hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nylonhodelag:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Nylonhodelag:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  21:45:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg trenger nytt hodelag, og lurte på om noen har noen erfaringer med nylonhodelag? Hvordan er de sammenlignet med lær? Hvordan er kvaliteten? Er de "snille" mot hesten?:) Hvem/hvor selger de de beste nylonhodelagene, og til hvilken pris? Hvordan er de å ri med?

Molly

» VIP

Skrevet - 05/03/2005 :  23:26:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 2 nylonhodelag,det gamlester er ca 6 -7 år nå og holder koken enda Jeg syns de er supre hodelag og kvaliteten har ikke jeg noe å utsette på(som sagt)! De jeg har har smale reimer, ca 1cm, så har du en hest som får lett gnag ville jeg kanskje ha sett meg om etter bredere reimer. Det siste jeg kjøpte betalte jeg ca 450kr hos H.sport på Leangen Travbane(trondheim). Har sett de har på Øvrevoll også og på de fleste travbanene! De er helt ok å ri med, merker ingene forskjell på nylon eller lær. Det eneste er hvis du rir med dobbel(engelsk) nesereim da de jeg har bare har en enkel. Vaskes i vaskemaskin sammen voilocker ol. Får festa blinkelys på pannereima til mørke vinterdager. Lykke til i valget av nytt hodelag, jeg og hesten trives med nylon
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/03/2005 :  01:21:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Innen distanseridningen ser jeg at flere og flere bruker nylonutstyr ( hodelag og forstykker/ martingal ). Spesielt de ekvipasjene som rir lengre distanser som 8 mil og opp til 16 mil.
Da er en meget avhengig av at utstyret er i god stand og ikke gnager.
Jeg har personlig ikke noe erfaringer enda med nylonutstyret men håper på og kunne anskaffe meg litt snart
Der er jo flere pene farger og er lett og holde rent også

Har sett en plass på nettet hvor en kan kjøpe slikt utstyr, men husker ikke helt hva nettbutikken heter, men jeg skal lete litt rundt og si fra til deg om du er intressert. Men lurer på om ikke hodelaget lå på rundt kr.1000.-

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 06/03/2005 :  02:57:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bruket et par slike, og felles for de er at de har vært veldig stive. Hestene får lett gnagsår. Ene hesten jeg brukte det på fikk gnagsår på siden, der hvor pannebåndet festes i sideremmene.

Er nok forskjell på de ulike hodelagene, men jeg foretrekker nok heller lær. Evt. plastikk om du skal ha noe? Det har jeg ikke prøvdselv, men de jeg kjenner som har er veldig fornøyd. Lette å holde rene, og de gnager ikke. Dette er da de hodelagene du får kjøpt på Øvrevoll. Andre plasthodelag har jeg hørt har falmet fort og blitt stygge i fargen.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 06/03/2005 :  12:34:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er galt med lær? :)

Jeg synes rent lær er noe av det beste å håndtere, og vedder hatten min på at det er mest behagelig mot huden til hesten også. Særlig på steder med tynt hårlag, som for eksempel på hodet.. (Og så ser det definitivt mest ordentlig og pent ut.)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/03/2005 :  12:50:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Smaken er som baken, delt - og det synes jeg man skal respektere :-)
Redigert av - Silje-og-Tindra den 06/03/2005 12:51:16 Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  10:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har bruket et par slike, og felles for de er at de har vært veldig stive. Hestene får lett gnagsår. Ene hesten jeg brukte det på fikk gnagsår på siden, der hvor pannebåndet festes i sideremmene.

Det beror vel veldig, akkurat som med lær, på kvaliteten. Ei venninne av meg hadde nesten kun nylonhodelag til hesten sin, og hadde aldri problemer. De var myke og fine konstant.

Merket var Libbys, som du får i England. Walsh sine som du får på travbanene her i Norge er veldig stive.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  16:45:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Syns nylonhodelag ser helt greit ut jeg. Har lenge tenkt at jeg skal kjøpe et slikt.

www.horseshop.no selger både nylon- og plasthodelag.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.