hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er det man trenger av utstyr til en ponni/hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hva er det man trenger av utstyr til en ponni/hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bentus<33

Skrevet - 03/01/2005 :  18:54:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo
Jeg har et spørsmål, hva er det man trenger til en ponni som blir ridd på tur og litt på jorder og kansje i blandt hoppes med? den står ute halve dagen.

Hilsen en som håper på masssssse svar

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  19:02:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Du trenger vel bare grime, sal, hodelag, bitt og et par sjabracker forsåvidt, om mer utstyr behøvs spørs på hesten. Hva har du allerede? Føler du selv at du trenger noe mer? Å kjøpe mer enn man bruk for er sløsing av penger som kan brukes på viktigere og nyttigere ting ;)
Gå til toppen av siden

Bentus<33

Skrevet - 03/01/2005 :  19:09:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
++Hesten skal dekkenklippes:P klippes alt untatt hode og bein.. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  19:24:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hvis alt utenom hode og bein klippes, heter det helklipp, dekkenklipp er når man lar pelsen på ryggen være igjen ;) Skal hesten klippes må den også ha dekken, men det har har du allerede en tråd oppe om. Se litt på de eldre trådene om tips og råd før du starter nye ;)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  15:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hva du trenger til en hest kommer veldig mye ann på type hest, hva du skal bruke den til osv...vanskelig å si selv om du skriver litt i innlegget ditt.

Strigleutstyr, grime, leietau, hodelag, komplett sal, salunderlag, regndekken og evnt et fleece/ulldekken. Dette er hva jeg føler jeg MÅ ha, så sant det ikke skjer ulykker osv...
har sikkert 10 grimer og ørten leietau..hehe..undøvendig utstyr, men det er så moro å kjøpe! Og i tillegg har jeg bandasjer, belegg, ulike typer tepper/dekkener, en haug med børster, hovskraper o.l., førstehjelpsutstyr, flere typer bitt, tøyler og hodelag... kommer ikke på flere ting jeg, men salrommet mitt er rimelig stappfullt av "kjekke" ting.. Det er dessuten ganske greit å ha litt utstyr i reserve, siden det ikke så sjelden går i stykker.

Du merker nok ganske raskt hva du føler du trenger.. jeg har brukt mye mer penger på utstyr enn jeg noen gang ville trodd at jeg måtte!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  16:13:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
komplett Sal, Hodelag, Grime, leietau, regndekken, fleecedekken/ulldekken, (hvis hesten skal klippes hadde jeg nok kostet på meg et vinterdekken og et stalldekken oxo), REFLEKSER!!, shabrak/voilock (lurt å ha to så har man en i reserve når den ene er våt eller på vask), salgjordt og ridedekken/lendedekken (kjekt når ma har barbert hest).
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  16:28:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld at jeg spør benteandbellmann, men hvorfor skal ponnien helklippes om den kun skal gå på tur, altså den skal ikke jobbes noe videre?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  22:27:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Godt poeng Renegate.. Ser ingen vits i å barbere hesten om vinterpelsen ikke er til hinder for treninga.. på tur er det vel bare et pluss å ha litt pels? Tåler bedre vær og vind og kulde da...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bentus<33

Skrevet - 05/01/2005 :  20:34:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.