hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monty Roberts i spektrum 13 april
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Monty Roberts i spektrum 13 april
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 15/02/2005 :  21:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Møt ”The Man Who Listens To Horses” i Oslo Spektrum 13.april 2005.

Monty Roberts kommer til Norge

www.MontyRoberts.no

Kopi av melding:
My goal is to leave the world a better place than I found it, for horses and for people too - Monty Roberts

Selvbiografien hans er strax ute på norsk (The man who listen to horses), kan forhåndsbestilles på www.flyt.no

Rødkløver

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  23:09:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRødkløver  Svar med kopi av melding
Skulle gjææærne vært på kurs med han, men det e desverre ikke bare å ta en dagstur ned til Oslo... =(
Om hesten henge som idiot på tøyla e d som oftest fordi d sitt en idiot og henge i andre enden! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  06:35:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Var det noen som var der? Hvordan var det i forhold til forventningene? Hva skjedde?

Jeg var ikke der..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  08:56:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke jeg heller, ville ikke være "utro" mot Bill Dorrance...
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  22:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
det var kjempedigg :D han er så flink *beundre*
uforklarlig!! du skulle ha vært der....det var.....ja! hehe :D

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 15/04/2005 :  22:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var ikke der, men jeg kjenner til en av hestene som var med (den mørkebrune fullblodsen som ikke ville på hengeren). Det gikk visstnok så smertefritt at enkelte i publikum ikke trodde at den vanligvis var redd hengere. Vel, dagen før strevde de i nesten 5 timer for å få den på hengeren for å frakte den til spektrum. Så hatten av.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  22:45:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Leste litt på hest.no om det der, var ikke der selv, men en ting jeg reagerte litt på var denne islandshesten som ikke likte ryttere, hvor de faktisk bandt fast en dukke til salen. Dette minner meg "noe" om tvang? Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 18/04/2005 :  13:51:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var der, og det var bedre enn forventet.(og mine forventninger var store)
Monty er en mann jeg beundrer veldig, kjøpte boken, og sitter begravd i den hver kveld.
Ang. islandshesten så var dukken bindt fast for at hesten skulle skjønne at dette faktisk ikke var farlig å ha noen der, unødvendig å sette liv og helse i fare . Dette tok ikke lang tid, og jeg tviler sterkt på at det var en traumatisk opplevelse for den.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  14:52:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
(Det med å binde dukke til hesten syntes jeg er en god ide, og ikke tvang. Hesten får et rytter på ryggen som ikke slår og sparker, og blir da mindre skeptisk til ryttere, virker helt logisk. Så ikke på Monty Roberts jeg heller, men har sett det gjort med andre hester, som det har funket på.)

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  20:24:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Brukte dukke under innridningen av en araber for 13 år siden, fungerte kjempebra :) Hesten ble innridd uten problemer og fungerer perfekt den dag i dag.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/04/2005 :  16:05:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Apropos islandshesten.. Nå i ettertid viser det seg at jeg vet hvem denne Fakir er. Og jeg har i aller høyeste grad sett denne hesten ridd; rolig og kontrollert. Så dersom den virkelig er så ille nå, så må det jo ha skjedd ett eller annet. For Fakir var snill og rolig når jeg traff på ham ;-) Gå til toppen av siden

Skratti og Stigur

Skrevet - 02/05/2005 :  09:32:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svar til "Formosissima", som påstår du har sett Fàkur blitt ridd...
Ja, du var hos meg en gang i fjor sommer. Og ja, han var snill og rolig. INNE i beitet - UTEN rytter! Såsant du ikke ved en annen anledning har "lusket" rundt i Enebakk har du slett ikke sett hesten min under rytter, og jeg synes ikke det er OK at du påstår dette for å undergrave hverken Monty Roberts - som gjorde en strålende jobb med ham - eller meg, som overhode ikke har gjort ham noe galt!

All honør til Monty Roberts som gjorde en strålende jobb med min lille, redde Fàkur.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/05/2005 :  09:54:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Du var jo med når jeg var var ute med Skratti, og da leide du med deg Fakur. Husker du det? Du leide ham med sal og hele pakken, og når vi var borte ved den gården hvor vi stoppet, så red du på Fakur. Men du husker kanskje ikke?

Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om dette her? Jeg sa ikke dette for å undergrave hverken deg eller MR, men snarere fordi jeg lurer på hva som har skjedd - og nei, med dette mener jeg ikke at du har gjort noe galt; jeg har sett hvordan du behandler hestene dine, og jeg vet at du er veldig flink med dem og at du i aller høyeste grad er en redelig og ærlig person.
Men for all del, jeg skal ikke ta dette her.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 02/05/2005 10:25:12 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.