hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fleecedekken anbefalinger?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fleecedekken anbefalinger?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  22:35:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Trenger et nytt fleecedekken.
Har vært uheldig med mine tidligere tidligere kjøp:
Thermo Master fleecedekken (ikke noe galt med kvaliteten eller slikt, det ble bare for stort fremme) og Finntack fleecedekken (dette røyker alle veier..).

Hesten er kaldblods. Ikke av den kraftigeste typen - hun er midt i mellom.

Dekkenet bør ikke koste "hundretusen".
Kryssgjorder (+ evnt. beinsnører) er bare fint.
Det må tåle en støyt siden hesten kan være litt voldsom med utstyret sitt.
Det bør heller ikke være neonfarger, for å si det på den måten..

Bruksområdene blir svettedekken, tynt stalldekken(?) og evnt fòr under regndekkenet.

Takk.

Raving madness suits me fine

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  23:40:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Har et fleeceteppe fra Jacson til minsten uten noe annet enn brystreimer på:)

Det har blitt mishandlet opp og ned og i mente, men er still going strong.

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/02/2005 :  23:54:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis dekkenet er stort foran, kan du veldig enkelt lage noen folder langs kantene der dekkenet ligger over skulderen. Du lager en fold sånn passelig langt ned på dekkenkanten foran, kanskje 30 cm. nedenfor manken, kun en liten fold helt i kanten. Jo større fold du lager, jo mindre blir dekkenet foran. Sy noen sting bare helt i kanten rundt folden med en solid tråd. Dekkenet ligger kjempefint etterpå. Jeg gjorde dette med et horze-dekken som skled bakover bak manken, det tok meg kanskje 10 minutter og nå ligger det veldig fint. Håper dette var forståelig :) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 04/02/2005 :  07:33:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et Alpha horse-fleecedekken jeg er veldig fornøyd med. Hatt det noen år nå. Grei pris, men ikke med kryssgjort. Men det kan man fint sy på selv dersom man ønsker det, men det mest lettvinte er jo å ta på en løsgjort. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  10:26:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har et Jacson fleece-dekken, er ganske så fornøyd med det. Tror jeg betalte 200 for det.. Det er helt ok kvalitet. Det har bare brystspenner da, så jeg bruker en løs gjord for å holde det på plass :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  11:14:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kjøpte tre stk. på Horze.no til mine hester. De drar fukt vekk fra hesten og er etter min mening bra saker. De har "diamant-mønster" i vevingen, og er altså ikke de billigste de har. Men nå har jeg hester som synes det er ok å ha dekken ved behov og derfor ikke herper dem. Fleecedekken har simpelthen ikke så stor styrke da det jo er FLEECE... Hvis du herjer vilt med en fleecegenser på deg så blir det fort hull og rifter i den også...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  11:27:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bruker et bucas cooler dekken, det trekker til seg svette veldig godt. Det er ganske tynt, så spesielt slitesterkt er det ikke.
Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 04/02/2005 :  12:22:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Hvorfor skaffe et fleecedekken?

Ull er så utrolig mye bedre! Det transporterer fukt, holder hesten varm selv om det er vått, er naturmateriale og er supert som "for" under regndekken.

Kjøp et tovet ullteppe fra militært overskuddslager (de er store, tykke og superbillige!) og sy det i rett form (et slags feste foran) og bruk strikkgjort på.

Jeg brukte dette på min hest i flere år og det virket veldig bra! Ull er et fantastisk materiale!

Cessa
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  13:26:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte også på det, hvorfor ikke ull? Det transporterer fuktigheten bedre, og kjøper du et litt tykt ett så er de ganske slitesterke. Iallefal mer enn de tynne fleeze teppene.

Du hadde prøvd FT fleeze, har du prøvd FT ull? Vi bruker mye slike, og de er veldig gode! Holder godt på varmen, hestene tørker raskt, og de tåler endel! De ligger vel på runct 600 tror jeg? De du får tak i fra millitæret er også knallbra!
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  17:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Takk for tips og hjelp!

Irriducibili og Cessa: Ulldekken/teppe har jeg. Vil ha et fleecedekken også da dette er et "lettere" dekken (innbiller jeg meg?).

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 04/02/2005 :  23:45:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fordelen med fleece fremfor ull er at det tørker raskere. Men som stalldekken foretrekker jeg ull, i alle fall om vinteren, da det er varmere og mer solid. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2005 :  11:30:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fordelen med fleece fremfor ull er at det tørker raskere. Men som stalldekken foretrekker jeg ull, i alle fall om vinteren, da det er varmere og mer solid.

Opprinnelig postet av eligj

Bare en oppfølger..

Ull har også den funksjon at når et ullteppe er vått så varmer det fremdeles. Det gjøre ikke fleece.

Men ull er ofte mye styr å få vasket, og det har lengre tørketid. Fleece er mye enklere sånn. Men som flere har påpekt. Vanligvis er ulldeknene ganske solide dekken i forhold til fleece også. Du kan få ganske lette ulldekken også, selv om jeg liker best de som er litt tykke og solide.

Den ene hesten jeg rir har et litt tykt Alpha Horse ulldekken. Det synes jeg er veldig fint. Både funksjonelt, og slitesterkt. Vi bruker det i alle anledninger. Skritteteppe og stalldekken. Det har spenner forran, og ikke noe gjorder under. Vi bruker å ha det under et annet dekken i stallen, så vi bruker ikke noen ekstra gjorder på det, da dekkenet over har gjorder som gjør at det hele sitter på plass.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.