hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kostnader på hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Kostnader på hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Monroe

Norway

Skrevet - 21/01/2005 :  15:42:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg vurderer nå å flytte bort fra bondeland, og inn i bylivet!
Jeg har sjekke opp hvor mye det koster med stall plass i nærheten der hvor jeg i så fall flytter, men det var uten høy, fòr og spon.
Stallplassen kostet 1400 kr pr mnd. Dette var på Rogaland Rideklubb.
Kan dere skrive litt om hvor mye det koster å ha hesten i byen.
Fòr, høy, spon, skoing, trening (sprangtime hver uke), og evt andre ting. Kan godt regne med dyrlege også (kun de årlige utgiftene).
Dette er en Dansk Sportsponni, ganske kraftig, rundt 147 cm høy.
Jeg trenger kun de måntlige utgiftene (omtrent).

Kan gjerne skrive nedover slik;

-Fòr:
-Høy:
-Spon:
-Skoing:
-Trening:
-Dyrlege:
-Evt:

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2005 :  22:54:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Foret kommer an på hva de tar der du skal stå og hvor mye du skal bruke hesten:) Spon og høy er jeg ikke helt sikker på, for det har alltid vært medregnet der jeg har hatt hesten.
- Skoing kommer på alt fra 500-1000 kr.
- Trening kommer an på hvem du rir for, hvor mange det er på timen osv. Jeg har betalt alt fra 100-400 kr for en times ridning (sprang eller dressur).
- Dyrlege: vaksine 1 gang i året (ca 200 kr), tannrasp 1-2 ganger i året (200-500 kr), + eventuelle andre utgifter som er vanskelig å forutsi:)

Hege Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2005 :  01:36:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
-Fòr: pellets koster litt over 200kr for 40kg.. Så kommer jo vitaminer og eventuellt havre eller bygg i tillegg. En hest som går i trening trenger en del mat!
-Høy: koster kr 2.50 ca per kilo
-Spon: kommer jo ann på om man skal ha et helt lass eller om man skal kjøpe spon baller... Tror en spon ball kommer på rundt 65 kr.
-Skoing: jeg betaler 750 for sommersko og 850 for vintersko... Også på vinteren kommer jo kladdsåler i tillegg!!
-Trening: Er ikke helt sikker på hva du mener med trening, men å ri for instruktør koster rundt 200kr ca. Kommer veldig ann på hvor høyt utdannet instruktøren er. Leie av ridehus og bane kan jo også komme i tillegg. Ligger på allt fra 25- 100kr gangen, noen steder kan man også betale en viss sum i måneden.
-Dyrlege: Prisen varier veldig fra veterinær til veterinær... For tannrasp og vaksine ca 600kr...
-Evt: Andre ting jeg kommer på i farten er jo utstyr, hester trenger som regel noe... Enten det er sårsalve, ny grime, børste, dekken osv...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 30/01/2005 :  18:26:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du ska flytta te byn... kor ska du gjera av Maxi og May????
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2005 :  19:00:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har hest ved Rogaland Rideklubb, ikkje på selve senteret, men en mindre stall i nærheten.
Trening på Rogaland for Geir Jensen koster 125kr per time hvis du rir to ganger i uka; en bakketrening og en sprangtrening. Så 900kr i måneden for trening.
Hovslagen vi bruker tar 550kr for vanlig sko og 750kr for broddesko (gullsko)

Pris på for spørs på hvilket fortype du bruker. For og spøne er du vel gjerne vant med å ha selv om du har hatt hest på gård? Har du noen kontakter på "landet" som du kan kjøpe høy og spon billig av i stor kvanta lønner nok det seg. På felleskjøpet her koster en flissekk rundt 80 kr (men da er de støvfrie og veldig god kvalitet.)

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 31/01/2005 :  00:48:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss betaler du 1000 kr for boks, hall-leie osv og så kommer det andre i tillegg.
-Fòr: 800,- for ponni og 1000,- for hest
-Høy: er inkludert i prisen over
-Spon: 100,- sekken (presset spon)
-Skoing: 500,-
-Trening: 100,- for stedets instruktør , 250,- for innleide som er "proffe"
-Dyrlege: Kommer selvsagt an på problemet!!!!!!!
-Evt:

Så for deg hadde det blitt ca 1200,- (boks, fòr og en sponsekk i uken) + sko. Kommer jo litt an på hvordan hesten sliter/hoven vokser om du må sko hver 6. uke eller om den kan gå litt lenger.

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 31/01/2005 :  20:00:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heihei!

Takk for svar!
Ja, det koster det samme for hestene på landet, og i byen, men her deler vi alt på 6 hester, så det blir litt vanskelig å beregne nøyaktig!

Jeg har regna ut ca 4000 kroner pr mnd. Blir det helt feil?
Da er det inkl. stall-leie (1400 kr), trening (600 kr), fòr/høy/spon (1000 kr), dyrlege/skoer/utstyr o.l (1000 kr)
Dette er bare ca-priser. Vanskelig å regne det helt nøyaktig!

Men, hvis jeg skal få lov til dette av pappa, så må jeg finne en halvfòr-rytter, som betaler halvparten, og da "eiger" halvparten av hesten.
Da ville det blitt at vi tok to dager og annen hver helg hver.
Høres dette greit ut, eller er det helt på tryne???
Er det vanskelig å finne gode halvfòr-ryttere??
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2005 :  20:18:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
4000kr i måneden for alt høres omtrent riktig ut. Det jeg betaler i stallleie er 1850kr for spøne/høy/for og 1000kr i selve stalleie. Så 2850 + sko 750kr og trening 280kr(rir på skoletime så får det billig) blir ca 4000kr imåneden (de månedene jeg skor). Vanligvis bruker du ikke hele 1000kr i mnd for sko/dyrlege, siden de utgiftene ikke er månedlige, men det er jo greit å regne med litt ekstra til utstyr. Sprangtrening en gang i uka koster forsåvidt 500kr i uka på Rork.

Om det er vanskelig å finne halvforrytter spørs veldig på hvor heldig du er... En venninne av meg har prøvd å finne halvforrytter siden sommerferien og har ennå ikke funnet en. De fleste som står oppstallet på Rogaland har hestepassere som får ri som betaling, så de fleste "potensielle" velger heller å bli hestepasser enn halvforrytter. På den annen side kan du ta kontakt med ridelæreren i skolen på klubben, så kan de spør seg rundt om noen av skolerytterene er interessert. Uansett bør du ikke regne med halvforrytter; tenk så dumt hvis du finner en, så vil hun ikke mer. Da sitter du igjen med masse utventete utgifter. Men lykke til i alle fall, du får legge ut annonse og spør deg rundt så snart som mulig, så er du kanskje heldig! :)

(redigert pga av mot stedet for som :P)

Redigert av - Eva V den 31/01/2005 20:29:57 Gå til toppen av siden

May Be Vic
» VIP

Skrevet - 02/02/2005 :  18:29:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei:D
jeg har da ikke hest selv, men på den stallen jeg pleier å ri på koster det:
stallplass+for+høy/gras+spon+transport=3000kr i måneden
skoer koster 600 kr

der forhesten min står er jeg heldig:
stalleie:0kr
for:200kr
trening:ingenting
spon:0kr
høy:0kr

hehe, men så er jeg utrolig heldig med denne avtalen og da

hos venninda mi koster det:
for+høy+spon ca.1000kr måneden
stallplass:3800kr måneden
trening:200kr gangen hvis en har trening 3 ganger i uka da blir det 600kr måneden
dyrlege + annet blir ca 1000kr

så det blir en sum på ca 5600 kr måneden! men noen ganger blir det jo ikke noe dyrlege og annet så 5600+-
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.