hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bil å dra hest med.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bil å dra hest med.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Nickeline

» VIP

Skrevet - 21/12/2004 :  11:30:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
En annen ting jeg glemte.
Fikk bilder av den nye range roveren som kommer til våren,den var også fin.Det er bil under 3,5 tonn så den kan du kjøre med vanlig førerkort,men du må jo ta lappen på henger.Den drar også 3.5 tonn.Fin bil,mer sportslig enn den gamle,og større enn discovery og freelander.Den er jo også kjempefin som familiebil.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  12:27:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Range Rover er vel i klassen "1mill +++" ? Eller ?
Nå skal jeg være veldig frekk: Er det mulig for "vanlige" folk, med vanlig lønn og vanlig jobb (dvs lønn på sånn ca 300 000 i året kanskje ? ) å kjøpe seg Hummer eller Range Rover ? Eller er dette biler for "overklassen" ?

Har skikkelig lyst på en av de to bilene... eller en Porche Cayenne ;) Men da må jeg vel vinne i Lotto eller noe..

Nickeline, den blåfargen høres knæsj ut da :D Heldige deg ! ;) Du får legge ut et bilde av vidunderet :D

Redigert fordi jeg ikke så Nickelines nest siste innlegg .. Og for å legge til ting og tang som jeg glemte i farten :P
OG for å rette på en haug med skriveleifer..

Redigert av - Skogstroll den 21/12/2004 12:34:02 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  16:57:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Off, sluker ikke hummerene fælt med bensin? Syns de bilene er helt grusomme og miltæraktige, men hver har sin smak. Digger Mini'er jeg ;) Ikke så nyttige til akkurat dette her med henger, kanskje, hehe. Til hestehenger liker jeg de nye Range Roverene bedre, men har ikke kjørt en selv. Det er jo viktig å ha en bil man trives å kjøre i også. Lykke til med bilkjøp i alle fall!

Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 21/12/2004 :  20:11:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Babylunah.
Hva den nye Rangen kommer på vet jeg ikke.
Men en Hummer H2 kommer på 650-700.000.- (litt avhengig av utstyr) som varebil,og du kan legge på 960.000,- i ekstra avgift om du vil ha den som personbil.
Miss Eva
Jo,de bruker vel litt bensin,men de har 120 liters tank,så man slipper å fylle oftere iallefall ;) Men enig i at de ikke er de vakreste og mest praktiske bilene,men gode til å dra hest er de,men man er selvfølgelig avhengig av å ha en annen bil i tillegg (iallefall jeg som bor midt i Oslo sentrum,og er nødt til å lukeparkere hver gang jeg skal ut å handle)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  22:23:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
MissEva, Mini Cooper S er knalltøff ! :D

Nickeline, kjøper "vanlige" folk seg SÅ dyre biler? :P Hehe... hm..tror jeg har gått glipp av noe her jeg . :/ (eller kanskje jeg sammenligner de fattige foreldra mine med vanlige folk?:P )

Synes du ikke Hummer er vakker? Synes det er fine jeg :)

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 21/12/2004 :  22:30:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
disste store chevroletene bruker også mye bensin. store biler som trekker store hengere trekker generelt mye bensin (evt. diesel). det er en av ulempene med en så stor bil. en annen ulempe, er at de sannsynligvis er håpløse å parkere i byen :).

det finnes ganske ok biler i den litt mindre klassen også. vi henta hesten min med en subaru forrester, som er en 4-hjulstrekker som fremdeles er en ok bybil og familiebil, utrolig god å kjøre. men den trekker vel sannsynligvis bare en hest. med en diger chevrolet kan man jo nesten trekke en hel stall. dessverre er ikke subaru forrester noen billigbil heller..

men hummer da.. den er da ikke godt for noe (bortsett fra å se utrolig stygg ut ;) ).

for å svare på spørsmålet til lunah: nei, det er nok ikke så vanlig at folk med gjennomsnittslønn kjøper disse store bilene. ikke bare er de dyre i innkjøp, men de er dyre i drift og vedlikehold. oss "vanlige" må gjerne klare seg med en litt større, vanlig personbil (feks. en stasjonsvogn), eller en litt mindre, eldre 4-hjulstrekker (hvis man har råd til en trekkbil i det hele tatt).

Redigert av - eligj den 21/12/2004 22:33:40 Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  22:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eligj, var det jeg trodde :P Uff.. Kjipt å være "vanlig" ja! :P hehe

Spør igjen jeg: Ford Excrusion, noen som har erfaringer med den ? :)

For de som ikke har råd til èn bybil og èn trekke-hest-bil, hva kan løsningen være ?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  22:52:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
BabyLunah: nei, sorry, Hummerene syntes jeg bare er store og stygge :P Men, ja Mini Cooperene er sjønne. Liker også godt de orginale gamle miniene, står en utenfor skolen her som vi står å sikler på, hehe.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  23:53:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Porsche Cayenne er sikkert najs... både til hestehengertrekking og vanlig kjøring... synd den er i millionklassen :( Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 22/12/2004 :  08:49:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Babylunah. den Forden du nevner har blitt slaktet i alle biltester bare for å nevne det...

Skjønner ikke helt motviljen mot diesel.. Ikke noe verre å fylle enn andre biler vel??? Og husk at en dieselhest er sterkere enn en bensinhest....Dessuten er det høyere annenhåndsverdi på dieselbiler og motorene varer som regel myyyye lengre...

Samboeren bytter ut Chevroleten i disse dager med en Dodge Ram (kun tre seter så ikke spes familievennlig...Baksete = x antall hundre tusen mere) og den bruker 0,8 på mila.. I følge produsenten da, så kanskje 1 liter er riktigere..Uansett med den plassen og den trekk kraften er ikke det høyt forbruk...

Store biler er litt "oi oi" å lukeparkere men man kan jo styre unna de trangeste P-plassene.. Mest en vanesak og at vi jenter har en eller annen rar sperre på at vi tror vi ikke får til.... Men det gjør vi

Ja synd at alle store hestebiler er så dyre...Selv en "billigbil" som Kia (sportige 4WD) koster nærmere 500 000 med alt utstyr....

Det meste blir vel litt billigere om man kjøper en relativt ny bruktbil....
Hva med disse litt krafige stasjonsvognene fra Audi og Volvo...? HK nok men dyre de også.... Eller såkalte SUV'er:

www.bilnorge.no/pdf/2003_-_BILS_TESTER/04-03_BMW_X5 Range_Rover XC90.pdf

Her er også noen:

http://arkiv.dn.no/dn/avisen/jaktbilaget/18.pdf

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2004 :  13:19:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
De gamle diesel bilene skal visst nok ikke ha vært noe å skryte av, men de nyere diesel motorene er til å skryte av!

Og jeg skjønner ikke helt med at diesel er noe mer klin enn bensin, man skal da vel ikke ta i dette?

Dessuten er jo diesel billigere. Og bensin motorer har lett for å være glade i å "drikke", så har man en tung henger med to hester bak sier bilen sluuurp!!
Så hvis man ikke er av den som har penger i hue og ræva så anbefaler jeg diesel biler!!

Det kommer nok et innlegg til fra typen min her etterhvert, han prøvde å legge igjen et i går men fikk slettet det, sto visst mye fornuftig der...
Så det er bare å glede seg til han gidder å skrive allt på nytt

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2004 :  13:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
den toyotaen som var best på den siden Opal la ut link til (den nederste linken) er jo bare lekker da! onkelen til ei venninde av meg har en landcruiser, og jeg siklet mye over den da jeg så den jeg ja...

men Chevrolet er drømmen uansett. karen til ei venninne låner en noen ganger (er ikke helt inn på bilfronten, så alt jeg vet er at det er en sort pick-up med automatgir), og hadde den vært 'hel' (altså ikke pick-up) så hadde jeg stjælt den på dagen! hehe, neida, men den er skikkelig fin.

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 22/12/2004 :  14:25:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikle sikle....

http://www.chevrolet.com

Har litt sans for Blazeren jeg da. ikke så "monstertruck", men likevel sterk og stor...

For å plage seg selv ytterligere kan man gange prisen i $ med 6,20...
Æsj og uff for et molbo land vi bor i......
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/12/2004 :  23:43:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Chevrolet Avalache... nam nam...

Blazer og Taho så heller ikke gæli ut :P Bare å sette igang å putte penger på sparegrisen nå :P

Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 25/12/2004 :  10:40:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Her hjemme er det to "hestefamilier" som har Toyota Landcruiser - tror de er gode, men dyre. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.