hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fôrvert nekter å gi tilbake hesten min...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Fôrvert nekter å gi tilbake hesten min...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Keesha
» VIP

Skrevet - 27/01/2005 :  10:06:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har satt bort hesten min på helfôr, og nå vil jeg ha ham tibake. Vi har laget en bra kontrakt der det står at dersom kontrakten brytes har eier (meg) rett til å ta hesten tibake på et hvert tidspunkt. Jeg har beviser på at kontrakten er brutt! Men nå nekter fôrverten å gi fra seg hesten! Fôrverten mener at det er hans hest... Men det finnes ingen papirer på dette, for det er MIN hest! Jeg ville aldri solgt hesten min, jeg var desperat og satte ham bort på fôr for å unngå å selge ham.. Hva skal jeg gjøre

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2005 :  10:48:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Advokat?

Eller har du vist ham kontrakten dere har da? Jeg regner med at han oxo har skrevet under på den... Er jo bare å ta med den å vise ham den face to face!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 27/01/2005 10:50:08 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2005 :  11:50:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kontrakten som du sier du har skriftlig er et dokument som viser eierskapet. Jeg tror jeg hadde tatt en telefon til politiet og fortalt dem om problemet. Si at du har tenkt å hente hesten da og da, og lurer på om de kan gi assistanse om det skulle oppstå problemer.
Få med deg etpar store karer og reis og hent hesten, du. Ikke sikkert det blir et eneste problem med det, men om det blir kjefting, trusler osv. ringer du selvfølgelig bare politiet og spør om bistand. De vil antagelig be om å få snakke med mannen på telefon først for å høre om det blir nødvendig for dem å komme, eller om han kommer til å oppføre seg skikkelig. Dette funker ofte så det suser! Er han helt i vranglås sender politiet en bil, og snipp snapp snute så er fórverten blitt rolig, myk og samarbeidsvilig... ;-)

Bare reis og hent hesten. Ikke si fra når du kommer eller noe, for da kan han gjemme hesten eller noe annet idiotisk. Kun du og politiet vet når du drar.

Send inn en melding her når du har hentet hesten din og fortell hvordan det gikk, da!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/01/2005 :  18:54:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
quote:
Fôrverten mener at det er hans hest... Men det finnes ingen papirer på dette, for det er MIN hest!
Originally posted by Keesha

Vedkommende mener det er hans hest, men har ingen papirer på den.. For de har du, ikke sant? Skjønner ikke at fòrverten gidder å prøve en gang når du har alle papirer o.l på din side.
Enda et eksempel på hvor viktig det er å ha en skriftlig avtale ved salg/bortsetting på fòr!

Ellers har jeg ikke noe å tilføye på Roxiras & Cowgirlchris' innlegg.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2005 :  20:14:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Me var oxo oppi noke sånn for to-tre måna sida, men vårt problem car at ho haddde papira fordi at ho skulle ha vaksine på han å kunne starte stevne me han.. Men så fekk me vite at ho verken hadde lisens eller noken ting, ho hadde ridd hesten to ganga iløpet av to måna, å me fekk telefon på telefon fra folk som såg kor hesten hadde det.. å Ei eller to helge før jul så kjørte systra mi å pappa ned å henta hesten, for den sto på ein "leie-stall".. så ho som eigde stallen hjalp oss..
Me he enda ikje fått att papira, å ho jenta he forsvunne te danmark.. Men i pappa he hatt kontakt med politiet og i morga skal han ned å skrive anmeldelse..

Gå te politiet å få hjelp om det er noko du lurer på, dei kan gi dej råd..;) Lykke til, STÅ PÅ!

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2005 :  21:39:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, blir skremt av hvor mye merkelig som kan skje.. Ikke rart jeg overhodet ikke vil sette bort hester på helfor eller på prøve når jeg skal selge...
Hege Gå til toppen av siden

irja_balder_lotta

Skrevet - 09/02/2005 :  20:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann.

Nekter å gi fra seg hesten?? Hæ?? Går det ann da?? Hmm...Jeg regner med at du vaksinerer hesten din. På vaksinekortet står det jo navn på eier osv..
Altså, er det din hest, så er det jo din hest! Ikke sant? En veninne av meg var i ca samme situasjon, så hun dro å hentet hesten sin. Det var ikke så mange som var like begeistret for dette, men det blir no så...

Kanskje man bare er nødt til å rett og slett bare dra å¨hente hesten? Eller evt anmelde det..hmmm....Aner ikke hva du kan gjøre! Men du for no ha lykke til

*siri*
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2005 :  21:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Nå har det gått to uker, så dette bør vel ha blitt ordnet opp i?
Keesha: har du fått tilbake hesten din?

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 12/02/2005 :  21:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei =)

Syns du burde ringe/møte vedkommende og diskutere og fordele hvis dere begge har mener at det er deres hest. Men jeg ville også vist han kontrakten og sagt at du har rett på hesten. Jeg er enig med deg at det er du som har førsteretten på hesten. Det burde vedkommende oxo vite siden du har papirer på det. Vedkommende burde kanskje tenke litt på hesten oxo.. ikke bare på seg seelv

Pernille -
Gå til toppen av siden

Keesha
» VIP

Skrevet - 14/02/2005 :  08:28:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke fått ham tilbake enda.. Men kontrakten går ut i sommer, så da reiser jeg opp for å hente ham uansett hva fôrverten mener! Jeg har alle papirer i orden, og det det er min hest, så han slipper ikke unna!

Håper alle som skal sette bort hesten sin på fôr tenker grundig gjennom hvem som skal få ha annsvaret for hesten sin. Man kan tenke "dette hender aldri med meg" men det tenkte også jeg en gang
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 14/02/2005 :  15:12:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du sier du har kontrakten og det andre i orden, så hva venter du på da?? Det er tross alt for å unngå slike tilfeller at en skriver kontrakter!

Hadde jeg vært deg, hadde jeg reist på flekken og tatt med meg hesten min hjem!

Hilsen Monica, som snikrer sammen en 100% sikker kontrakt på hesten sin i disse dager...

Redigert av - jalla den 14/02/2005 17:05:47 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2005 :  19:04:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Enig med Jalla her. Dra og hent hesten din du!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

<<ida>>

Skrevet - 18/02/2005 :  10:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Håper det går bra med deg slik at du ikke får noen problemer når du henter hesten...
Uansett så er det din hest, den står i ditt navn..Stå på..
Det gårsikkert bra, håper jeg..
Det er så mye rare folk rundt om kring::

LYKKE TIL
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  13:00:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er også helt enig med Jalla. Du har jo også bevis for at der er kontraktsbrudd, så da har ikke denne personen så mye han/hun og stille opp mot
Jeg hadde hentet hjem hesten min hadde jeg vært i samme situasjon, jeg hadde ikke nølt!
Lykke til og håper at du skriver noen ord her når du har fått den hjem. Og fortelle hvordan det gikk

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  20:51:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Jalla du sier at det er å få igang en kontrakt? Vi hadde det. Hun skulle få med papirer for å kunne starte, hun skulle ha han til Juni i år.. Men hun hadde ikke penger, kunne ikke busette seg fast noen plass.. Hun hadde tre andre hester som ikke var hennes egne. Hun hadde tre eller fire stalleigere på ryggen for hun skuldet penger. Hun hadde blitt annmelt før, osv..

Bare dra å hent hesten hjem, det er min oppfordring.. Da kan ikke de stoppe deg, om du har bevisene.. Bare snakk med politiet, du kan få de med deg om du trenger..

Pappa hadde jevnlig kontakt med mange politi-folk både her å der hun bodde på den tiden. De var veldig hyggelige,å hjelpsomme.. Bare ring å spørr om du lurer på noe!

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 28/02/2005 :  22:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oxhovd Victoria=o): dersom du leser innlegget mitt igjen så ser du at jeg allerede har fått med meg at de har en kontrakt, så jeg mmente ikke at de skulle lage en.

Vi skriver jo kontrakter nettopp for å unngå dette som Keesha har opplevd, og man bør bruke rettighetene sine som man har, ja i dette tilfelle har de jo heldigvis kontrakt, og dermed er det bare å hente hesten.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.