hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprangtøyler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Sprangtøyler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bentus<33

Skrevet - 16/02/2005 :  15:51:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heyy!
Jeg lurer på om det er noe som heter sprangtøyler

Bente

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2005 :  16:11:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei ikke som jeg kan komme på i allefall:) Men spørs om det er noe spesielt du mener med det!
Hege Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2005 :  22:04:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner heller ikke til noen tøyle som heter sprangtøyle. Men det kan jo være du tenker på noe spesielt. F.eks. gummitøyler? Gummitøyler brukes mye i sprang, og er faktisk forbudt å bruke i dressurkonkurranser. Kan det være det du tenker på? Eller en form for hjelpetøyle, f.eks. martingal som også brukes mye i sprang? Martingal (forsåvidt alle former for hjelpetøyler) er også forbudt å bruke i dressurkonkurranser.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/02/2005 :  22:10:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er også en type montètøyler, hvor det er laget 'tøyletak' - disse ser faktisk ganske snedige ut.
Gå til toppen av siden

Bentus<33

Skrevet - 19/02/2005 :  12:22:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
det jeg mener er at er det noe som heter sprangtøyler som likosm er litt kortere enn vanlige tøyler? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2005 :  13:39:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok. Det er antagelig sprangryttere som velger kortere tøyler, men da er det gjerne tøylens "størrelse" som avgjør. F.eks. at man bruker cob-tøyler på en hest som ellers burde ha full. Det kan jo være praktisk når man er inne på sprangbanen, men igjen litt upraktisk når du skal skritte hesten på lang tøyle. Jeg kjenner ikke til at man kaller korte tøyler sprangtøyler, men at noen sprangryttere velger å kjøpe korte tøyler er nok tilfelle.

Du har noe som på folkemunne kalles sprangbøyler (som jeg kjenner til). Det er helt normale stigbøyler, med tilhørende reimer, men som er kortet opp noen hull i forhold til normallengde, eller dressurbøyler som man da gjerne kaller det i dressur.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 19/02/2005 :  20:45:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener bestemt å ha sett noe de kalte "jumping reins" på en eller annen nettbutikk. 99% sikker på at det var Kieffer som hadde disse... Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/02/2005 :  21:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er sikkert noe nytt "fancy- smancy" som man bare måå ha.
Har aldri hørt om spesielle sprangtøyler tidligere.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.