hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - PRIS PÅ SOMMERBEITE!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 PRIS PÅ SOMMERBEITE!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Cossie_babe

» VIP

Skrevet - 28/02/2005 :  20:10:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye er det vanlig å betale i måneden for et sommerbeite med;

*stor plass
*daglig sjekk/tilsyn
*ikke tillegsfor
*leskjul

Bare lurer på hva dere mener er rett pris for dette..

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  01:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det varierer veldig, disse prisene jeg har betalt og hørt snakk om er uten leskjul da. 500 - 900kr måneden...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 01/03/2005 :  11:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tar 750 kr for de som allerede har hest oppstallet hos meg resten av året. Det inkluderer beite/gress, tilsyn flere ganger om dagen, alltid tilgang på friskt vann, og bruk av ridebanen.
Hestene hos oss går på grønt døgnet rundt i ca 3-4 måneder om sommeren, men er i trening likevell.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/03/2005 :  12:36:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
For meg høres disse prisene som bruna83 og Roxira oppgir er skyhøye, men på akkurat dette punktet er jeg (og hestene...) veldig bortskjemte!
Folk rundt om kring her er bare glade dersom noen vil bruke jordet/beitet/eng deres, så her er det gratis og vel så det

Redigert av - jalla den 02/03/2005 17:01:55 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/03/2005 :  17:25:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Gratis for oss her og! Har vell egentlig for mange beiter her så det er snakk om "klarer vi å få beita opp alt i år da?" !
Therese
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/03/2005 :  20:37:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg har også gratis beite til hestane mine som holder til mine to frå ca april til oktober. Tilsyn må eg ta sjølv da, men det er 5 min unna med bil så det er ikkje store saken. Er ikkje leskur på beite, men nok av trær osv å søke ly under og alltid tilgang på reint vatn.
Gå til toppen av siden

Cossie_babe

» VIP

Skrevet - 02/03/2005 :  20:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare nevne og at det er fri tillgang på vann.
Skrev det ikke i den første for jeg tok det som en selvfølge at hester alltid skal få og ha fri tilgang på vann
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/03/2005 :  00:59:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
På våre kanter er gode beiter en mangelvare, så for et godt beite med daglig tilsyn osv må du gjerne betale 1000,- For dårligere beite mellom 5 til 700,- Men selvsagt kan du få tak i små gress-steder som du gjerder inn selv med strøm, og flytter rundt etter som hesten spiser, og disse er ofte gratis. Men det er jo mye mer arbeid, mindre næring og ofte mindre sikkerhetsmessig. Så jeg betaler glatt de 1000 kronene....
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 09/03/2005 :  15:04:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er prisen glatt 1000-1500 kr i mnd for sommerbeitet.
Håper jeg nå har fått tak i et beite til 500 kr, med bra terreng, ly, naturlig vannkilde og tilsyn, men det ligger litt langt unna
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 10/03/2005 :  09:12:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes mellom 500 og 1000 høres bra ut. Har vært med på å måtte bet 2000, men her jeg bor er det ikke akkurat beiter i overflod så skal man har hesten på grønt om sommeren koster det. Gå til toppen av siden

FHM

» VIP

Skrevet - 28/03/2005 :  23:07:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har det gratis vi og..men hos oss er det ikke snakk om SOMMERBEITE i grunn,men heller å slippe hesta på skauen.. Det funker innmarri bra,bare litt skummelt å sleppe dem sent på sommeren,for plutselig kommer elgjaktahar fått et par telefoner av sinna jegere før ja! tilsyn må vi fikse selv,men vi har jo sånn reim rundt hodet dems,så er de skadet har folk som går rundt på utmarka plikt til å si ifra.. akkurat leskur finner dem i skogen,ellers hjelper træra bra også,for alle.. vi på stallen har slept alt fra spreke sprangponnir til stødige dølahester,og de har alle overlevd! Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 29/03/2005 :  13:43:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha hest på fôr om en god stund. Ifra sommeren og til jeg vet ikke. Da betaler jeg da ikke mere en 300 kr i mnd. Men det er veldig billige steder jeg bor.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  19:26:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
Betaler kr 1000,- pr mnd. Kan da velge hvor man vil ha hesten. Stort, større, størst beite. Det største er et stykke unna, så pleier ikke ha dem der, da hestene blir trent om sommeren og er litt bakvendt å hente dem hver gang...
Vi har oxo tilgang på boksen "vår" om man vil ha hestene inne i perioder (men da må man betale mat og ordne foringer og slikt selv)
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  20:56:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Betaler ingenting jeg, har to beiter tilgjengelig, et i nærheten av rideklubben og ridebanen, og et lenger oppi dalen (bedre beite). Har brukt det i nærheten av stallen de siste åra, siden jeg trener hesten hele sommeren, bonden får tilskudd for at vi bruker utmarka hans, så han vil ikke ha betaling, vi må reparere/vedlikeholde og se til hestene selv, noe som ikke er noe problem siden jeg bor like ved.

I sommer skal hesten min og føllet stå på beitet lenger oppi dalen, betaler heller ingeting her (utrolig snill og grei bonde). Dette er et supert beite, bruker en dag på å finne hestene omtrent;) Ganske stort med andre ord;) Og bonden ser til dem og gir dem kraftfor hver dag, det er også han som vedlikeholder beitet, så jeg kan være bortreist hele sommeren, uten å bekymre meg om hestene, de er i de beste hender;) Er vel ganske heldig

Men det jeg bor er det ingen som betaler noe for sommerbeitet, nettopp fordi bøndene får tilskudd for bruk av utmark

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 07/04/2005 22:31:49 Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  14:36:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! vi får låne gratis beite av kommunen der vi må ordne alt selv..
men vi har også hatt ett annet beite med bekk så vi slipper og dra bort hver dag for å fylle vann.. det kostet noe,, men husker ikke hva...

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 17/04/2005 :  17:06:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
I fjor sommer betalte jeg 1300kr for 3uker. Syns det var litt dyrt iom at det ikke var tilleggsfor, bare tilsyn og vann.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.