hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grusomme dyretransporter!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Grusomme dyretransporter!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  09:35:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Fant en dansk hjemmeside som jobber for å få slutt på de grusomme dyretransportene til utlandene! Gå inn å se på de stakkars hestene her - OBS! ikke for sarte sjeler
http://www.sleipner.dk/index.php?cPath=52
Ser de har en underskriftskampanje, hadde kansje vært en ide å støtte opp om slik e tiltak
Dette får meg til å tenke på at en ikke skal gi bort hesten eller selge den for billig, for å unngå at flere hester lider samme sjebne Vet de har gått ut å advart mot dette i Sverige tidligere, finner desverre ikke linken til denne repotasjen (kansje noen andre vet?)

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 15/02/2005 09:36:17

Opal

» VIP

Skrevet - 15/02/2005 :  12:38:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aldeles grusomt. Finner ikke ord.... Får helt vondt inne i meg både av denne type mishandling av hest men også dyretransporter generelt nedover i Europa. Desverre er det nok et annet syn på dyreverd videre nedover i Europa enn her hjemme i Norge. Det er vel Italia spesielt som er storforbruker av hestekjøtt så de fleste transporter går vel hit...

Ille..helt jæ.....
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  18:48:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ikke rart at det er så mange hester som er livredd transporten!!!!
Therese
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  21:04:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Dette får meg til å tenke på at en ikke skal gi bort hesten eller selge den for billig, for å unngå at flere hester lider samme sjebne Vet de har gått ut å advart mot dette i Sverige tidligere, finner desverre ikke linken til denne repotasjen (kansje noen andre vet?)

Opprinnelig postet av pre-arab

Jepp, her: «Sälj aldrig din häst under 10.000 kr!»

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 15/02/2005 :  21:39:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er helt grotesk! Menneskenes ondskap er visst grenseløs.
Er det noen som har gjort noen undersøkelser på hvordan forholdene er i Norge? Kan liksom ikke forestille meg at nordmenn er være så mye bedre og ikke sender hester på slaktetransporter nedover.. Desverre...
Hvis noen ikke har gjort slike undersøkelser tideligere, så hadde det vel kanskje vært en idé å gjøre det for å komme ett skritt nærmere en slutt?

Ildfuglen

Renate
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2005 :  18:16:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Huff aldeles grusomt! Blir helt vemmelig her jeg sitter :(
Bildene var jo horible! :(

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2005 :  18:20:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Papirmølla på grensa samt tollen det koster vil gjøre det lite lønnsomt å kjøre slike transporter ut fra Norge. Heldigvis. Så våre hester havner stort sett på nærmeste slakteri når den dagen kommer...

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

sle13
» VIP

Skrevet - 21/02/2005 :  11:17:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vart kvalm og lei meg når jeg så de bildene....stakkars dyr... huff...

men det fikk meg til å tenke ut en ting: jeg og venninner skal prøve å få til en kampanje mot dyremisshandling og sånne "slakytetransporter" så vi kan hjelpe dyr, og spess hester. de fortjener ikke sånn jævelskap.fy f.... det er helt trist ass..... men håper vi samler in maaase penger!!! $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
jeg håper oxo at andre og flere tenker i samme baner, så vi kanskje kan hjelpe noen stakkars dyr til et bedre liv...
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  20:50:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Huff....noe så grusomt føler meg helt kvalm her jeg sitter....hvem er det som kan gjøre noe sånnt noe?
Jeg vet at det er kampanjer mot sånnt noe i england også...der har de visst nok kommet ganske langt.
det er jo ikke bare hester som lider sånn heller...både kuer, sauer og andre "slaktedyr" lider samme skjebnehelt forferdelig hva noen mennesker gjør mot dyr. grusomt.

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:47:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Fy flate for noen bilder! Ser ikke på med selv som en sart sjel egentli, men ble kvalm nå!! :O *bankedefolka*
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  15:34:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Forferdelig!
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  16:07:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
blir helt målløs jeg... satt å kikka på den filmen, og det er helt ufattelig hva folk kan få seg til å gjøre!!
fikk se at de kuttet strupen på levende dyr og lot de blø ihjel... jeg kjente tårene trille når den ene oksen fikk skåret over strupen, og blodet fosset ut av halsen i en stor dam, mens ogsen prøvde å få puste... helt forjævlig!!

og dyr som står på transporten i over 100 timer uten mat og vann.... dette skjer i hele europa...
dette er kanskje stygt å si, men det er siste gang jeg støtter kampanjer som "fattige barn i russland, osv, osv...) heretter går mine små kroner til dyrebeskyttelsen...!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  16:12:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Æsj.. Folk kan være direkte grusom. Hadde vært supert om man kunne fått satt en stopper for dette. Bli sint og forbanna av å se på bildene!
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  16:32:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fytterakkern! Helt-helt uakseptabelt...
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  20:20:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

dette er kanskje stygt å si, men det er siste gang jeg støtter kampanjer som "fattige barn i russland, osv, osv...) heretter går mine små kroner til dyrebeskyttelsen...!

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Bruker aldri penger på fattige barn. Skal mine penger gå til noe, går de til dyra, som feks. dyrebeskyttelsen. Har alltid syntes mer synd i dyr, enn fattige folk/barn. Kan ikke noe for det, men vil heller se at dyra har det godt først, så folka/barna. Sorry meg, høres kanskje helt forferdelig ut, men slik er det fra min side. Prioriterer alltid stakkars dyr foran mennesker...

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  20:43:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
fy faen... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.