid 2005 lagt ut. Du finner lista her.

Mangler nokon av dei kåra treåringane frå 2004 som skulle ha møtt til bruksprøve i år. Blant anna spissen i 2004 Knapstadprinsen og Fjelling. Og nokre andre.

Uansett det blir spennande desse dagane i mai for oss som interesserer oss for fjording og avl.

Eg gleder meg spesielt til å sjå treårshingsten Torsetblakken som er halvbroren til min hoppe. (samme mor) Eg har styrt mykje med hans mor tidlegare og passet på han og mora da dei gjekk på slepp i 2002.

Skal til Eid desse dagane. Er det fleire som skal???

(redigert pga att linken til listene ikkje fungerte lenger. NHS har endret lista)

Redigert av - Lucinda: den 05/04/2005 18:05:58

Kajsa

» VIP

Skrevet - 08/03/2005 :  15:28:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jepp, skal helt klart til Eid

Men hvorfor hoppet Fredrik Skovå over klasse to? Har han fått godkjent bruksprøvene sine fra Danmark allikevel? Jeg trodde han skulle inn på test i år jeg... Har du peiling Lucinda? Men uansett, han er griselekker. Virkelig! Pene pene ponnien. Jepp, vil ha føll etter den jeg :)

Også gleder jeg meg til å se Herman sine avkom, og ikke minst de etter Kim Hero (som forøvrig var blitt knallflott da han ble vist i fjor). Jeg har ikke sansen for hverken Fiskarguten eller Hermanto dessverre. Hermansen der i mot.... kiipt at han gikk ut av landet. Noen som så løsmønstringen i fjor? Der hele ridehuset gikk totalt i staver da Hermansen fløt bortover... Eh ja, uansett, jeg har (hadde) avkom etter Herman, så jeg ser jo helst at hennes søsken gjør det superbra på både Eid og andre utstillinger.

Så jepp, jeg skal til Eid

Prøv min quiz om de kule gule HER

Redigert av - Kajsa den 08/03/2005 15:32:07 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/03/2005 :  15:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Hei Kajsa

Sakset dette frå Norsk Hestesenter om utstillingsklasser
Kopi av melding:

Utstillingsklasser:
Klasse 1. Hingster 6 år og eldre
Klasse 2. Hingster 4 og 5 år
Klasse 3. Hingster 3 år
Klasse 4. Hopper 7 år og eldre som har født levende føll i utstillingsåret eller skal føde samme år, eller som tidligere har født minst to levende føll.
Klasse 5. Hopper 4-6 år med samme krav om føll som i klasse 4
Klasse 6. Hopper 4 år og eldre som ikke hører inn under klasse 4 eller 5
Klasse 7. Hopper 3 år, med eller uten føll

Siden Frederik Skovå er 6 år så skal han visast i klasse 1, men han skal ta deler av bruksprøvene. (Køyredelen) Rideprøvene er godkjent frå Danmark, men dei danske prøvene innebærer ikkje køyring slik som bruksprøvene her i Norge. Det var det som blei sagt om det på utstillinga i 2004 i allefall.

Redigert av - Lucinda: den 08/03/2005 15:46:40 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 08/03/2005 :  17:29:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Oki, da ble jeg litt klokere

Men du, du kjenner nok mange av dem jeg leker med når jeg er på Eid, så du må godt komme og si hei altså Mest svimer jeg rundt med Gry (Obelix) og litt Tone (Enar), også Lise til Herman. Om du ser en giret bergenser sammen med noen av dem, samt en malplassert samboer av hannkjønn som spiser vafler non stop (og har fysikk som tilsier at han gjør det mye), så er det meg

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/03/2005 :  18:25:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ok Kajsa. Eg kjenner godt Tone og Gry.

Blir spennande å treffe folk man berre kjenner frå nettet. Har fleire eg vil forsøke å treffe på Eid som eg berre kjenner frå vip og mix prat her på hestemarked.

Eigaren til den eine treåringen etter Kim Hero (Ivaros) har vip: maritparitogdegule

Følger litt med på Kim Hero avkommene da, siden eg har ei hoppe etter han sjølv. Frå hans første årgang. Pluss att eg jobbet på Norsk Fjordhestgard då Kim Hero stod der i stasjon som treåring. Må sei han var blitt mykje finare på hingsteutstillinga i fjord, enn han var som treårs.

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  17:32:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ej me he kjempe lyst sta å sjå, men kan ikje sida det e konf. helg.. Å ej skal konfirmerast den 8..:( men men..

Lucinda: he du føl eller Kim-Hero? Ka ho heite da? ej me he..: Regina Brungot.

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  18:03:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Lucinda: he du føl eller Kim-Hero? Ka ho heite da? ej me he..: Regina Brungot.

Ann Lajla

Opprinnelig postet av Oxhovd Victoria=o)

Ja, hoppa mi Siri Hero er etter Kim Hero og Mykla Stine.

NB kan du prøve å skrive innlegga dine her på forumet på nynorsk eller bokmål og IKKJE på dialekt. Det blir litt lettare å lese då. Takk

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  13:19:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Åja, det navnet har jeg sett før.. Bor du rundt omkring Nordfjordeid? Jeg skal prøve å skrive på bokmål, om jeg husker det..;)
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  13:31:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åja, det navnet har jeg sett før.. Bor du rundt omkring Nordfjordeid? Jeg skal prøve å skrive på bokmål, om jeg husker det..;)

Opprinnelig postet av Oxhovd Victoria=o)

Bur på Breim, og holder på med hest på Norsk Fjordhestgard.

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  21:31:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Å på Breim? Kjenner du til den ene hesten min da? Oxhovds Victoria? Hun har stått på Breim, i 98?99?

Ann Lajla

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  23:33:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å på Breim? Kjenner du til den ene hesten min da? Oxhovds Victoria? Hun har stått på Breim, i 98?99?

Ann Lajla

Er vel begnt å komme langt vekk frå emnet her no. Resten får vi ta ein annan plass. Men har nemnt for deg tidlegare att hesten din stod på Norsk Fjordhestgard tidlegast høsten 1999, men trur det var over i 2000 før ho stod der. På den tiden var eg på Nordfjordeid så eg kjenner ikkje særleg til hesten din anna enn att eg har sett den.

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  15:21:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
hehe.. ja jeg vet..:P Men det er litt kjekt å høre...

Det er så irriterende at jeg ikke får fart å se på Kim-Hero sine avkom på utstillingen..:( Men men..

Ann Lajla

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  17:47:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal til Eid ja... Gleder meg sykt til det!! Kanskje vi sees!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2005 :  17:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Begynner å få sommerfugler i magen - gleder meg heelt sykt til utstillingen!! Flott natur og fjordhester hører liksom sammen, og det passer jo veldig bra å ha utstillinga på Eid. Vi sees!!

Mvh. Mari

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/04/2005 :  19:03:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Hihi, Welsh lover, du har bilde av Marion på avataren din Det er hun i russedress som tar bilde av Lunner Gråen samtidig som det bildet du har blir tatt

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  10:53:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Opprinnelig postet av Kajsa

Kopi av melding:
Hihi, Welsh lover, du har bilde av Marion på avataren din Det er hun i russedress som tar bilde av Lunner Gråen samtidig som det bildet du har blir tatt

Hehe.. var klar over at det sto noen i bakgrunnen der, men har aldri giddet å studere dem nærmere... Var ikke så nøye med posisjon på bildet vettu, når Lunner Gråen ble stilt opp for fotografering! Men dette ble nok litt off topic.. back to topic!

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.