hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Horseware vinterdekken
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Horseware vinterdekken
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  16:14:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Etter litt smisking ( i form av rydding og vasking i huset ) har mine foreldre endelig sagt ja til at jeg kan få et Horseware vinterdekken ( nærmere sagt dette (Horseware Rhino Wug plus); http://www.lillestromhestoghund.no/images/items/178602-big til neste vintersesong.

Har hittil hatt et isblått vinterdekken fra Hööks i 2 sesonger, og det har faktisk funket suverent. Desverre begynner det nå å ta kvelden og fôret inni virker rått hele tiden ;\ Har også hatt et Shires dekken som fungerer flott, men desverre ser det helt rasert ut. Stakkars Ibrahim ble mildt sagt overfalt av en Oldenburger på 180 i fjor vinter. Nå er halvparten av fôret utenpå

Ihvertfall, har lenge beundret disse Horsware dekkenene. Flotte farger, perfekt passform mm. Så nå gjenstår det bare å høre kvaliteten er like bra? Har ei Horseware dyne og den er best i verden, men jeg synes det er litt viktigere at utedekkenene er som de skal også :D

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Opal

» VIP

Skrevet - 03/03/2005 :  22:09:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et HW av denne typen:

http://www.horseware.com/products.asp?Action=Detail&ProductID=22

Likt det du sikler på, men med halvhøy hals.

Var så smart å kjøpe med 360 g fôr og til nå i vinter har det vært i varmeste laget, så om du ikke har en jevnt kald vinter der du bor tror jeg du burde velge et med tynnere fôr. Er forsåvidt fornøyd med dekkenet mitt så langt. Ytterstoffet virker solid. Festet i bogen er rimelig genialt, men det er ikke beinstropper på mitt, kun en halereim derfor virker det som om det "blåser" litt av når hesten setter rumpa til vinden.
Dessuten har hesten min hatt en hyper periode i paddock og klart å skrape seg opp på innsiden av låret pga halereima.

Har derimot et Weatherbeeta (et med 400 g fôr ( for sikkerhetsskyld) og et med 220..) som ser omtrent slik ut:
http://www.weatherbeeta.com/UK/Range/Taka/Contour.asp#

men med en noe anderledes fargekombinasjon.
Dette sitter som et skudd og er kjempesolid. Prismessig ca 2200 for det tykkeste og ca 1100 for det med 220 g. Finnes to varianter i mellom disse også.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/03/2005 :  01:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tidligere hatt et HW Rambodekken med høy hals, og det var kanongodt dekken dyntes jeg. Eneste minus var at det ikke var stropper mellom bakbena, så den dagen halereimen røk blåste dekkenet over hodet på henne... Ellers er kvaliteten og alt kjempebra! Men jeg må si at bucas er også bra. Nå bruker jeg et bucas Power turn-out All-In-One med høy hals og 470 gram for, og det er like bra som H.W
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 05/03/2005 :  09:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes ikke bedre dekken enn HW. Disse dekkenene er en invistering som jeg aldri har angret på. Men ikke bruk benstropper!! Det er en grunn til at de fleste HW dekken ikke har dette. Det er livsfarlig! Halerem holder i massevis, og HW dekken er sydd på en slik måte at de alltid ligger på plass, så benstropper er uansett ikke nødvendig.

Har dere ikke sett bildene av avrevet lårmuskulatur inn til benet? Farlig, Farlig.
Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 05/03/2005 :  11:06:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker ikke beinsnører på noen dekken. De har holdt seg på plass allikevel, uansett hvilke krumspring den unge damen har funnet på.

Er også veldig fornøyd med Horseware sine dekken. Kun hatt et tilfelle der et regndekken har blåst av (men det var en uforet Rhino wug - som veier "zero", uten halereim).

Er til normalt ikke spes. begeistret for Bucas på akkurat denne hesten. De har passet dårlig, og sklidd rundt. Men i fjor kjøpte jeg et Bucasdekken av typen Irish, og det ligger faktisk veldig bra.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  19:24:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Bruker ikke beinstropper på hesten min jeg heller - kun halerem.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.