hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fortyper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Fortyper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShyBoy

Skrevet - 08/02/2005 :  19:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har noen gode kraftfortyper å anbefale? Det hadde vært fint om dere sa noe annet jeg kunne gi hester for å holde dem sunne og friske. For eksempel tran og slikt...
http://www.mmdreamteam.piczo.com

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2005 :  19:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva du gir av kraftfor, kommer helt an på hva slag type hest du har! Er den sprek, lett/vanskelig for å legge på seg, hva brukes den til, hvordan er pels/hovkvalitet osv osv.

Men alt i alt bør hesten få en sammensatt blanding av kraftfor som dekker vitaminbehov osv. Det er da ikke nødvendig å gi noe tilleg for å holde hesten frisk!

Hege Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 09/02/2005 :  19:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er snakk om en nordlandshoppe jeg kanskje skal ha på for. Hun er 135 cm og brukes som turhest. Foret må inneholde en del energi fordi hun er ganska sta og lat.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 09/02/2005 :  20:12:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om økning av eneggiinnhold i foret er måten å kurerer stahet og latskap på Kan fort bli gærn't...
En "vanlig" forblanding som f.eks Champion komplett skulle vel gjøre susen dersom det ikke er spesielle hensyn som må tas (allergi osv..)
Anbefalt dosering står gjerne på sekken.

Tran som tilskudd til hest har vel lite for seg da hester er planteetere og tran ikke er en plante..Det gis imidlertid en variant av tran (selolje) som tilskudd oftest til aktive konnkurransehester med tanke på "smøring" av ledd.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2005 :  21:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil anbefale deg å snakke med noen erfarne hvis du skal ha hesten på for! Er veldig vanskelig å si over nettet hva en hest bør få av kraftfor osv. Hør forresten med de som eiere henne hva hun går på nå.
Hege Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 09/02/2005 :  21:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Enig med Opal her. Ikkje bruk kraftfor for å "kurere" sta og lat hest. Til det krever det riktig håndtering og trening. Att hesten er lat kan være fordi den ikkje er i god nok form. Dette må trenast fram over tid. Ting tat tid.

Ellers så vil eg også si att Champion komplett skal holde til denne typen hest og den bruken. Eventuelt kan du bruke Champion energi i litt mindre mengde enn du ellers ville brukt av komplett.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/03/2005 :  11:08:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun går på champion komplett nå. har gjort det hele livet. men jeg kjenner denne hesten ganske godt også. En gang måtte vi bruke kufôr på alle hestene fordi det vanlige fôret var tomt. De skulle jo kjøpe nytt da, men de kunne ikke reise helt til by'n når klokken var fem. Da lå hun på beitet og i boksen. Det var på grunn av det j**** kuforet. Så det kan jeg ikke bruke. Men utenom champion. Vet dere om noen da??? Det er ingenting galt med det fôret, men det hadde vært moro å prøve noe nytt.

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  11:14:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hun går på champion komplett nå. har gjort det hele livet. men jeg kjenner denne hesten ganske godt også. En gang måtte vi bruke kufôr på alle hestene fordi det vanlige fôret var tomt. De skulle jo kjøpe nytt da, men de kunne ikke reise helt til by'n når klokken var fem. Da lå hun på beitet og i boksen. Det var på grunn av det j**** kuforet. Så det kan jeg ikke bruke. Men utenom champion. Vet dere om noen da??? Det er ingenting galt med det fôret, men det hadde vært moro å prøve noe nytt.

Opprinnelig postet av Mattå

Til orientering. Kufor inneholder koffein som står på dopinglista for hest. Dersom man starter konkurranse med hesten så IKKJE gi kufor, da gjer man noko ulovleg.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/03/2005 :  11:24:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
denne hesten her har ikke vært på noen form for konkurranse på maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år. og det er sjeldent hun må bruke kufor. det er ikke jeg som kjøper for og slikt. jeg er bare passeren.

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  11:31:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
denne hesten her har ikke vært på noen form for konkurranse på maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år. og det er sjeldent hun må bruke kufor. det er ikke jeg som kjøper for og slikt. jeg er bare passeren.

Opprinnelig postet av Mattå

Nå rettet eg ikkje det forrige innlegget berre til deg Mattå.

Det var meir meint som ein advarsel til alle som ikkje er klar over dette.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.