hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - lipizzanere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 lipizzanere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Cesar

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  09:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som eier/har eid el kunne tenke seg en lipizzaner? Noen som vet noe om rasen i norge? Har vi "gode" individer her?

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  10:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg eier en lipizzaner hoppe (LIF = 100 % ren), Hun blir fire i år. Jeg personlig syns hun er et meget godt individ, men det gjenstår å se hva domerene syns når jeg skal stille henne ut. Hun har flott ekstriør og bevegelser og er ca 160 cm nå, blir kanskje høyere.

Faren hennes den svenske hingsten 12 (2436) Bana Siglavy-9, som er født i Ungarn og er Kåret i Ungarn, sverige og danmark.
http://www.lipizzaner.nu/arets_lipizzaner/sigge.html

Jeg har Bilder av henne på Vipen min, der er hun to og tre år gammel, skal prøve å legge ut nyere bilder etterhvert.

Tror nok at de norske lipizzanerene kunne hatt høyere kvalitet i snitt, men nå har vi fremdeles veldig lite dyr i avl i landet.

Når jeg skal bedekke hoppe mi er det godt mulig at jeg kommer til å innpotere det jeg trenger fra utlandet for inseminering.
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  10:18:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke hingstemateriellet i Norge noe særlig? men du vil kanskje imp for å få inn noe nytt blod? er mor til hesten din norsk el har du imp den selv?
Vurderer å kjøpe meg ny hest selv, og lurer på om jeg skal lete her hjemme el om jeg heller skal ut å lete..
Men da er hoppa di temmelig stor?
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  18:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes fine hingster i Norge, men på grunn av lite avlsmatrilale blir det noe begrenset. Det er større muligheter å finne en flottere hingst i utlandet. Den eneste norske hingsten jeg for øyeblikket kunne tenke meg å bruke er desverre halvbror til hoppa mi og da går det jo ikke .

Jeg tror moren til hoppa mi er norskfødt, men er ikke sikker.
Hun er et stort individ ja, finnes høyere men snittet ligger nok på ca 155 cm.

Har du også lipizzaner?
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 05/02/2005 :  07:48:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke lipizzaner nå nei. Får et føll til våren om alt går bra... Får jo satse på det. Den er etter hingsten du ant ville brukt. Selv synes jeg cesar er den flotteste.. Men da han er halvbror til moren til hoppa som er bedekket sier det seg selv.. Og yazz er jo flott! Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 05/02/2005 :  10:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er hingsten jeg kunne tenkt meg å bruke om det ikke var for han er nær slekt med hoppa min http://www.lipizzaner.no/registeredhors/siglavy_amaryllis.htm

Lykke til med kjøp av lipizzaner, det er en meget spennende hest og utrolig lettlærte, tekniske som en venninne sier
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.