hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vintersko...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Vintersko...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  16:05:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen som har noen gode råd hva jeg kan gjøre for og holde broddhullene åpne? Det er så utrolig vanskelig og holde dem fri for småsteiner og slikt

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  16:14:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Putte brodder i ? :p hehe..
Men hvorfor har du ikke brodder i? Hvis det er snakk om nå på vinteren da..

Therese
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  16:18:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Fordi her hvor jeg bor er der ikke snø/is så veldig ofte, en dag og så er det borte igjen. Så går det kanskje to tre uker igjen til neste gang.
Så jeg ser ikke noe vits i og ha broddene i hele tiden da

Jeg kan såklart la være og ri de dagene der er som værst, men så liker jeg og trene jevnligt da

Redigert av - Bente_og_Etanec den 03/03/2005 16:22:01 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  16:38:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Sånn sett..
Teit at det ikke finnes noe å putte i hullene?? Som faktisk er laget for akkurat det

Therese
Gå til toppen av siden

May Be Vic
» VIP

Skrevet - 03/03/2005 :  16:53:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
det går an å putte i bomull!
eller fett av noe slag!

har funket til meg, men du får prøve å se;)
Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 03/03/2005 :  16:57:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja... brukte gressbrodder under noen sprangstevner en sommer - og da fjernet vi jo broddene i mellom stevner. Brukte bomull og en sterk teip (sølvteip) - ingen veldig god løsning det heller, men fungerer. Gå til toppen av siden

Micki

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  17:23:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMicki  Svar med kopi av melding
Hei! Så vidt jeg vet, finnes det slike små sylindre som du setter inn i broddhullene når du ikke har brodder i. Tror Hööks selger sånne.
Vet imidlertid ikke om de er ment for å brukes inne i boksen f.eks når du tar av gress- eller snøbroddene, eller ved ridning.
Hilsen meg :)

Smil til verden, og verden smiler til deg! Lev livet, for livet er hester! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  18:11:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er det de som heter "BLINDBRODD" ?
Therese
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  22:57:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Man bruker en gjengetapp for å opne hullene igjen. Vel?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  23:01:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding

Spørsmålet her er om noen har forslag til hvordan jeg kan holde hullene tette mellom bruket, ikke hvordan jeg skal åpne hullene.

Jeg skal sjekke ut det i Høøks, thanks

Redigert av - Bente_og_Etanec den 03/03/2005 23:07:55 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  23:17:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Spørsmålet her er om noen har forslag til hvordan jeg kan holde hullene tette mellom bruket, ikke hvordan jeg skal åpne hullene.

Jeg skal sjekke ut det i Høøks, thanks

Opprinnelig postet av Bente71

Sånn går det når jeg bare skummer gjennom ting.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  23:30:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Går helt greit

Har vurdert og bare enten ha broddene i eller og bruke gullsko, men det er kjipt og risikere og gjøre noe skade i bena hans.. Tenker da på at høvene treffer marken tidligere enn med vanlige sko, og får da extra støt i kodeleddet. Ettersom min veterinær sier da..
Må skritte 20min på hard vei før vi kommer til mykere veier her

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  00:31:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vår hovslager sa at etter at hestene hadde blitt vant med det tidligere nedstøtet broddene gir (3-4dager med kun rolig skritting), skulle det gå bra. Har brukt gullsko hele vinteren de 3 vintrene jeg har hatt Fabian, og har ikke hatt noe problemer med det, selv om det er mest hardt underlag.
Men det er rett som du sier; det blir litt ekstra med skader med gullsko og brodder: trår hesten over, sparker en annen hest eller tråkker deg på foten blir det skikkelig sår. Også sliter broddene fælt på stallgolvet..

Så hvis du finner en grei å praktisk måte å ha brodder til å skrus av og på, er det greit å hold eseg til det.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  09:23:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
JIPPI Nå har jeg snakket med dem på Høøks, og blindbrodder er slike som en setter inn i hullene når en ikke har bruk for brodder. Så gjett hva jeg skal gjøre nå??
Sette meg i godstolen med ei flaske med godt kaldt vann og Høøksbladet, og skrive opp bestilling

Så mange tusen takk for tipset, nå er min dag reddet, hehe

Redigert av - Bente_og_Etanec den 04/03/2005 09:24:52 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.