hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bil å dra hest med.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bil å dra hest med.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Christine71

Skrevet - 19/12/2004 :  16:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal nå kjøpe ny evt litt brukt bil å dra hest med.Lurer på hva dere bruker og evt positive og negative erfaringer.Bilden skal også brukes som familiebil,så den må ha 5 seter.Kanskje en kombibil?
Jeg har 2 hester,så bilen må trekke bra.Er det evt noen personbiler som trekker så mye?

Opal

» VIP

Skrevet - 19/12/2004 :  22:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uansett hva du gjør kjøp 4 hjulstrekker!!!!

Selv har jeg en Passat stv med piggfrie vinterdekk og jeg skal ikke ut å dra heger på vinteren!!!

Samboeren har en Chevrolet Suburban og den er veldig godt egnet. 4hjulstrekk og masse hestekrefter. (men jeg har ikke lov å kjøre denne da den veier >3,5 tonn) Kommer seg fram overalt ( og masse bagasjeplass. ) Det meste av amerikanere er vel egentlig godt egnet.

Dette er også hensyn du må ta:

http://www.hest.no/eksperter/bjorn/?kategori_id=0&gjestebok_id=13090&page=1
Gå til toppen av siden

Greatest Parida

Norway

Skrevet - 19/12/2004 :  23:06:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Christine 71!
Jeg håper du kan ta kontakt med meg på mailadressen min: ad_undas@yahoo.no
Jeg har sett et annet emne du har skrevet inn, om en hest du har blitt bedt om å finne ny eier til. Jeg er veldig intr. i denne hesten!! Håper du tar kontakt!

mvh Miriam H Nicolaisen
Gå til toppen av siden

Christine71

Skrevet - 20/12/2004 :  10:30:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi var å så på Suburban og den fikk jeg beskjed om at jeg kunne kjøre pga at den veier rett under 3,5 tonn.Men Taho kunne jeg ikke kjøre for den var rett over.Men kanskje vi fikk feil beskjed?Det jeg syns var fint med Suburban var at den også svingte med bakhjulene. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 20/12/2004 :  10:45:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp kjøpt Ford Galaxy med turbodiesel og 6 seter og god plass. Den kan trekke 2 tonn og det holder til mitt bruk. Har en dobbel Gaupen. Gå til toppen av siden

Christine71

Skrevet - 20/12/2004 :  11:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frøya
Hvor mye drar Ford Galaxy? Gaupen hengeren blir for liten til to store hester,for det første blir den for trang og totalvekten er rundt 2100 kg.Jeg har en Bøckmann med totalvekt på 2900.
Hva er vekten på bilen?kan man kjøre den med vanlig førerkort opp til 3500 kg?
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2004 :  12:43:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hadde typen mitt sett dette innlegget hadde han sagt:

KJØP DODGE RAM PICK UP!!!!!!

Hehe....

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 20/12/2004 :  19:12:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Galaxyen vår kan trekke to tonn. (kommer sikkert ann på motorstørrelse. har ikke vognkortet forran meg, og jeg husker ikke egenvekten men den er under 3,5) På vognkortet til hengeren står det tillatt total vekt 1995 kg. Så det holder akuratt. Skal du trekke hestehenger må du nok ha BE altså bil 3500kg + henger i sertifikatet. Mulig du kan klare det uten med en lettere bil og en enkel henger eller enkelakslet henger. Da må ikke tillatt totalvekt på bil og henger til sammen overstige 3500kg. Og husk, de ser på TILLATT TOTALVEKT og ikke reellvekt hvis du ikke har E. Altså har du ikke lov til å kjøre tom henger en gang med en bil på to tonn og en gaupen boogi. Bilen må dessuten ha lov til å trekke hengerens tillatte totalvekt, og denne må ikke overstige bilens egenvekt. Det er i hvert fall slik jeg har fått forklart reglene fra min venninne som er politi. Men med BE kan du kjøre bil 3500 kg + henger. Er ganske komplisert disse reglene ang. henger. Har hørt flere andre varianter av tolkning av reglene, men det er nå slik jeg har forstått dem. Jeg skal ha kjøretime med henger i romjulen og kjøre opp etter nytt år. Skal prøve å få kjørelæreren til å oppklare ev. missforståelser da. Gå til toppen av siden

Christine71

Skrevet - 20/12/2004 :  21:09:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira.
Hvis han ville hatt det hadde han fått en bil med elendige trekkegenskaper.Vi så på den på bilmessa,den med Viper motor,og selv de som solgte Dodge sa at den var elendig til å trekke med.Gikk fort men lite dreiemoment eller noe...ikke egnet som trekkbil m.a.o
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2004 :  22:33:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira.
Hvis han ville hatt det hadde han fått en bil med elendige trekkegenskaper.Vi så på den på bilmessa,den med Viper motor,og selv de som solgte Dodge sa at den var elendig til å trekke med.Gikk fort men lite dreiemoment eller noe...ikke egnet som trekkbil m.a.o

Opprinnelig postet av Christine71

typen til Roxira her, nå er det ikke så rart at om de sier at utgaven med viper motor ikke er det beste alternativet som trekkbil. Men om du hadde spurt hvordan utgaven med cummins dieselmotoren var så hadde du nok fått et annet svar. Du kan hekte 7500kg på den om du vil og den har høyest dreimoment i klassen(over 800Nm). Du sliter med å finne noen bedre trekkbil en det der om du ikke skal over på stor lastebil..

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/12/2004 :  22:36:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott å få med noen typer her og.....

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 20/12/2004 :  23:08:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Chevrolet suburban.. *misunnelig* ;)

Ellers enig i at 4-hjulstrekk er fint. I alle fall hvis man holder til steder hvor det er mye is og snø om vinteren.
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 21/12/2004 :  09:40:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har før hatt Rangerover og Suburban,og de er helt greie.Byttet nå i høst til Hummer H2 og den er helt suveren.Men den er jo kanskje litt stor å bruke som vanlig familiebil hvis man f.eks bare skal ut å handle........To andre ulemper er at den er relativt dyr og du må ha C1 førerkort.

Christine,hva du enn gjør og ikke gjør,kjøp ikke disel,det er noe klin å fylle.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  09:52:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hummer...sukk.......nå ble jeg misunnelig..
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/12/2004 :  10:52:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hummer? :-O Renegate, der er flere enn deg som ble misunnelig nå! ! :D Hehe.. En gul hummer står høyt på ønskelista mi :P (blir nok et par, tre, ti, tjue år til jeg får råd til en sånn men... :b )

Hvordan er Ford Excursion å trekke med ? Noen som vet om man må ha lastebillappen for å kjøre den?
Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 21/12/2004 :  11:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,tror det er mange hestefolk som bytter inn Range roveren og kjøper Hummer.
Jeg skal hente min 23 desember :O
Babylunah....gult ble litt voldsomt for meg,ville være litt mer anonym og tok stål blå metallic (helt ny farge som kom på 2005 modellen) ,jeg er jo en litt feig halvgammel dame ;)
Men jeg er enig med Oslojente i at den ikke egner seg som eneste bil,for den er stor å lukeparkere i sentrum.
En annen ting det ble sagt mht diesel biler er at det er noe dritt??det var vel de gamle diesel som var dårlige,de nye er vel helt ok? Men jeg selv foretrekker bensin (gammel vane tror jeg)
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.