hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - biting
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 biting
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nen
» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  15:13:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
har derer noen forslag til hva jeg kan gjøre med en hest som biter? det er snakk om en 3 år gammel fjordinghoppe som har en forferdelig uvane med å bite når hun blir stellt med, kost med og alle andre ganger hun har et menneske i nærheten! hun står inne mesteparten av dagen (står på en gård), vil det hjepe å få henne ut? i så fall jobber vi med saken!

Ida KR

» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  16:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som hesten mangler respekt for dere. Prøv å ha leder-trening med den slik at den skjønner at du er sjefen, da vil den ikke bite. Prøv å kontakt en NH-trener eller les noen bøker/se videoer om emnet, de har de beste rådene for atferdsproblemer på hest!

Men først og fremst bør du jo sørge for at hesten får tilstrekkelig med utegang! Minst 6 timer pr. dag!

Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2003 :  18:39:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja flott at dere prøver å få ho mere ut. Har ho selskap av andre hester? Hvis ikke hadde nok det også hjulpet. Dette er jo en ung hest som har behov for å leke med andre hester. Kan muligens være dette behovet ho viser dokker. Og selvsagt trene litt på det med respekt,det er jo veldig ulovlig å bite.Men stort sett gir dette seg hvis hesten får være ute med andre hester.

Gå til toppen av siden

Solmira
» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2003 :  20:41:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det er en kjedsomhet vane vil det sikkert hjelpe
vis dere kan ha henne ute mere... Kanskje hun kjeder seg??

Uansett så mangler hun respekt for dere og det bør du gjøre
noe med før det utvikler seg til noe farligere..

Etter mitt syn er horsemanship den beste måten å få en hest
til å skjønne hvem som er sjefen....Spør erfarne hestefolk som
du vet hestene har det bra hos om råd og til slutt:
Tenk før du handler......

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2003 :  10:23:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg har vært ute for en del hester som biter, og mitt beste tips er: BIT IGJEN! Det funker, det kan jeg love deg. Hingsten min på 10 mndr har fått den straffen når han biter, han sluttet å bite før han var begynt! Kan du susse å kysse på hesten din, kan du jaggu bite den når den biter deg også!:D

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 02/04/2003 :  14:23:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest har også en tendens til å bite! Men den biter ikke meg! Jeg er liksom den som er mammaen hans,og den han har mest respekt for! En effektiv måte å få hesten til å slutte å bite,er å bite igjen! Det har fungert kjempe bra på min hest!

Men det er nok mangel på respekt for mennesker som gjør det i din hest sitt tilfelde! Min kan bite andre men ikke meg,dette fordi den vet at det er jeg som er sjefen!

Lykke til
Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  10:07:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh,før man begynner å bite hesten bør man prøve andre metoder. Det er nevnt en del bedre over.

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  13:13:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Torden! hvorfor skal man ikke kunne bite hesten igjen??? Syns mye av NH er litt overdrevet. I naturen setter ikke hestene på hverandre taugrimer og trener hverandre!!! De biter igjen! Den tar ikke skade av det, og den lærer!

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  14:01:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sa ikke at du ikke kunne bite,det er nå opp til deg. Men det finnes da bedre ting å prøve først. Hvor biter du da,? Over nakken,på knærne slik som hestene gjør? Eller på mulen slik hestene ikke gjør???

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  15:51:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Torden: Vil du komme å fortelle meg at hester ikke biter hverandre i mulen??? Det gjør de nemlig!!! Jeg har hatt diverse hester i endel år, og når de har vært stygg med hverandre, har de bitt der de kom til, OGSÅ mulen! Så det at de bare bite nakken og knærne er bullshit, sorry meg.

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  15:57:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit nok. Men når sjefs hesten straffer en annen hest har jeg ALDRI sett at den biter i mulen. Men det kan godt være, Men hvor biter du da?

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  16:12:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Som oftest bak ørene, eller halsen! Men biter en hest meg i fjeset, DA ryker mulen;) Hesten til ei venninne bet meg i fjeset, jeg bet igjen, og etter det bet den aldri noen. Det er ufattelig viktig å være VELDIG konsekvent med en hest som biter eller har andre uvaner som steiling, sparking, osv, da det kan gå riktig galt... Vet om flere dødsfall pga. dette. Mine hester blir bitt igjen, sparker de, sparker jeg igjen, ikke i hode/mageregionen, men ræva. Steiler de, får de seg en liten smekk mellom ørene med hånd/pisk, for da tror de de har noe over hodet, og tør ikke steile igjen. Dette kasn virke horribelt, men det er ikke det. jeg og hestene mine er kjempeglade i hverandre, de er ikke redd meg. Disse metodene er virkelig effektive...

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  16:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med det å gi hesten en klaps i rett øyeblikk,men bite det får nå bli opp til hver enkelt. Når hester leker så biter dem jo hverandre.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2003 :  18:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å ha henne ute så mye som mulig og gjerne sammen med flere hester så hun har noen å leke med... Hvis du gir henne eple el lignende fra hånda burde du slutte med det og heller legge det i forkrybba... Det pleier å hjelpe etter en stund... Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  22:36:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
det med å bite tilbake, spiller det noen rolle om du gjør det eller ikke da?? det er jo opp til hver enkelt person hva man vil gjøre det!
tror ikke hesten lider lissom hvis en gjør det! hallo!! hvor mye blir ikke de bitt eller sparka av andre hester?? så hvis det å bite tilbake hjelper, gjør jeg gjerne det lissom. ser litt dumt ut da...hehe..

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2003 :  19:16:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tips som er hentet fra Ga-Wa-Ni Ponyboy (Indiansk hestetrener):
Gjør det som hestens mamma gjør når føllet biter i puppen;
ta et tak i gjordleiet rett bak frambeinet og klyp.
Det er noe alle hopper gjør når føllet begynner å få tenner og er litt ivrige på puppen... Dermed husker hesten det som den korreks det er, og kobler det straks til sin egen biting...

Mvh Line.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.