hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Horsemanship???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Horsemanship???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 15/03/2003 :  19:22:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Er det noen av dere som har noe erfaring med horsemanship?
Jeg var på ett kurs med Roger Sundet og syntes dette hørtes veldig gøy ut, men har aldri tørt og prøve. Noen som har noe erfaring med dette så please svar!!!

Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:35:25

Ida KR

» VIP

Skrevet - 15/03/2003 :  19:53:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trener 3-åringen min etter NH-metoder, og det går kjempebra! Jeg er helt nybegynner hva angår NH, men det er slett ikke så vanskelig som mange skal ha det til! Det gjelder bare å sette seg godt inn i hestens psykologi (som er ganske annerledes enn oss menneskers sin psykologi!), og reagere mot hesten slik en god leder-hest ville gjordt!
Mye lettere enn det virker!

Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 15/03/2003 :  20:07:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Takk for at du svarte! Jeg kommer til og begynne og trene litt NH. Har du noen tips om hvordan jeg kan begynne???? Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 15/03/2003 :  22:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nok litt for fersk innen dette selv føler jeg, til å kunne gi noen råd om hvordan du skal trene. Men jeg kan anbefale noen bøker jeg har lest, alle av Mark Rashid; "Considering the horse", "A good horse is never a bad color" og "Horses never lie". Dette er kjempegode bøker som er både velformulerte, morsomme og veldig lærerike! De er på engelsk, men er veldig lettleste, også for de som ikke er vant med å lese engelsk.

Kan også anbefale videone til Ellen Ofstad, de er kjempegode!!
Hun er veldig flink til hele tiden å forklare på en svært pedagogisk måte hva du skal gjøre OG hva mange(de fleste) gjør feil..
Jeg lover deg at du vil bli inspirert!

Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 16/03/2003 :  11:23:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Jeg har tatt en titt på disse bøkene, kjempe spennenede!!!!
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 16/03/2003 :  22:05:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er egentlig hestepsykologi så veldig annerledes enn menneskepsykologi?
Vi er begge flokk"dyr", men mennesker er jo ikke byttedyr selv om det føles slik av og til. Jeg synes ikke ulikhetene er så store...

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 16/03/2003 :  22:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har svært forskjellige reaksjonsmåter!! Det er dessverre der altfor mange tar feil når de skal omgås hester.

Gå til toppen av siden

tutta

Skrevet - 02/12/2003 :  19:56:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!

Jeg har også en 3 åring! (ei fjord-hoppe..) Har hatt Peer W. Vogel på hjemmebesøk for å få min hest på henger. Har tenkt litt på å dra på kurs med hun Ellen, da jeg har et litt bedre forhold til kvinnelige instruktører..:P Har du blitt trent av henne?? Åssen var det?? Hvor gammel er du forresten? Ikke for å være frekk, men hvor i landet bor du?? KLem:)
Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  10:06:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
NHS er en kjeme fin måte å omgås hester på, men husk at det er ikke noe du gjør i rundcorallen eller på bana, det er noe du gjør/er hele tiden, kort å godt en måte du er mot hester alltid!
..du vil sikkert oppdage at du har gjort mye av det fra før!

Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  20:10:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg trener hesten min etter NH-prinsipper, og vil også anbefale Ellen O kurs dersom du vil lære mer om dette. Eller er boken til Pat Parelli "Natural Horse-Man-Ship" utrolig bra.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.