hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hestehandlere i norge-overpriset?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hestehandlere i norge-overpriset?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

boba

Skrevet - 12/01/2005 :  23:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei folkens..trenger noen smarte råd her ang kjøp av hest.
Jeg planlegger å kjøpe hest snart og har vært på utkjikk en stund nå. har lagt merke til at utvalget desverre er for dårlig. det viser seg også ofte at det er en grunnvtil at hestene selges (ofte at det er noe galt med dem.snakker av erfaring med min vennine).

Jeg har derfor vurdert å skaffe en hest gjennom en hesteforhandler i norge. har sett litt på prisene , blant annet hos stall k og stall bergan. hestene her er tydelig mye dyrere enn de mann finner hos privatpersoner. jeg lurer på om dette er fordi hestene fakstisk er bedre eller at de bare rett og slett er overpriset?

har noen erfaringer med kjøp av hesteforhandlere og i såfall har du noen å anbefale/ikke anbefale?
er 22 år selv og ute etter en sprang/dressur hest, prisklasse på 60-70 tusen.bor i stavanger området

er glad for alle svar. takk

eligj

Skrevet - 13/01/2005 :  17:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet i alle fall at stall-k tar inn kvalitetshester som de har tro på. De er veldig interessert i å finne rett hest til rett eier, og det har hendt at de har tatt tilbake hesten hvis kjøper ønsker det, hvis det viser seg i løpet av de første ukene at hest og rytter ikke passer sammen. Men hestene der ligger ofte litt over den prisklassen du nevner, nærmere 100.000 og oppover. Hester til salgs hos stall-k ligger ute på nettsiden www.stall-k.no.

En fordel med å kjøpe fra en forhandler, er at du da er dekket av kjøpsloven, med de fordeler som følger med. Blant annet kan du levere tilbake "varen" hvis det viser seg at den har "mangler", eller at den "går i stykker" innen en viss tid (ved halthet og liknende). NRYFs standardkontrakt for kjøp av hest inneholder et vedlegg med detaljer om disse reglene, den finner du på rytter.no. Du kan også søke deg frem til kjøpsloven på lovdata.no.

Jeg ville følt meg sikrere ved å kjøpe fra en forhandler jeg stolte på, enn ved å kjøpe privat. Men det finnes også forhandlere det ikke er verdt å stole på..

Redigert av - eligj den 13/01/2005 17:10:16 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  18:10:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hvis du er på utkikk etter en konkurransehest ville jeg også anbefalle av å kjøpe av en seriøs forhandler fremfor en privat person. Skal det være en "skikkelig" hest, må du nok opp i ganske høy prisklasse.

Sånn i Stavangerområdet reiser jo Geir Jensen på Rogaland RK ofte ned til Danmark og kjøper hester av ganske god kvalitet; kan jo høre om de har noen i din prisklasse til salgs. Men det er vel mest om sommerferien de reiser ned med de fremtidige eierene for å prøve hester fra forskjellige staller, da. Blir gjerne dyrt å importere fra utlandet, men prisene der nede er oftest lavere enn her (og nivået gjerne høyere).

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.