hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stri hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Stri hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/02/2005 :  21:00:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig jeg misforstår deg Liwi men hva er begge deler?

For å være helt ærlig synes jeg begge deler kan være like skummelt å anbefale. Uansett mener jeg hensynet til rytteren og omgivelsene må gå først - det vil si sikkerhet.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 13/02/2005 :  22:56:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarene som har kommet bærer jo litt preg av å være todelt - en del for å bytte bitt, og en del for å starte bakketrening.

Som du påpekte vet vi lite (d.v.s. ingen ting) om personens tøylebruk. Vi vet heller ikke noe om hvordan hun håndterer hesten generellt sett, eller hvilke forutsetninger og muligheter hun har.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/02/2005 :  00:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok da er jeg med deg Liwi

Må si meg enig i det, nettopp derfor jeg foreslo bakkearbeid, som jo er "safere", fremfor bytte til skarpere bitt.
Litt dumt at man ikke kan se hverken hest eller rytter her inne, for det blir å famle litt i blinde med så lite informasjon.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2005 :  01:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt off topic, men må bare si det: Godt poeng dere tar frem her- i mange sammenhenger her inne, så vet man svært svært lite om den som starter en debatt, og da er det litt "skummelt", for å sette det på spissen, å si "sånn er det". Ikke at folk gjør det, men det kan kanskje oppfattes slik, spesielt for de som ikke har så mye erfaring.
Er veldig mye av det som blir spurt om, der de som spør bør få hjelp av en person som kan se hest og rytter.
Er kjempe flott å ha et slikt forum der folk kan dele erfaringer og gi råd, er ikke det, men man bør kanskje passe seg for å gi fasitsvar og tro at man kan løse alt over nettet?

Ble litt dårlig skrevet, så ikke "heng meg"! Er ikke ment mot noen spesielle:)

Hege Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 14/02/2005 :  10:57:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oiii... litt mer off topic. Var inne på VIP'n din hege.jo - du er jo "stamtavleidiot" slik som meg jo . Damene våre er beslektet, gamlemor som jeg avlet på var etter en bror av Vivaldi... har igjen avkommet (etter en tysk hingst med Abglanz-linjer i). Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.