hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Balansen til travere og hovkvalitet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Balansen til travere og hovkvalitet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Supermaja

» VIP

Skrevet - 02/01/2005 :  15:55:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var på Bjerke for ikke lenge siden der jeg fikk så hatten passet. Jeg kom i kontakt med eieren til hesten min sin "far". Han lurte på hvordan jeg hadde balansert han. Jeg sa at han hadde tverrtå med tunge sko foran og lettere riss-sko bak. Da lo han av meg og sa at alle "lykkebron-avkom" måtte gå barbeint.......
Spørsmål 1:
Hvordan kan han si no sånn med så selvsikkerhet? Ligger det med balansen i genene?

Jeg fulgte opp hans påstand med å si at hesten min har fungert godt sånn før når han har vært til start. Og at han ikke hadde god nok kvalitet i høvene til å gå barbeint. Da lo han igjen og sa at det var min skyld at han hadde dårlig høver.
Spørsmål 2:
Hvordan er det min skyld at han har dårlige høver? Har det med treningsunderlag? Foring? Skoing? Klima?

Hjelp meg!

Molly

» VIP

Skrevet - 03/01/2005 :  21:57:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Balansen i genene vet jeg ikke, men mange løper best med ganske lik balanse som far/mor, men alt med unntak
Du kan prøve å fore hesten med gelatin over en litt lang periode og se om det hjelper, en vennine av meg prøvde på sin traver og hun merket en forandring til det bedre, ble aldri superbra men bedre!
Min mening er at "alle" hester skulle ha fått gå skoløs 2-3 mnd ihvertfall for å styrke hovene, men konkuransehester og hester som er i bruk tåler som oftest ikke dette, synd men sant "Min" hest sto hele sommeren uten sko pga skade og de var harde og fine
Mange av "gammel" karene kan si mye om en hest ved bare å se på den eller få vite mor og far- kunnskap. Men de har ikke bestendig rett

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 04/01/2005 :  01:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt kontakt med en del menn fra travmiljöet som har diverse meninger om barfot hester, og det verste er at de ikke er åpen for en diskusjon engang, de har liksom bare bestemt seg for en ting og da er det dette som gjelder.
Tror ikke jeg hadde lagt så mye i det han sa men heller höre med andre hva de tror og også ta en grundig prat med en hovslager som kanskje også har peiling på travhester.
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 04/01/2005 :  17:11:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svarene så langt.. Jeg har tatt opp dette med hovslageren min, men har ikke fått no ordentlig svar. Bare at barbeint er UTELUKKET! Om han skulle lette hesten framme eller tynge den framme var heller spørsmålet. Det ble nå til at vi tynget han, for å få litt mer framsleng i frambeina. Slik at han ikke stamper sånn, fungere ikke det så får vi prøve aluminium el no. Merkelig. Men oppi alt dette så skal det jo sies at ikke alle er skapt for å trave, men nå en hest en gang eller fler har bevist at det er gode takter, så må man prøve å legge ting til rette.
Er fortsatt mottakelig for gode seriøse svar!
Klem
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.