hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hopper i brunst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hopper i brunst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2004 :  23:57:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har lyst til å høre folks meninger om dette:

Når hoppa er brunstig, eller da tenker jeg på de hoppene som viser brunst veldig godt og er en smule "p-menstruelle". Når man skal ri og stelle de, er det greit å si i fra til de at den timen eller to som man rir de og steller de at de faktisk må konsentrere seg om noe annet enn å stå å skvette foran gutta?
Altså ta tak i de å si: Følg med her!!

For jeg mener at på beite og i boksen sin kan de jo få være seg selv å "gjøre som de vil" siden dette er fri stedet dems...

Brunst er jo en naturlig atferd og jeg føler jo egentlig at det er litt galt å si i fra til de, men jeg synes jo ikke noe om at hoppa står å skvetter i midtgangen da jeg steller henne... Og gjerne da "driter" litt i hva jeg driver med og glemmer hvor jeg er og slikt... og kan finne på å klemme meg mot veggen for hun er SÅÅÅ konsentrert på denne vallaken på andre stallgangen... Hun moser meg ikke i veggen for da hun skjønner at jeg er der flytter hun seg jo, men merker at hele hesten er utrolig uoppmerksom... Veldig slitsomt til tider.

Da hoppa var ung lot jeg henne gjerne få fri den uka hun var brunstig for hun hadde så pms at jeg ble gal... Hvis hun fant ut at den lille renna med vann (som er 5cm bred og 1cm dyp, som er bare å ta et steg over) skulle ikke hun over, var hun håpløs å få over, hun bare kranglet, måtte gå av og dra henne over... Skikkelig "merrete" med andre ord... Jeg fant ut at jeg ikke orket å krangle med henne da hun var brunstig så jeg lot henne heller stå... Dette har hun heldigvis gitt seg med etter at hun ble eldre... Og takk og lov for det!!

Dette ble et veldig langt og rotete emne... Sikkert en del skrivefeil også.. Er litt trøtt her jeg sitter... Så dere får unnskylde meg

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

vatican

» VIP

Skrevet - 18/12/2004 :  00:07:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å gjöre litt forskjellig alt etter hvordan hesten er men blir det krangling hver gang så lar jeg heller hesten få litt fri, at hopper er ukonsentrert er jo veldig naturlig og når jeg steller dem så syns jeg det er greit at de ikke er helt hundre seg selv men det går selvfölgelig grenser på dette området også, men mine erfaringer tilsier at hvis du forlanger for mye i brunsttiden så blir det ofte krangling og en enda mer merrete hest.

Sikkert mange meninger på dette området.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2004 :  19:12:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Noen fler som har noen meninger her?
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 19/12/2004 :  19:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppen min har sin brunst hun, men jeg har aldri merka noe spesielt med humøret hennes disse dagene. Tvert i ot så er hun faktisk mye hyggligere til de andre hestene i stallen, spesielt når de går ute. Men ellers er hun helt vanlig, og det samme med konsentrasjonen. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/12/2004 :  20:25:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hoppa mi bryr seg ikke om at hun er i brunst når hun er sammen med mennesker.. Er hun på "jobb" så er hun på "jobb".. :p
Therese
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.