hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rir på falabellaer!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Rir på falabellaer!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2003 :  16:39:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
HERREGUD, dette er jo helt ekstremt ILLE.
Så på bildene, fikk mest sjokk av hun jenta som rei på den hvite, beinene subber jo nedi bakken, det er jo rart at de fallabellene orker det.
Hvis ingen ting blir gjort så er jeg sikker på at de kan få vari men i ryggen dems.
herregud hun jenta er for svær til den søte fallabellan, stakkars hest.
det burde hvert flere som gikk inn for å gjøre noe, skrive et brev til poletiet eller dyreverne, for å fortelle om saken..
Synes egentlig at de jentene må tenke seg litt om, kan de ikke noe om hest eller, man rir ikke på noe så smått.
Okei, jeg har sett andre ri på fallabella, og det går, men da skal de hvere små, fra 5 til 7 år, vekt, fra 20 til 30max kg.
greit de kan trekke en del, men de har ikke rygg muskler.
stakkars dyr, de jentene burde tenke seg litt om, de må da kjønne at det ikke er bra.
blir helt oppgitt jeg.
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 27/04/2003 :  01:17:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ganske frustrerende ja. Særlig fordi det er naboene mine, så jeg ser dem rir rundt i gatene her nesten hver dag. De galopperer også ofte på asfalten, og det brukes pisk for å få hestene til å løpe. Jeg synes også jentene er altfor store til å ri disse hestene, det er jo omtrent det samme som om de skulle ridd rottweileren min -størrelsen er jo den samme!

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2003 :  09:36:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Frik: Er du helt sikker på at det er falabellaer?? Jeg syns nemlig de ser litt store ut. Mini shettisen min er mindre enn de du har bilde av... Bare lurer jeg :)

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 27/04/2003 :  11:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvsagt er jeg sikker på at det er fallabellaer! Og minishettiser kan godt være mindre enn fallabellaer, men de har også en mye sterkere kroppsbygning.

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2003 :  15:02:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Falabellaene kan ikke være mye større enn mini shettisene. Min mini shettis er 81 cm, og falabellaene kan ikke være høyere enn 83 cm. Det ser ihvertfall ut som de på bildene er høyere enn 83 cm! For 83 cm er ikke mye,og de jentene som rir på dem er ganske store. Hadde en så stor jente ridd på min shettis på 81 cm hadde hun nådd ned i bakken med bena. Og ja, shettisene har en mye sterkere bygning.. hvordan er det da mulig at disse "falabellaene" kan bære disse jentene?? Hadde en av dem satt seg på min ponni hadde hun ikke klart å gå! Da syns jeg det er rart falabellaer klarer bære dem...

Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2003 :  15:16:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Kerry!
det er fult mulig å ri på en fallabella, det er folk som rir dem, men de er utrolige små, veier fra 20 til 30, og de fallabellane hadde ikke noe problem med det, men de rei ikke noe hardt, bare skritt å sånt, og heller ikke ofte kanskje 1 gang i uken, det jeg prøver å si, er at fallabellan kan ris på, men ikke av sånne jenter som vi ser på disse bildene, det ser jo helt forferdelig.
og mini shettis, kan være mindre, jeg var på en gård der mini shettisen var da 72 cm, og den var ordentlig målt, og der var en jente som var alt for stor for den, men hun rei den, det ser jo også helt forferdelig, men de er uttalig mye sterkere..
Men uansett, så er det nesten på hvilken som helst rase, så ser det forferdelig ut når rytteren subber med bena i bakken, det skal jo ikke hvere sånn, det ser jo helt rabiat ut.
greit den ene fallabellan der ser stor ut, men den hvite er da liten, det ser man jo.
uansett ser man at de folka ikke bør ri dem!!!

VI MÅ TA VARE PÅ DYRA VÅRIS, PÅ EN FORSVARLIG MÅTE!
og det gjør ikke disse folka HER!!!
Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2003 :  15:21:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Jeg mener også at de IKKE skal bli ridd på av disse jentene, men jeg vil bare forsikre meg om at frik er helt sikker på at det er falabellaer! Det er nemlig ikke sååå mange falabellaer i verden og jeg tror ikke hvem som helst har dem! Ja, det er like ille om det hadde vært shettiser,er ikke uenig i det.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 27/04/2003 :  18:49:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som sagt; selvsagt er jeg sikker på at det er fallabellaer! Jeg går da ikke ut og sier noe sånt uten å være sikker!!! Og to av dem er mindre enn hunden min, ei rottweiler-tispe, så de er neppe over 75 cm.

Gå til toppen av siden

Angel

Skrevet - 27/04/2003 :  23:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud!!!! Di menneskene må jo være totalt IDIOT!!! En vennine av meg har en liten søtt fallabella hoppe, hun har en mini sele til henne og en mini vog som ponnien får lov å trekke en blomst f.eks oppi, eller en liten baby på 1 år som veier ca 10kg, og det er jo allmenn kjendt at hester kan trekke mere en di kan bære!!! DU MÅ få noen til å ta affere med di menneskene!!! Det er jo dyremishandling....blir så for...ban...a!!!!

Klems
Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 28/04/2003 :  19:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse barnene som rir på falabellaene er veldig små i størrelse og ponniene liker og ri på tur og gallopere i på tur i skogen. Fallabellaen har ingen historie i Norge, det er vel 2-3 personer her i landet som har et flertall av denne rasen. De er fra England. Og du vet vel bedre en de oxo du Ida gjør du ikke?? Når eieren har dratt til England for å hentet ponnien, vet hun vel hva hun gjør. Tror du ikke. Og er det lovlig å legge ut bilder av personer på nettet uten dems lov? nei trokke det! er det ikke trakkasering og legge ut navn og i tilleg si at denne personene er tett i hodet, på nettet?? JO! KANSJE DET ER DU SOM KAN BLI ANMELDT?? ja.......bare vent å se du. Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/04/2003 :  21:05:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg la ut disse bildene fordi jeg håpte på at det ville bli oppstyr rundt det, og det har det blitt! Jeg har på ingen måte til hensikt å kritisere disse menneskenes hestehold, men akkurat denne ridninga av fallabellaene har i lang tid bekymret meg. Ang. bildene så er det ingen av de som rir som kan identifiseres på dem, og så lenge jeg har tillatelse fra fotografen kan jeg legge dem ut akkurat hvor jeg vil.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/04/2003 :  21:12:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner forresten ikke hvorfor dere tar dere så nær av at disse bildene er lagt ut, hvis dere virkelig mener det er forsvarlig å ri fallabellaene??

Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 29/04/2003 :  11:33:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære frik!
Vær så snill å tips dyreværnet, dersom du vet mere om denne hesterasen enn de, så send dem en brosjyre om den rasen med strek under hva du bekymrer deg for.
Dette blir ikke riktig.
Dyreværnet er pliktig til å følge opp de tipsene som de får uten å gå ut i offentligheten med det.
Og du er også anonym i en slik sak.
Nå har du gjordt det offentlig først. Noe som kan slå tilbake på deg selv særlig siden du har skrevet at denne hesteeieren ikke er helt beregnelig.. Og dere bor vel nokså nært hværandre?
Vist du syns dette er dyremisshandling og mener det er det din plikt å melde i fra, dersom det ikke nytter å snakke med eieren selv!

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 29/04/2003 :  13:09:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er meldt til dyrevernsnemda for lang tid siden. Men jeg har ikke politianmeldt, og det burde jeg kanskje også gjøre..?

Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 29/04/2003 :  14:51:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi viste ikke om det en gang... vi ble fortalt det av en veninne. du kunne ha snakka med oss om det før du la det ut på internette... Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.