hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utegang på nyttårsaften
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Utegang på nyttårsaften
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  20:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nå er du -en- person Slash, ikke "alle".
Så klart, er hesten livende redd, så -gjør- man noe med det. Være seg om man trener på høye smell eller pakker inn stallen, men i mange tilfeller som jeg har sett så har det faktisk vært eierne som har vært hysterisk redde og -ikke- hestene.

Hva gjorde dere før nyttår da? I allefall der jeg feriet nyttår var det oppskyting av raketter lange tider før selve nyttårsaften - hva med hestene da? Står de inne på stallen eller får de gå ute o.l.?
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  20:08:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Dette dreier seg vell også om å kjenne sin hest. Hos oss går hestene på løsdrift. I år valgte vi å stenge dem inne for sikerthetsskyld. Men det hadde nok ikke vært nødvendig. De fleste hestene hos oss er temmelig "skuddsikre" Et par av de yngste er litt berørte når det smeller som værst, men det går greit. Min hest bryr seg døyten om slike bagateller. Når jeg var innom i løpet av kvelden, sto alle å gumlet høy. Men hadde vi hatt hester som vi visste ville stresse mye, hadde vi nok også dekket vinduer, satt på musikk osv. Er jo ikke vist i å la hestene bli mere skremt enn nødvendig når det går ann å ta forhåndsregler. Gå til toppen av siden

Stall Miks

» VIP

Skrevet - 08/01/2005 :  20:34:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima:
Hestene går ute som vanlig fra 9 om morran til 7-8 på kvelden både før,etter og på nyttårsaften. Nå er det ikke snakk om at de ikke er skuddsikre, eller er redd en rakett i ny og ne eller er overnervøse. Det blir sendt opp raketter både før og etter nyttårsaften, men det kan ikke sammenlignes med det som skjer kl tolv. La meg prøve å forklare hva som skjer: Tenk deg når et helt (stort) boligfelt sender opp raketter samtidig rett mot stallen dvs at de smeller på gårdsplassen rett utenfor vinduene hos hestene, litt oppi lufta liksom, og låven står slik at det blir gjenklang (ekko) ute som forplanter seg inn. Må faktisk gå rundt hele låven når alt er over for å sjekke at det ikke brenner. Hender faktisk at raketter treffer låven. Boligfeltet ligger oppover en ås ca 450 m fra låven, så det ligger liksom litt høyere. For 5-6 år siden var det bare en stor skog der, og da var det itte no problem. Hestene er vant til høye smell da de har bygd dette boligfeltet over noen år (bygger fortsatt) og brukt mye sprengstoff. Men det er jo ikke det samme.........
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 08/01/2005 :  23:20:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som Frøya sier: Er jo ikke vist i å la hestene bli mere skremt enn nødvendig når det går ann å ta forhåndsregler.

Veldig enig der! Bedre å være føre var, enn etterpå-klok!!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/01/2005 :  00:13:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes selvfølgelig også at det er best å ta forhåndsregler, men det er nå en gang min mening at man ikke bør la frykten ta helt overhånd :-) Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/01/2005 :  13:10:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes selvfølgelig også at det er best å ta forhåndsregler, men det er nå en gang min mening at man ikke bør la frykten ta helt overhånd.

Noen vil kanskje kalle dette at frykten tar overhånd, jeg personlig vil vel heller kalle det å tilrettelegge til det beste for hestene når stallen har en slik beliggenhet som den har.

Er jo litt spesielt da med stall i et boligfelt, de fleste har jo ikke det og da er det sikkert vansklig å se for seg situasjonen for de som har stall under helt andre forhold.

Redigert av - xxxx den 09/01/2005 13:12:34 Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 09/01/2005 :  13:35:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde stallen vår vært i samme beliggenhet som Slash sin, så hadde vi og hatt hestene inne. Garantert! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.