hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grusomme dyretransporter!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Grusomme dyretransporter!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  21:17:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Herreguud, fikk tårer i øynene jeg... Fæle greier...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  22:57:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
herre gud !!! sattan , eg blei så sinte når eg sei sån !! heil uaksetabelt !!! der er helt forefoerdiligt at noen han vere så forferdilige å gjøre noen sånt !! off .. nei . eg vett iche ke eg ska sei ein gang !
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  00:08:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har sett slike filmer før, og ødelegger sinnet mitt og nattesøvnen totalt ved å se...så jeg lot være. Men jeg er for all del opplyst...og er glad alle andre får se. Men jeg har deltatt i en stor kampanje tidligere, den het Max 8 timer og er av dansk opphav. Fikk ca 80 underskrifter av bare kollegaer. Hva med å sende den til Dyrevernalliansen og NRK???

En kan si mye men jeg sier som Bridget Bardot: Jeg har valgt å kjempe for dyrene, så får andre ta seg av menneskene.

Huff.. Jeg får sikkert ikke sove i natt bare av å tenke på det...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 18/02/2006 00:08:45 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  10:17:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
her stuer de dyrene sammen, tett i tett, dyrene blir banket av og på hengeren, og de får hverken mat eller vann på flere døgn...
om dette hadde vært mennesker, ville ikke dette være ganske likt det Hitler gjorde når han transporterte jøder til fangeleirene...?
og alle vet jo at det var helt forkastelig, men når det kommer til dyrene lukker myndighetene øynene og putter fingrene i ørene...

om en mann går på gata og kjøper seg sex av en prostituert (som har valgt å gjøre dette selv) kan vedkommende få bot og bli buret inne... men om samme mann går og voldtar et dyr, går han fri... hvor er logikken i dette??

når britney spears handler seg et nytt babyplagg, blir dette blåst opp i samtlige sladderblad og rampelys-sidene i avisa... men alle de dyrene som blir flådd eller får strupen kuttet mens de lever hører man aldri om i nyhetene...

om jeg hadde banket masse mennesker inn på en trailer, kjørt i timevis uten å gi de mat eller vann, kan man banne på at jeg ville havne på førstesiden i samtlige aviser som en gal menneskehandler... hvorfor hører vi aldri om de gale dyrehandlerne?

jeg kan ikke skjønne hvordan de som faktisk har litt makt i systemet bare kan snu seg bort å se en annen vei på dette...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  12:05:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
enig med Lopke.... Må legge til ÆSJ OG FY!!! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  19:31:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
som sagt,vi bor i en syk,syk verden......
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:06:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til at Norge har andre regler for dyretransport enn EU !
Om de alltid blir overholdt vet jeg selvfølgelig ikke, men de er mye strengere med henhold til kontroll FØR transport, dvs. dyret skal være i godt hold/frisk, pauser ubderveis, vann og mat. Disse reglene gjelder IKKE i EU og er jo et apropo til de som vil inn pga. billig sprit, røyk og campingvogn (grrrr...)

Grusomme bilder ja, så film om dette i -94, rett før forrige valg, gjett hva jeg stemte...
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:28:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som er greit m Norge er at det er ikke den fortjenesten på å sende feks hest til søreuropa for å slaktes,da vi har bedre betaling for kjøttet her enn det de foreksempel har i Sverige.
Når det er sagt,så har slakteprisen STUPT i løpet av de siste 10 år...så det er vel ikke lenge før noen ser en "businessmulighet"?

MEN....vi har jo også fordelen av at vi står utenfor EU,så selv om det lager en masse ekstra utgifter og skit for de som ønsker å ta med seg hesten sin over en landegrense eller to,så gjør det ting VELDIG mye mer dyrt og upraktisk for dem som måtte ønske å frakte et lass "gamle travere" til Italia.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva folk får seg til å gjøre... Nei, det er bra at vi har såpass strenge regler til transport av dyr her i Norge! Kanskje vi skal ta oss en tur til Italia og stoppe alle lastebiler som er full-lastet av hester uten fôr og vann... ;)
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  13:08:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
HELT FORFERDELIG!

Hvis hester skal avlives, så synes jeg i hvertfall at de skal få en kosli og rolig siste stund, med friskt vann og den maten de trenger! de skal ikke lide for å dø. -det er det alt for mange hester som gjør. Det virker som om noen av folkene som piner dyr, ler inni seg!

Hvis hesten min hadde blitt veldig skadet (ikke oppe stående) ville jeg: kontaktet dyrlege, medisiner. hvis det ikke hadde hjulpet, og hesten sitt liv ikke kunne reddes, hadde jeg bett dyrlegen avlive hesten rolig og forsikktig (gift eller noe sånnt) med en gang ville jeg dratt langt bort (i syden eller noe sånt) og tegnt på noe helt annet!

Hvis hesten min hadde blitt veldig skadet (men oppestående) ville jeg: kontaktet dyrlege, medisiner. hvis det ikke hadde hjulpet, og hesten sitt liv ikke kunne reddes, hadde jeg kjørt den selv dit den skulle for å være sikker.

det beste hadde kanskje vært å grave den ned for at den ikke skal bli pølse? men tenk hvor ekkelt det er å ha en "grav" bak stallen eller en anne plass

synes i hvertfall de ikke skal lage filmer og ta bilder av pining, å ta vare på det å sette de ut på internett.

Helt forferdelig kjønner ikke at noen har hjerte til noe sånnt..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  17:27:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
J***** MENNESKER! SYKE I HUET som lar noe sånn skje! GRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Blir skikkelig forbanna.
GRUSOMT!!!

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.