hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Irriterende fôrrytter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Irriterende fôrrytter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-madeira-

Norway

Skrevet - 29/01/2005 :  00:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er sikkert ikke noe jeg egentlig burde bry meg om, men jeg gjør nå det likevel, jeg..

Jeg har ei kaldblodshoppe på halvfôr, deler med ei jente på 13 år ( hun har henne 2 dg/uka ). Nesten hver gang jeg kommer i stallen dagen etter henne har hun funnet på noe nytt. Lapper om hvilket utstyr og hvilke dekkener hesten skal ha på seg henges opp. Manen og halen klippes og nappes, tynnes og flettes. Gyselige voilocker og puser festes på.. Jeg blir oppgitt! Og hesten ser ikke ut! Jeg skal ( etter planen ) ha hesten på helfôr, og hun skal fortsette å ha henne 2 dg/uka, men ikke hvis dette fortsetter! Jeg har prøvd å hinte hva jeg mener om dette, men det ser ikke ut til at hun forstår. Hva skal jeg gjøre?

-Madeira-

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2005 :  00:46:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det eneste som hjelper er vel i steden for å hinte, å sette deg ned og prate med henne! Si ting rett ut, men på en måte som gjør at hun forstår og ikke bli sint, det hjelper sjelden:) Få fram at det er du som skal ha hesten på helfor, og dermed står du med alt ansvar og bestemmer hvordan ting skal være!
Hege Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 12/02/2005 :  21:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns du burde sette deg ned for og prate med henne og få slutt på det!

Pernille -
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/02/2005 :  23:53:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke verre enn å bare overse disse lappene de dagene du har henne? Angående voilockene og pusene, så tar det ikke deg mer tid å ta dem av enn det tar for henne å ta de på ;-)

Så lenge du ikke har hesten på helfôr eller eier den, så synes jeg at dere skal snakke med eieren av hesten i stedet for å gjøre opp 'internt'; når det er du som har ansvaret for hesten derimot, synes jeg at det er ditt valg :-)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/02/2005 :  11:13:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Gi henne "fyken" ! Hvis det er du som bestemmer da!! Så tar du hesten selv alle dagene! Evt. finner en litt mer seriøs rytter!
Therese
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2005 :  16:45:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Denne jenta er tydeligvis opptatt av å gjøre mye for yndlingshesten sin. Alt fjaset er helt sikkert i beste mening. Hun vil sikkert bli veldig lei seg hvis hun ikke får holde på med hesten lenger, men har du hesten på helfôr så er det jo du som bestemmer. Jeg tror den beste løsningen er, som flere allerede har foreslått, å snakke med henne. Poengter at det er du som bestemmer over hesten, men at hun gjerne kan få hjelpe til hvis hun gjør det og det. Å ha en hest helt for seg selv er ganske krevende, og ei jente som er så ivrig som denne høres ut til å være, kan bli verdens beste hestepasser Høres nesten ut som jeg oppfordrer til å utnytte hestegale småjenter som stallarbeidere, men det er ikke slik ment Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.