hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pura Raza Española
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Pura Raza Española
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  10:47:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Denne rasen er jo relativt sjelden i Norge ennå! Hadde vært artig å vite hvilken P.R.E hester som er i Norge, så hvis du eier eller kjenner til en P.R.E, skriv litt om hesten her

Selv eier jeg ei 4 årig P.R.E hoppe (Nihilista) som ble importert fra Spania i novmber 2002. Hun er oppdrettet av Roberto Camacho Rivera i provinsen Ciudad Real.

Nihilista er registert i den spanske stambok, og skal vises for Cria Caballar i Sverige i år for avelsgodkjenning, samtidig som hennes kommende føll skal innskrives i den spanske stambok.

Nihilista er for tiden mørk shimel, men vil lysne en del i løpet av årene og vil antakelighvis bli nesten helt hvit! Hun måler i dag 153 i manken, men vil nok bli over 155 før hun er ferdig utvokst.

Nihilista venter i år føll etter den kull sorte P.R.E hingsten Hercules, som står i Sverige.

Nihilista er eller en kjempe hest...og er stallens klovn! Hun er utrolig lettlært og enkel å ha med å gjøre!

Bilder av henne finner dere på min hjemmeside, linket under min signatur, eller på VIP!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 25/01/2005 :  17:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
P.R.E er en nydelig rase, selv om jeg liker lipizzaneren best, syns jeg P.R.E er en av verdens fineste heste raser. Men nå er jo P.R.E og lipizzaner ganske beslektet

Jeg vet ikke om en renraset P.R.E, men kjenner til en dansk varmblods/P.R.E som er til salgs, mørk skimmel hingst som har arvet mye spanske trekk.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  19:16:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Stall Norstad H i Åsvang ved Hamar har en P.R.E-hingst som er kåret i Spania; i tillegg er han til salgs. Navnet er Cupido, han er 173 og født i 1998.

Bilder kan sees her
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 02/02/2005 :  23:04:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Eg var hestepassar (eller skal me seia barnevakt) for fire PRE-hestar sumaren 2002, i Valdres. Det var to hopper, Filigrana og Zumbona, og avkomma deira, Fortuna og Zar. Filigrana og Fortuna er slakta no, så vidt eg veit, men eg har sett at Zumbona har vore til salgs lenge no. Ho er fødd i 1996 og importert frå Spania. Zar er fødd i oktober 2000, om eg hugsar rett. Zumbona er gråskimmel (sikkert mest kvit no) og blind på venstre auge etter ein ulykke (i Spania). Zar er ein mørk brun hingst, fødd i Noreg. Veit ikkje kvar han er i dag, hadde vore artig om nokon veit noko om han. Det siste eg høyrde var at Zumbona og Zar skulle til Per Waaler (Skauen) til innridning, men eg veit ikkje om det vart noko av. Det er dei eg veit om, iallfall - pluss ein grå vallak utan papirar som står i Søgne, han har fått det klingande namnet Legolas :) Gå til toppen av siden

Marenjinta

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2005 :  14:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååååh! P.R.E.!!! De er bare såå nydelige!!!
Men hvorfor skiftet egentlig rasen navn??? Det har jeg lurt på lenge..

Maren <3
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  09:22:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Hei!
Rasen har ikke skiftet navn! Pura Raza Española er faktisk det rette navnet, men mange forbinder denne hesten med Andalusier. I Spania er en Andalusier en hvilken som helst hest fra Andalusia (uansett rase). Pura Raza Española betyr på norsk "ren spansk rase".

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  12:33:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
PRE i Norge

Jeg har en 3 årig hingst, importert fra spania i fjor høst. Han skal vises på kåring i sverige i løpet av året.
Så vidt jeg vet er det 13 registrerte PRE hester i norge, men flere er på vei.

Håper flere oppdager hvor flott og anvendelig denne rasen er så vi får flere flotte PRE hester i norge ((:

Hvis noen har lyst til å se bilder av hingsten min, eller andre pre hester, er det bare å titte på min hjemmeside: www.home.no/infante

Jeg er også behjelpelig med informasjon om rasen og formidling av hester hvis noen er interesert.

Irene Andersen

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.