hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - IDENTITETSLØSE DEBATTANTER...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 IDENTITETSLØSE DEBATTANTER...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  21:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bare meg eller er det flere som har "irritert" seg litt over identitetsløse debattanter på mix...?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  22:17:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mmh, er i grunn enig - men, jeg vil ikke gå så langt som til å forlange at alle skal ha en VIP. Foreslår derfor at MIX gjær som "alle andre" forum, og viser hvor folk bor osv. (f.eks.). Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 26/02/2005 :  22:31:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg er vel en av de som lenge var "identitetsløs", men jeg har jo da mitt eget navn som nick, så sånn sett er jeg "gjennkjennbar". Klart man blir nysgjerrig på hvem alle ansiktene bak navnene er, men hvilken nytte har man av å vite hvem alle er??
Jeg føler at jeg til en viss grad vil ha liten nytte av det. Selvom jeg stadigvekk tenker "noen av disse kunne det vært veldig artig å møte IRL" (for en skikkelig hesteprat, noe man med datanerdkjæreste, og bare tilfeldig ridning ikke nyter godt av altfor ofte), så syns jeg ikke det skal være noe krav at folk står fram med fullt navn, bilde osv. Og det er jo den eneste måten man kan kjenne identiteten til folk på, men samtidig: man kan jo strengt tatt aldri bli sikker..før man har møtt folk. Jeg kunne jo lagt ut bilde av naboen (hadde det ikke vært for at jeg har møtt Maja (aka spoff) som ville avslørt meg;))

Poenget mitt (har stadig et, bare litt vanskelig å finne dem innimellom) er at jeg tror man må godta at ikke alle ønsker å framlegge så godt hvem de er inne på et forum på internett, så får man heller hoppe over innleggene til de som ikke passer ens eget behov for å ha identifisert sine med/motdebatanter.

Guro ~underlig positiv etter et par timer med hodet i gule fine "Innføring i Boreholslogging" boka si:)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  22:35:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
HELT enig.... og mer har jeg ikke så si om den saken ;)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  23:22:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg skulle selvfølgelig ønske at alle var like åpne for å stå frem, men har også fortståelse for at det kan finnes muligheter for at enkelte ønsker å være anonyme. Å legge ut i det vide og det brede om seg selv på nett skjønner jeg forsåvidt at ikke alle ønkser (slik informasjon er lett søkbart). Men jeg kan ikke helt se hva det negative vil være dersom man bidrar seriøst her. Dessuten går det ann å fremstå uten nødvendigvis fullt navn, men iallfall gi en presentasjon som noenlunde sier hvem du er.

Selv om man ikke har VIP blir man ofte kjent med deltagerne også gjennom debatter (jeg synes selv jeg kjente "identløse" guro ganske godt før hun både hadde VIP og jeg hadde møtt henne i IRL, fordi hun fortalte litt om seg selv i debatter hvor det kanskje var litt naturlig). Og det skal sies at man ofte kan hjelpe bedre, og koble folk sammen, dersom man kan feste nicket til en "person". Det har vært debatter her som jeg iallfall har trukket inn andre ting jeg har visst om vedkommende fra andre debatter i en ny debatt. Da typisk debatter hvor noen søker råd til noe. Jeg tror det er velig nyttig i mange sammenhenger. Det er jo også slik at noen aldri spørr, andre bare spørr, mens noen gjør litt av hvert. Uannsett er det nyttig å kunne henge ting litt på knagger.

Konklusjonen er vel at jeg ønsker at folk fremstår som noe mer enn bare et nick. Om det skal være side opp og side ned med livsløpet er overhode ikke nødvendig. Men litt som sier hva du egentlig driver med, hjelper godt.

Ellers vil jeg påpeke at ting som irriterer meg mer er de som stadig utfører bytte av nick. Kanskje man før eller siden møter en situasjon hvor dette er veldig nødvendig, men ingenting er mer irriterende at en person du "kjenner" plutselig fremstår som en ukjent person. Alle tidligere debatter hvor man har henvist til følgende person vil jo også "ødelegges". Kunne jeg valgt skulle det overhode ikke vært mulig å bytte nick/brukernavn. Ellers her i verden er det veldig vanlig at nick/brukernavn gir deg en unik identitet (heldigvis kan ikke nye brukere ta tidligere og forlatte nick i det minste da.. Det e jo _litt_ bra).

Og så irriterer det meg de som er anonyme selv, og likevel skal vite sitt om de andre. Da synes jeg igrunn man ikke har noe man skulle sagt

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  00:27:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Litt utenfor tema, men jeg syntes ihvertfall det er flott at man i det minste må ha registrert et nick for å kunne skrive her inne. I motsetning til hest.nos debattforum, hvor dette ikke praktiseres, er hestemarkeds debattforum en drøm å være på :) Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 27/02/2005 :  00:31:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt VIP tidligere, men må si jeg ble "drittlei" alle spørsmål og meninger i "real life". Følgelig er jeg vel nå "identitesløs" for mange her i og med nytt nick og ingen VIP - dog, noen her vet. Guro og Real Storm har f.eks. god oversikt og meg og mine via msn.

Har aldri irritert meg over de id-løse, men har vært veldig nysgjerrig på et par. Biter meg mer merke i hvem som har noe konstruktivt å komme med enn hvem som har VIP eller ei. Faktum er at enkelte ønsker å være anonyme, og de fleste har sikkert en grunn. Jeg har min grunn, uten å utbrodere den noe nærmere enn at jeg syntes grensen var nådd når jeg fikk xxx-antall telefoner/ SMS fra "barn" angående hestene (ikke negativt, men MAS, MAS og MAS). Kall det gjerne bagatellmessig, men det oppleves ikke på den måten.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  00:50:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men ingen er tvunget til å legge ut fult navn eller telefonnr. på f.eks. VIP-sidene, så det er jo evt. et valg du tok selv? Med mindre du er en av dem som er så kjente at "gud og hvermann" kjenner deg igjen på hestene o.l. Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 27/02/2005 :  03:04:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, jeg er nok ingen kjendis - og det er ikke hestene heller. Har ikke lagt ut verken navn eller telefonnummer. Har heller ikke gitt noe inntrykk av å ha behov for hestepassere eller forryttere - eller at jeg driver noen "rideskole" (det bør egentlig si seg selv når man har tre unghester, og yngstemann er 2 år).

Noen telefoner og meldinger kan selvsagt mistenkes for å være en dårlig spøk fra noen man kjenner, men ikke de med personlig oppmøte.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  09:56:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hmm?? Kom det folk hjem til deg? Nå ble jeg nysjerrig, Liwi!
Heldigvis (?) bor jeg midt på Hedemarken, så trafikken er ikke stor her hjemme hos meg.
Kun de sedvanlige turgåerne og de treningsnarkomane joggerne.. ;-)
Noen få henvendelser på melding her har jeg fått, men ingen personlige via mobil eller oppmøte.
Og ingen som har trodd jeg driver rideundervisning, heller! :-D

Ha en fin søndag!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 27/02/2005 :  10:03:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Jeg er vel kanskje en slik "identitetsløs debattant"....har ikke vip. Men jeg har ingen grunn til å holde meg anonym. Om det er irriterende at jeg ikke har vip kan jeg sikkert lage en, har bare ikke tenkt på det...har jo ikke hest eller noe, så jeg har ikke så mye å skrive om på en vip

jaja, er ikke meningen om "slike som meg" irriterer dere...

Cec

Edit: Nå har jeg skrevet fullt navn i profilen. Håper det hjelper... Har også mail og msn lagt ut.
Cec

Redigert av - Cessa den 27/02/2005 10:09:14 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/02/2005 :  11:02:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det at man som spoff skriver deler av sin erfaring, og skriver litt om seg selv, slik du Cessa feks har gjort i debatten med ridning uten noe som helst utstyr gjør at man ikke lenger er like anonym. Man er vel i størst grad anonym når man bare snakker svært generellt, aldri sier noe om seg og sine osv.

Jeg har feks ikke lagt ut MSN'en min, fordi jeg ser sabla vrang og ikke har så lyst til at "hvem som helst" skal kunne legge meg til

Guro
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  11:27:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Vil vel ikke tro at renegate irriterer seg over debattanter som skriver noenlunde seriøse innlegg, og i tillegg skriver litt om seg selv der det passer seg :) Det er iallefall ikke de jeg har fundert på...det er de som legger ut masse innlegg, eller til dels useriøse og med litt spesielt innhold.

Det med å bytte nick ser jeg overhodet ikke et problem i...det er jo bare å se på vipen, så kjenner man vedkommende igjen. Man behøver kanskje ikke bytte nick annenhver dag, men at en ønsker å endre det er vel ikke så farlig.. Men det å lage 10 forskjellige viper - DET er irriterende. Har inntrykk av at alder har mye å si her..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:25:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Anette
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:50:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det med å bytte nick ser jeg overhodet ikke et problem i...det er jo bare å se på vipen, så kjenner man vedkommende igjen. Man behøver kanskje ikke bytte nick annenhver dag, men at en ønsker å endre det er vel ikke så farlig.. Men det å lage 10 forskjellige viper - DET er irriterende. Har inntrykk av at alder har mye å si her..

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Og så har du de som ikke nødvendigvis har VIP. Eller brukere som er nye som ikke får sammenheng i debatter (særlig eldre debatter) fordi noen henviser til nickA (fra gamledager), mens vedkommendne nå bruker nickF f.eks (nickbytte endres også i de gamle innleggene). Jeg synes det er mange eldre debatter her som antagelig er av høy verdi for mange fremdeles, og som vil ha det i lang tid fremover også. Når man bytter nick titt og stadig så mister disse debattene endel av sin verdi, spesielt for nye lesere/debattdeltagere.

Heldigvis er det få som selv velger å bytte nick, selv om muligheten er der. Jeg kunne ønske at muligheten absolutt ikke fantes. Det er kanskje på mange måter bedre å opprette ny konto da.. Så ødelegger man ikke gamle debatter om ikke annet. Forvirrende vil det jo være uannsett. Det er jo likevel mer praktisk å fremstå som en person..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/02/2005 13:52:04 Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 27/02/2005 :  14:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm?? Kom det folk hjem til deg? Nå ble jeg nysjerrig, Liwi!
Heldigvis (?) bor jeg midt på Hedemarken, så trafikken er ikke stor her hjemme hos meg.
Kun de sedvanlige turgåerne og de treningsnarkomane joggerne.. ;-)
Noen få henvendelser på melding her har jeg fått, men ingen personlige via mobil eller oppmøte.
Og ingen som har trodd jeg driver rideundervisning, heller! :-D

Ha en fin søndag!

Hilsen Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Neida, de kom ikke hjem hit. Var en mor m/ barn som møtte opp i stallen og ville gjerne ri den søte "barnehesten" med stjerne (d.v.s. en kaldblodstraver på 2 år avbildet sammen med min sønn). Ellers var par selvutnevnte hestepassere på "den nye hesten på senteret", for de kjente den jo godt fra før av. Og man vandrer ikke inn i boksen til ukjente hester sånn helt uten videre. Den unge damen er ikke akkurat til å spøke med heller. Resten har dreid seg mest om sms.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.