hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir/weekendkurs for voksne igjen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir/weekendkurs for voksne igjen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2004 :  16:12:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Beklager, vet at dette har vært oppe før, men søkte og da kom ingen av dem opp :/

Surfet litt rundt på hjemmesider til forskjellige rideskoler nå, men der stod det at de hadde rideleir men at de var beregnet for folk på folk fra 14-18 eller noe sånt. Hva gjør dere som er eldre enn det da?

Nytt spørsmål: Brydde meg ikke om å starte ny tråd igjen
Altså jeg har bestemt meg nå for å dra på weekendkurs i løpet av vinteren og har i den forbindelse noen spørsmål:

1.noen som vet om noen gode rideskoler som tilbyr dette, ikke så langt fra Kr.sand

2.har tenkt på lefdals. Noen som vet ca snitt alder på de som deltar der? (har tenkt til å sende mail og snakke med dem, men tenkte kanskje noen viste.)
Er klar over at de arrangerer voksen kurs men så at dette var temmelig mye dyrere (for fattig student) og lurte dermed på om jeg skulle hive meg over tilbudet om vanlig tur...

Andre tips mottas gjerne :P

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen"
Redigert av - Ixnay den 05/01/2005 20:00:26

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2004 :  18:16:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Noen debatter som er interessante for deg:
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 31/12/2004 18:16:32 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  09:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Takk skal du ha spoff :D

Noen som vet om Lefdals eller Grorud eller andre i østfold,vestfold og omegn har noen muligheter for voksne?

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen"
Redigert av - Ixnay den 01/01/2005 09:40:06 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  12:54:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Takk skal du ha spoff :D

Noen som vet om Lefdals eller Grorud eller andre i østfold,vestfold og omegn har noen muligheter for voksne?

Opprinnelig postet av Ixnay

Grorud gård pleier å ha noe de kaller fjortissuke tror jeg. Da er det vel stortsett 14-18 år som er hovedmassen.

Lefdals tror jeg satser på fulle barneleirer om sommern, men har vel flere voksene på weekendkursene de arrangerer. Tror jeg..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  13:07:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er ikke så mange voksne hos Lefdals nei. Ikke at jeg var voksen når jeg var der, men jeg var i allefall eldre enn hovedmassen (jeg ble 17 da). Da var det kun èn voksen person, og hun var med datteren sin. Ellers var resten -> 15. Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/01/2005 :  13:34:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Peer Gynt Rideleir har egen leiruke for voksne. Jeg jobba der sommeren for rundt 4 år siden, og de har et kjempeflott opplegg for voksne når det gjelder ridning og det generelle. Ikke minst maten
Folka var fra rundt 20 og faktisk opptil 60-70 år. Mange hadde ridd i mange år, noen hadde med seg egne hester, andre var helt nybegynnere, mens noen hadde vært forsiktige hobbyryttere noen år.

Nå kjenner ikke jeg opplegget 100%, men siden jeg jobba der fikk jeg med meg noen inntrykk. Og jeg kan trygt anbefale denne rideleiren for voksne! Ring og spør etter Anita, og du vil få all den informasjonen du trenger.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  14:21:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke sikker, men lurer på om Rauland også har noe som kan passe. De har endel ulike kurs, og jeg vet ikke om alle har deltagere i alle aldere.

Ellers er de fleste fjellrittsturene for voksene og barn. Vet ikke om det eventuelt er interessant. Rauland har noe av dette. Ellers kan du sjekke Fjellrittet bl.a.

Som nevnt i en debatt som jeg henviser til litt ovenfor. Jeg har vært noen år på et sted i Sverige som heter Tunarp. Dette er typisk familie/voksen rideleir. Anbefaler da at du reiser sammen flere. Man leier en leilighet/torp som man bor på, og møter opp på ridepass to ganger om dagen. For familier finnes det også andre aktiviteter, så alle må ikke ri. Det går også ann å dele en hest på to. Ridepassene består av et uteritt, og en økt på banen. Det er både sprang og dressur, men det er mange på hver time, og oppfølgingen er derfor litt begrenset. I skogen finnes det flere terrengbaner, og i løpet av uka blir det endel hopning, for de som er erfarne nok. Det er vel feltritt som er hovedgrenen for de som driver dette stedet. Hestene er bra (bare svenske halvblodser), men som sagt er oppfølgingen på baneridningen noe begrenset p.g.a. mange på timen. Det legges opp timer for alle nivåer. Dette er et veldig flott sted, men som sagt anbefaler jeg deg å ikke dra alene, da mye av aktiviteten baserer seg på hva man finner på selv på kveldstid.

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  20:00:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg er mest interessert i dressur ridning da. Men det er litt gøy med sprang også. Men en sånn fjelltur er i første omgang ikke interessant..

Noen som vet hvordan dette er lagt opp på per gynt leiren?

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 01/01/2005 :  20:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Peer Gynt har en egen uke for voksne hvor de satser litt mer på god mat etc, så vidt jeg vet. Har ikke vært med på en selv, men ringer du og bestiller en brosjyre er det nøye forklart der:-) Kan bare anbefale stedet, er veldig bra der! Det satses mest på en god grunnleggende sits over alt annet, og et godt hestehold. En økt på bane, en på tur hver dag. En økt i løpet av uka er sprang. En dag brukes til langtur på fjellet. Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/01/2005 :  20:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
I tillegg til det som cecilie86 nevner, er det noen kulturelle innslag. Blant anna så er denne voksen-uka midt under Peer Gynt Stemnet på Gålå. Da reiser de dit og ser forestillingen. Høres ikke så veldig interessant ut kanskje, men kan vere verdt å få med seg.

Ellers kan jeg si at deltagerene bor enten på rom sammen eller i egne hytter på tunet. Hestene er av god kvalitet, og mange av dem er kaldblodser og sportsponnier, enkelte dølahester og varmblodser. Bernt Håkon er en streng, men dyktig rideinstruktør.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 01/01/2005 :  21:03:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk www.slangen-seter.no

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 02/01/2005 :  15:59:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Skauen er det ofte voksne på kurs, spesielt de kursene Per & Helene holder selv. Står vel oversikt på hjemmesiden til Skauen etter hvert som det blir klart. Dette er jo også primært dressurkurs så det skulle vel passe eller hur?

Har selv vurdert å dra på rideleir der en uke i sommer og ha med egen hest. Bor så nærme at jeg blir nok å overnatte hjemme for livet i brakke frister ikke...
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2005 :  16:25:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På Skauen er det ofte voksne på kurs, spesielt de kursene Per & Helene holder selv. Står vel oversikt på hjemmesiden til Skauen etter hvert som det blir klart. Dette er jo også primært dressurkurs så det skulle vel passe eller hur?

Opprinnelig postet av Opal

Men har de slike kurs som sommerkurs? Jeg har aldri vært på noen form for ridekurs på Skauen, men har hørt at man uten egen hest aldri får ri for Per (det hender visst at man kan være heldig å få ri for Helene). Om dette er tilfelle vet jeg ikke, men jeg ville nå ha hatt det som ønske om jeg skulle tatt turen. Ofte er de også mange på timene når man rir rideskolehest, og det synes jeg kanskje også blir litt meningsløst. Vet du noe mer om dette? Mulig disse kursene som er mer satt opp som treningsleir også er bedre tilpasset også for de som låner hest.

Opal

» VIP

Skrevet - 03/01/2005 :  20:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
I fjor sommer (2004) var det to kurs (mandag til fredag) hvor Per og Helene står oppført som instruktører. (4000 pr uke). Står ikke noe om at man ha med egen hest, men vet jo at mange har med. Skal sjekke nærmere med kjenntfolk "på innsiden" om hvem som instruerer og hvor mange det er på timene (litt KRIPOS over den... Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  20:20:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nytt spørsmål: Brydde meg ikke om å starte ny tråd igjen
Altså jeg har bestemt meg nå for å dra på weekendkurs i løpet av vinteren og har i den forbindelse noen spørsmål:

1.noen som vet om noen gode rideskoler som tilbyr dette, ikke så langt fra Kr.sand

2.har tenkt på lefdals. Noen som vet ca snitt alder på de som deltar der? (har tenkt til å sende mail og snakke med dem, men tenkte kanskje noen viste.)
Er klar over at de arrangerer voksen kurs men så at dette var temmelig mye dyrere (for fattig student) og lurte dermed på om jeg skulle hive meg over tilbudet om vanlig tur...

Opprinnelig postet av Ixnay

Ofte er det slik at snittalderen på weekendkurs er endel høyere enn på rideleir. Gjerne fordi voksene ikke har tid til å ta seg fri en hel uke, mens voksene igjen ofte er mer fleksible med å ta bilen for å farte på et weekendkurs.

Jeg har ikke vært på weekendkurs noen andre steder enn på Marits rideskole. Det er et stykke fra Kristiansand da, men weekendkursene der er ofte slik at det nesten bare er voksene, eventuelt voksene som har tatt med seg barn. Faktisk mer en sjeldenhet at barn kommer alene, selv om det også forekommer, og kurset selvfølgelig er åpent for dem.

Angående weekendkurs tror jeg også tilbudet for oss voksene, nettopp av de årsaker som jeg nettopp nevnte, er bedre enn vanlige rideleirer. Det finnes egne leirer med fokus på å få flest voksene. Er f.eks. ikke så lenge siden Lefdals hadde en gourmethelg.

Av steder jeg vet at arrangerer, eller jeg tror arrangerer weekendkurs, som er i nærheten av Kristiansand (i og med at Lefdal er overkommelig, har vi alle rideskolene i Vestfold), vil jeg be deg sjekke ut Lefdals rideskole, Nøtterøy, Stall Verdens ende, Skauen Ridesenter, Klosterskogen Ridesenter, Kragerø ridesenter, Grorud gård, Rauland Ridesenter og Stall GP. Som sagt.. Jeg vet ikke om alle stedene arrangerer weekendkurs, men du kan jo forhøre deg om dette på de stedene du synes at virker interessante.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 05/01/2005 20:20:39 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  21:57:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
takk skal du ha for godt utfyllende svar :)
Som sagt syntes jeg det ble litt dyrt med lefdals voksenkurs, men har bestemt meg for å dra på et weekendkurs helt sikkert i løpet av denne eller neste mnd så får vi se hvor det blir :D *gleder meg allerede*
Har sendt mail til lefdals, så får vi se hva jeg får til svar..

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.