hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pat Parellis savvy system
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Pat Parellis savvy system
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

cowgirl_89

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2005 :  18:16:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecowgirl_89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecowgirl_89  Svar med kopi av melding
Hoho

Ja, noen som har hørt om systemet til Pat Parelli eller??
Det er ganske genialt i grunn...
7- games?? Noen som har prøvd i det hele tatt?

7- games er en treningsmetode fra Pat som går ut på å leke med hesten gjennom 7 forskjellige leker... Disse lekene er leker som hester "leker" med hverandre og for å bygge rang i flokken!!
Gjennom disse 7 lekene bygger du opp tilitt og respekt til hesten din og du kan etterhvert få den til å gjøre de mest merkligste ting som du aldri før kunne drømt om...

Problemer med å få hesten på hengeren, få den til å senke hodet, gå unna sjenkler, hoppe over et hinder, sale opp, stå i ro, ja hva som helst??
Prøv 7- games... Systemet!!

Se forandringer.. Høres det ikke gøy ut dere?

~Liza og Al~

Hest er ikke bare hest, det er LIVET!

Cessa

Skrevet - 30/01/2005 :  18:45:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg brukte the seven games på min hest, og det virket veldig bra! Det er en fantastisk måte å trene en hest. Hesten blir veldig letthåndterlig og man får et godt samarbeid.

Anbefales! Finnes også på video for de som vil se det og ikke bare lese om det

Cessa
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2005 :  19:35:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hva går disse syv lekene ut på? Har hørt om det før, men aldri fått det ordentlig med meg. Hva heter boka det står om disse lekene i, og hvilken film? Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 30/01/2005 :  21:39:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan lese om de ulike lekene (hva de går ut på og hva man skal oppnå med dem) her: http://www.parelli.com/literature/articles/seven_games.htm

Ble litt nysgjerrig på den videoen.. Noen som har sett den? :)
Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 31/01/2005 :  00:32:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Jeg har sett den (de..tror det er to videoer..), og jeg ble veldig imponert. Det var mitt første møte med NH, og jeg trente hesten min etter dette. Pats metoder er så myke og snille, og han har et så utrolig håndlag med hestene (du ser det på måten han tar på hestene, hans følelse med dem liksom)

Cessa
Gå til toppen av siden

cowgirl_89

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2005 :  14:31:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecowgirl_89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecowgirl_89  Svar med kopi av melding
Jo.. Til dere som lurer: Det er jo ikke alt jeg vet, men vi på stallen driver altså med level 1 av Pat Parellis savvy system...
Level 1 tar seg for det meste av 7- games... ( 7- games går jo igjen hele tiden også).
Så her lærer du å bli kjent med hvordan du går gjenom de forskjellige lekene!!

Det er ganske mye å skrive om hver enkel lek, men jeg kan prøve å trekke frem det viktikste:

Lek 1:
The Friendly game--> berøring, vennskapsbånd bygges

Lek 2:
The porcupine game--> flytte hestens kroppsdeler ved stødig press

Lek 3:
The driving game--> driver hesten fra alle sider, går lettere unna sjenkler o.l

Lek 4:
The yo-yo game--> få hesten fra deg, få den til å stå der og komme lett inn igjen

Lek 5:
The circling game--> hesten går på volte rundt deg, ikke LONGERING

Lek 6:
The sideways game--> lærer hesten å gå sidelengs (sjenklelvikninger), unna sjenkel

Lek 7:
The squeeze game--> god trening til hengeren, leder hesten gjennom smale åpninger, over hindringer o.l

Jeg er klar over at lekene fremdeles kan være noe uklare og vanskelige å forstå, men er dere interessert i å vite mer kan dere sende meg en mail til tonnell_girl@hotmail.com
Skal prøve å svare så godt jeg kan...
Ellers kan du gå inn på www.parelli.com!

Glad for at det er noen som viser interesse for dette oplegget, og som ønsker å vite mer..
(video og sett om 7- games kan bestilles på hjemmesiden nevnt over)

Mvh ~Liza~

Hest er ikke bare hest, det er LIVET! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.