hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når hesten blir overflødig!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Når hesten blir overflødig!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  12:31:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Må bare tilføye at jeg er av den typen som tar til meg all negativitet jeg hører, dette sikkert pga at hele livet mitt har det blitt plantet inn et negativt bilde av meg i hodet mitt, ved hjelp av mobbing
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  12:36:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pirke pirke pirke....he he he
Jeg bare må si: lede ut til siden ikke ned(?)
Hvis hun prøvde å få unghesten din til å gå på tøylen i skritt(?) tror jeg det er like greit at du droppet henne

Ang. det andre: hvorfor får du ikke noen til å ha noen av de "nesten" på helfor og at de allikevel kan stå i stallen hos deg?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  13:22:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pirke pirke pirke....he he he
Jeg bare må si: lede ut til siden ikke ned(?)
Hvis hun prøvde å få unghesten din til å gå på tøylen i skritt(?) tror jeg det er like greit at du droppet henne

Ang. det andre: hvorfor får du ikke noen til å ha noen av de "nesten" på helfor og at de allikevel kan stå i stallen hos deg?

Opprinnelig postet av Renegate

Hun fikk ikke ri hesten min i det hele tatt, etter jeg så hvordan hun red sine egne hester!!

Er ikke så flink til å forklare med ord jeg, bedre til å demonstrere!!

Er jo forryttere/halvfor ryttere jeg prøver å få tak i!

Men det er ingen som er interessert... Har vært noen men de vil bare ri sprang eller så er de rundt 11-12år, og jeg sender ikke Lady ut med ei som er så ung! Ikke Tigergutt heller for den saks skyld... Iallfall ikke ute at jeg er med på turen med en annen hest, det vil være uansvarlig av meg. Ja Tigergutt er en liten ponni, men god bedre så sterk!!

Til alle som foreslår at jeg skal selge unna en hest:
Mulig jeg hadde klart å selge unna en hest når jeg er så deprimert at jeg omtrent ikke klarer å gå i stallen... Men når jeg nevner det sier typen min at jeg ikke for lov å selge noen hest!!!

Han har den oppfattningen at har man først skaffet seg et dyr for man beholde det til det blir gammel/sykt og dør...
Når han ser disse som selger hester som det var en dø ting blir han skikkelig grinete og sier folk selger jo hestene sine som omde var biler!!
Han mener det at klarer man ikke beholde det til det ikke lever lenger (må tas pga sykdom) skal man ikke skaffe seg dyr!!
Man burde behandle dyrene som et "familiemedlem".

Og jeg er faktisk helt enig med ham!! Greit nok om hest og eier ikke passer sammen, så må man jo for begges beste...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  13:26:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å si til folk at jeg gir blanke i hvor mye/ lite hesten min er verdt i kroner og øre, for han skal ikke selges allikevel
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  19:58:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er enig i mye du skriver Roxira, men det med at man MÅ beholde hesten til de dør synes jeg er litt drøyt. Kan man ikke ta vare på hesten sin av en eller annen grunn (sykdom, jobb, familie osv), må det da være bedre å selge den til noen som kan gi den et godt hjem! Det ville jo aldri vært noen hester til salgs da, og svært få som kunne hatt hest i det hele tatt... Det er en gang sånn at hest er dyr, og får du et barn blir dette kanskje viktigere... Samme hvor uenig man kan være i det, så er det sånn det er.
Det er heller ikke helt usunt for hesten å skifte eier og miljø..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 07/01/2005 :  12:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
er enig i mye, men jeg mener ikke du på død og liv skal beholde alle 5 hestene når du selv sier du ikke har tid til dem...du er jo avhengig av forrrytter, og når du ikke har det får ikke hestene den trimmen de bør få, som du selv sa angående araberen, tror jeg?

nå mener jeg ikke noe stygt; men jeg blir litt irritert når folk sier "ja men den og den sier at jeg ikke kan gjøre ditt og datt for det er synd på hesten"...jeg mener du skal tenke selv, å drite i hva andre mener/sier enten det er kjæreste, bestevenninne eller noen andre sålenge det er en mulighet for at hestene kan få det bedre om du selger dem...

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 11/01/2005 :  15:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen Roxira!

Har lagt litt merke til tidene innleggene dine har vært postet. Nå vet ikke jeg som du jobber eller går på skole, og uttaler meg ikke helt 100% sikkert her. Men hva med å bruke litt av tiden du sitter ved dataen og skriver innlegg her, og heller bruke tid sammen hestene dine, siden du klager over at du har så liten tid til dem??
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  16:09:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har lest denne tråden nå, samt det meste av det andre du har skrevet Roxira, og føler at jeg skal prøve å samle opp mine tanker her. Beklager om de er litt "harde".

Her klager du over folk som ikke har tid til hestene sine og at hestene blir stående, mens du selv, som andre har nevnt før meg:
a) Søker forrytter
b) Har -fem- hester
c) Ser ut til å bruke store deler av dagen ved PCen (jmf. tidspunktene du sitter her på)
d) Selv sier at hestene dine står mye.
Her tror jeg den der med å se flisen i andres øyne, men ikke planken i sitt eget råder.

Det kommer tider i livet hvor man må sette "litt av hvert" på hold, og desverre kan dette gå ut over hester. Om man får en unge, er det ikke bare å svinge seg opp i salen igjen dagen etter på - eller for den del, dagen før. Om man opplever et samlivsbrudd/dødsfall/sykdom kan det ta lang tid å reise seg igjen. Man burde prøve å gjøre det beste ut av det, og å sette hesten ut synes jeg faktisk ikke er så ille (med ut mener jeg ut på jordet = fri) - de fleste gjør jo uansett dette om sommeren, og det er ingen som klager over at hesten bare står da..

Har man for mange hester og for liten tid er den beste løsningen for hesten, i følge meg, at de får komme til et hjem som gir dem nok oppmerksomhet. Det èr for mye for èn person å holde styr på fem hester hver dag.

Det var min mening.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.