hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Refleksdekken--> Falsk trygghet spør du meg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Refleksdekken--> Falsk trygghet spør du meg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

beat

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  09:59:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...takk;) Man blir kreativ når man ikke har TV vettu :P
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  13:21:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
All respekt for refleksbruk!! Også når det er tåkete/disig eller bare snøvær selv om det er dagslus ute.

Bruker refleksdekken, har sydd på noen ekstra striper selv, refleks på alle bein, på halen, på tøylene, på hodelaget, brystreim i refleks med rødt blinkelys festet på, reflekstrekk på hjelmen, refleksJAKKE og et lys som jeg har på leggen med hvitt lys fremover og rødt lys bakover.

Synes man aldri kan få nok av refleks, og får mye "skryt" av bilister/fotgjengere for at jeg og hesten min sees svært godt i mørket.

Synes altfor mange er for sløv når det gjelder refleksbruk, selv når det er tussmørkt ute! Etter at jeg selv begynnte å kjøre bil, forsto jeg virkelig hvor vanskelig det er for en bilist å oppdage hester/folk langs veien om di ikke har MASSE refleks!!
Det nytter ikke slenge på et par beinreflekser og forlange å bli oppdaget, da er det jammen meg selvforskyldt om du skulle bli påkjørt.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  10:39:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Jeg har et fluoriserende gult refleks-ridedekken fra Hööks med en bred refleks på hver side i hele dekkenets lengde. Absolutt det beste jeg har funnet i Norge, og noe av det billigste (ca 400,-). Det eikke så vanntett som de påstår, men jeg synes og det er poenget.

Har irritert meg grønn over ubrukelige "refleksdekken" som er selvlysende og med en bitteliten mikrorefleks i hvert hjørne. har også krangle med utstyrsforhandlere som har prøvd å selge med "refleksdekken" der refleksen viste seg å være en sølvfarget passepoil (tynt "pølsebånd" rundt kanten). Snakk om falsk trygghet!

Hööks hadde også et par vinterridestøvler for noen år siden der refleksene viste seg å bare være sølvfarge. Jeg blir så sint for sånt!

Jeg bruker mitt refleksdekken i mørket, i skumring, tåke, snøvær og ikke minst nå under elgjakta. I tillegg har jeg (når det er eller blir mørkt) reflekser på hjelm, refleksbandolær og benbeleg med reflekser på. Juletre er helt fint! Mye bedre enn kjøttdeig! :/

Men reflekser kan også gi en falsk trygghet. Var ute og red med to venninner for noen år siden. Mørk høstkveld, men alle var fulle av reflekser. Tre hester med skravlene jenter på høres ganske godt, skulle en tro.

Hesten min forteller meg at det er noe foran oss, og heldigvis reagerte vi kjapt og kom oss ut i grøfta. Mot oss kom nemlig en syklist, uten lys og med discman. Han så oss noen meter unna og kom skrensene inn der vi nettopp hadde vært. På grunn av discman'en hadde han ikke hørt oss. Det var selvsagt han som skulle hatt lys, men det hadde hjulpet lite om en av hestene våre hadde fått tredd en fot inn i einene på sykkelhjulet.

Etter det ble det blinkende lys og hodelykt i tillegg.

Failure is not falling down, it is not getting up again Gå til toppen av siden

Zhabor

» VIP

Skrevet - 26/09/2005 :  19:19:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan hende at man ikke ser det gule dekkenet på laaang avstand, men de syntes godt når man kommer nærmere. Jeg rir med refleksdekken, refleks på beina, refleksvest, refleks på hjelm og på tøylen om nødvendig. Refleksdekkene bruker jeg mest når om vinteren når jeg veit at det vil bli mørkt.

kunne like godt bruke svart dekken med små reflekserbiter bakpå? Man ser ikke et svart dekken når det er mørkt ute, men man ser det gule godt. Dessuten er det 2 tykke striper på hver side langs dekkenet, og man kan feste halerefleks på det.

jeg vil fortsette å bruke det, man ser mye bedre at det er en hest. Og refleks er refleks!
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  17:55:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker alltid refleksdekken,benreflekser og reflekser på meg selv og hjelmen selv i dagslys.det kryr av idioter på veien Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  13:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har egentlig ikke sansen for overdrevet reflekst bruk.. Fler meg som et juletre..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hvorfor ikke? er det ikke hestens (og din) sikkerhet det handler om? drit i om du ligner et juletre, da blir du ikke kjørt ned..
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  20:57:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Det vigtigste er med refleks på bena for på små bilder og store dah så er lyktene på bilden i høyde med hestens ben og da er det refleksene på bena som lyser opp først!
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  22:47:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det med at refleksene på beina sees først trodde jeg også. Nå har jeg lite erfaring med å treffe på hest med refleks på vei, men jeg har truffet på endel mennesker. Og hvis det kommer et menneske med refleksvest og reflekser på beina ser jeg garantert refleksvesten først. Denne er jo mye, mye større, og lyser mye mer opp enn to usle reflekser på beina. Og treffer jeg en med kun refleksvest, og en kun med reflekser nærme beina, ser jeg absolutt han med refleksvest først. Vil absolutt anta at det er det samme med hest. Nei, bruk reflekser folkens, både med og uten hest! Har, som sjåfør, hatt så mange AHA-opplevelser med mennesker uten refleks. Og det er ikke gøy! Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  22:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Helt enig Ragnhild E!
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

krilo

Skrevet - 04/12/2005 :  02:45:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg for min del kan aldri ha for mye refleks på meg når jeg er ute og rir. Heller for mye enn for lite!! Og særlig når man rir i skumringen. Trikset med refleksdekken på lyse hester i snøen er genialt. Rett og slett et markeringsdekken Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  18:43:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, det er mulig at du ikke synes så veldig mye mer, men en dag red jeg med kaldblodshoppa mi. Jeg hadde desja på alt mulig av refleks, og de som møtte meg sa at de på 200m hadde sett en lys, lang klump. Da var det nesten helt mørkt. Refleksdekken funker nok :) Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  11:45:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Vet noen refleksdekken bare har noen striper på siden. Men det går ann å få kjøpt refleks ridedekken med refleks all over ;) De synes veldig.. Men ser de egentlig ganske skjelden i butikker.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 16/01/2006 :  17:33:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! På jobben hos meg selger vi refleksFOLIE. Det vil si "klistre" refleks som du kan klippe til og feste akkurat der man vil. Perfekt å ha på beinrefleks, hjelmen, hodelaget, egentlig overalt. Bare klipp til, fest der du skal ha det, og bytt når det begynner å bli slitent. Hvis noen er interessert i slike merker er det bare å ta kontakt.

Bedre å synes for mye enn for lite!
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 16/01/2006 :  17:33:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! På jobben hos meg selger vi refleksFOLIE. Det vil si "klistre" refleks som du kan klippe til og feste akkurat der man vil. Perfekt å ha på beinrefleks, hjelmen, hodelaget, egentlig overalt. Bare klipp til, fest der du skal ha det, og bytt når det begynner å bli slitent. Hvis noen er interessert i slike merker er det bare å ta kontakt.

Bedre å synes for mye enn for lite!
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  17:57:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg bruker refleksdekken, refleksfortøy og refleks på beina når jeg først skal ut på tur når det er mørkt..
Bruker av og til refleksdekkenet når det er lyst også, men mest pga. Det er littegranne varmt, og vannavstøtende, så slipper hestene å bli såå blaute når det regner (Dvs. sånn sirkus hver dag) ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.