hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Leie to hester om gangen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Leie to hester om gangen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway
Innlegg: 756

Skrevet - 02/06/2005 :  17:15:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Akkurat nå for øyeblikket har jeg bare en hest på stallen, så det sier jo seg selv. Men når det er flere tar jeg gjerne to samtidig. Kall meg sløv, men de de går som regel på løst tau.. Merk; har kun behov for å leie dem over gårdsplassen.
Så lenge jeg vet at hestene er kompiser så har jeg ingen problemer med å leie flere hester samtidig. Men under "rømningssikre" forhold ;-)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway
Innlegg: 341

Skrevet - 02/06/2005 :  20:03:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
I den stallen jeg gikk i før leide vi ofte 7-8 ponnier på en gang. På denne stallen stod det på det meste opp til 19 shettiser. Det Var for det meste hopper og unghester som gikk veldig greit sammen så det var aldri noe problem. Av de andre hestene som stod der (fjordinger) leide vi bare en og en. Det var fordi halvparten av dem var unghingster, den ene hoppa var skikkelig gretten og de andre var det bare så forskjellig tempo på. Men så lenge hestene liker hverandre og har samme tempo går jo dette bra da Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 07/06/2005 :  12:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ei som leide inn to hester samtidig, som var venner og greier. Hun hadde gjort dette gang på gang.. Men plutselig så smalt det, begge hoppene knalla til hverandre. Det de ikke tok hensyn til var at denne jenta var i mellom. Hun kom fra det med tre brudd i ryggen, to uker i respirator. Det kom senere fram at "det måtte da ha vært at begge hoppene var brunstige...."

Så folkens, er det verdt det? Kunne man ikke ta litt forhåndregler? Vi som driver med hest, vi er da aktive mennesker? Vi kan da orke en tur til å hente den siste?
Fort gjort gitt, selv den snilleste hesten kan sparke! Den snilleste kan gjøre noe som overrasker...

OBS obs..
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 07/06/2005 :  13:36:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hender seg jeg leier med meg alle 3 samtidig. Hvis jeg skal flytte dem fra beite og hjem, f.eks. Her hjemme trenger jeg vel egentlig knapt leie, men vanligvis slenger jeg grima på den ene og lar de andre to gå løse inn og ut om morgenen og kvelden....

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."


Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 07/06/2005 :  14:10:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ang at det kan skje ulykker, det kan også skje alvorlige ulykker når man leier en hest, eller to mennesker som leier en hest vær, osv. Det er alltid en viss risiko. Såklart kan man ta forhåndsregler; ikke leie to hester som er uvenner ol.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway
Innlegg: 2870

Skrevet - 16/06/2005 :  22:49:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
leier hestene mine på likt jeg også(har to). Men av og til er det bedre å ta en og en, i og med at den ene er en minishettis og den andre fjording, så blir det litt forskjell på steglengden på hver hest, en ligger litt bak liksom! hehe
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54


Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone_

Innlegg: 1197

Skrevet - 23/06/2005 :  13:37:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leier ofte hestene våre sammen, hingsten min og vallaken til typen min. De går sammen ute, og kjenner hverandre godt. Går fint det. Men det er ikke så lange stykket, og ikke langs trafikkert vei, ol..
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 18/07/2005 :  17:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg leier alltid to hester ut om gangen...vell og merke hvis hestene er kompiser.
Jeg er da så heldig at jeg bor på en går slik at det er ikke så farlig hvis jeg må slippe dem..

www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 02/08/2005 :  18:44:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Leier de to jeg har sjelden sammen. Det er størrelses forskjell på dem, og dermed har den andre lenger skrittlengde. Derfor henger den ene alltid litt etter. Dessuten er de begge veldig glupske, og skyter fart til hver sin retning for å spise. Derfor er det best å bare leie en av gangen!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway
Innlegg: 723

Skrevet - 03/08/2005 :  01:42:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
På folkehøgksolen jeg gikk på, med kun islendinger og nordlandshester (og to fjordinger, men de sto for seg selv), var regelen: ALDRI to hester sammen. Men denne regelen ble verken overholdt eller oppfulgt veldig nøye etterhvert som vi ble kjent med hestene. Vi visste hvilke hester som gikk bra sammen, hvilke som hadde samme skrittetempo, hvilke som ikke var venner, og hvilke som burde gå alene. Opplevde aldri ulykker med dette, og heller ikke ved leiing av bare en og en hest. Mener at dersom du kjenner hestene du omgås godt, ser jeg ikke noe problem ved å leie flere hester sammen. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 03/08/2005 :  11:54:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også leid to hester sammen.. Så fremt at hestene er gode venner, og kan stå tett ved hverandre, så kan det vel ikke være noe problem..
Når jeg tenker meg om, så har jeg opplevd at de har fløyet i hverandre når jeg har leid de begge to.. Det gikk bra. Når jeg leier med to så holder jeg i grima, og bruker ikke leiebånd. så da sendte jeg bare den ene hoppa ut fra meg så hun ble stående med hodet mot skuldra mi. og ristet i grimen til den andre, da roet begge seg, og jeg kunne gå vidre.



Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Innlegg: 156

Skrevet - 03/08/2005 :  12:11:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leier gjerne to hester sammen så lenge det er hester jeg kjenner og vet at går godt overens. Klart det kan skje ulykker, men det kan det også når man bare leier en hest. Hvis det bare er 2 hester på beitet syns jeg dessuten at det er greiere å ta dem samtidig enn å la en stå igjen og skape seg til jeg kommer tilbake. Gå til toppen av siden

Lene.

Norway
Innlegg: 1129

Skrevet - 04/08/2005 :  10:53:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min egen er så toskete å leie at han tar jeg alltid alene... Ellers kan jeg godt ta to om gangen så lenge hestene kjenner hverandre,og vet å oppføre seg. Men er en fordel at det ikke er langt å leie,og at hestene kjenner området,slik at om det skulle oppstå problemer kan man sleppe ene hesten...
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Innlegg: 122

Skrevet - 06/08/2005 :  16:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har tre hester på stallen,og to av dem kan man leie samtidig.Disse er gode venner. Mens hvis jeg skal leie den tredje hesten samtidig som en av de to andre,så går ikke det. Sjefshesten(som må leies alene) er altfor sjefete :P De andre hestene tør rett og slett ikke å bli leid så nærme henne. Gå til toppen av siden

Pernille-

Innlegg: 60

Skrevet - 06/08/2005 :  23:27:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når hestene er kamerater og er vandt til hverandre så skal vel det gå bra. Men hvis du evt. leier en ny hest på stallen med en annen hest så skal du egentlig ikke ta sjanser. prøv heller og lei den ved siden av hverandre med hver sin leier! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.