hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhetsvest påbudt på tur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhetsvest påbudt på tur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Balin

» VIP

Innlegg: 5

Skrevet - 06/05/2007 :  21:44:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEi hei, jeg står oppstallet i en stall på sollihøgda der det er påbudt å ri med sikkerthetsvest på tur om man er under 16 år.
Vi kan ikke ikke ri ut av gården om man ikke har på vesten, detter er for vårt egetn beste og jeg forstår dette.
jeg har detti av mange ganger og skada meg sikkelig så jeg bruker gjerne vesten, men det er veldig mange som klager og lager oppstyr på grunn av dette.

hva syns du/dere om dette?
fint med svar

----Ingrid----

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 07/05/2007 :  22:20:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
synes det er en riktig god idé, jeg. har vært med på et par opplevelser hvor sikkerhetsvest (sannsynligvis) har reddet ryttere fra sykehusbesøk, og et par opplevelser hvor sikkerhetsvest KUNNE reddet ryttere fra brukne ribbein osv.
Ser egentlig ingen (god!) grunn til å ikke bruke vest, uansett alder, unntatt kanskje at det er litt dyrt. men det er en billig forsikring, i likhet med hjelm, egentlig.

(forøvrig synes jeg hjelmpåbud burde finnes i alle staller. hos oss blir man utvist om man rir uten.)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Innlegg: 117

Skrevet - 08/05/2007 :  22:20:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syntes at det er bra at det er sånn:-) men det burde jo vært for alle uansett alder, for dem kan jo like fort skade seg som alle andre... Gå til toppen av siden

Hangover

Innlegg: 91

Skrevet - 03/06/2007 :  01:29:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er en helt grei regel:)
Selv om jeg så og si aldri bruker vest på tur selv da:)
Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway
Innlegg: 134

Skrevet - 29/06/2007 :  00:48:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er en fin regel. Burde vært sånn på ALLE staller, at det var påpudt med hjelm uansett hvilken ridning, og sikkerhetsvest i sprang, mounted games og på tur. Etter man er 18 får man ta ansvar for seg selv.

Jeg rir alltid med sikkerhetsvest i sprang og på tur, og har ungått mange skader. Falt av mye.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Innlegg: 69

Skrevet - 31/05/2008 :  14:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Fjordane Folkehøgskole hadde vi samme regelen, og i tillegg kunne vi ikke ri tur alene..
Var litt upraktisk for meg siden jeg brakk et krageben for noen år siden og det nå står opp i en underlig vinkel, som vesten presser på..
pluss at jeg red den eldste, tryggeste hesten der, på 27år.. ;P
jaja.. skjønner regelen da.. var ei jente som brakk ryggen der første uka, men det var faktisk på travsporet og ikke på tur..

...Skjebnen finner deg uansett...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.