hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stubben,Opal,Windsor,Sigma,Griffin saler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stubben,Opal,Windsor,Sigma,Griffin saler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bentus<33

Skrevet - 04/01/2005 :  19:47:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo!
Jeg lurer på noen ting:
Er Stubben,Opal,Windsor,Sigma,Griffin saler beghalige å ri i? er de gode for hesten? og er det god kvalitet?

Hilsen en som trenger hjelp!

Opal

» VIP

Skrevet - 04/01/2005 :  21:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke saler som er behagelig for rytter/hest vil jo variere fra person til person og fra hest til hest.....
Nå ramser du opp en rekke saler både syntetiske og lærsaler, billige, mellomklasse og relativt dyre..
Det meste av dette og de fleste merker har blitt debattert her på forumet tidligere blant annet i debatter om syntetiske saler VS lærsaler.

Personlig foretrekker jeg lærsaler. Har sittet i vonde Stübben saler og gode. Kun sittet i en Opal sal og den var ok...Windsor saler liker jeg. Sigma liker jeg ikke...Har hatt det i 1,5 mnd til min hest, men kjøpte så en lærsal... Salene finnes jo i forskjellige varianter så det er umulig å gi noe entydig svar...
Uansett PRI 1 er at salen passer til hesten. Er du ikke kapabel til å avgjøre dette selv få hjelp av noen som er det.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  21:32:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Windsor-sadlene vet jeg er gode å ri i. Griffin har også god kvalitet, i tillegg kan man enkelt justere størrelsen på disse, i alle fall om du har Fish-systemet. Stubben-sadlene synes jeg er kjempegode, i allefall sprangsadlene, men mange opplever dem som harde.

Men, det er ikke alltid merket som utgjør kvaliteten - en kvalitetssal er i "min verden" en sal som passer hesten :-)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  21:49:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Topas er min favoritt sal!! www.rodeo.no har den!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  22:04:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Stübben-saler syns jeg er veldig gode å sitte i. Har bare sittet i en Maestoso DL og en Sigfried da, men likevel <3
Sigma saler er billige syntet-saler, billige saler i seg selv er jeg lite glad i. Heller mot grusomt..
Griffin-saler er gode saler. Dersom jeg skal kjøpe syntetsal blir det en slik, tror jeg.
De andre har jeg ingen erfaring med.

Med tanke på kvalitet, passform osv så får man det man betaler av (som oftest).

Beste "vanlige" salen er dog Trainers allround. Syns jeg.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 07/01/2005 :  13:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Stübben salene synes jeg er harde å sitte i!
Har ridd i Sigma 2 ganger, og syntes de var myke og gode å ri i. Kunne gjerne hatt en slik sal, billige er de og! Man kan justere knestøtten på sigma salene akkurat som man kan på Griffin salene. Men det er ikke fish system på Sigma.
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 07/01/2005 :  21:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv en Euroriding Opal, og er veldig fornøyd med den! Dypt sete og utrolig behagelig å sitte i. De Stubbensalene jeg har prøvd (for det meste Siegfried) har vært ok, men med et ganske hardt sete.
Windsor har jeg begrenset erfaring med. Syntetsaler er jeg ikke særlig begeistret for, så der skal jeg ikke uttale meg.

Merete
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.