hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - plis! noen hjelp meg!! trenger hjelp !!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 plis! noen hjelp meg!! trenger hjelp !!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

fjording <3 <3 <3 <3

Skrevet - 16/12/2004 :  19:55:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
heia!!!!!!
fint om noen kunne hjelpe m med det jeg lurer på! haster litt!!
ska nå kanskje få heste på for,menne modern må veta priser på ormekur,hovslager og vaksiner først...og hvor ofte de må taes...

og åssn organiserer man alt med eieren? betaler jeg fks alt? eller betaler eieren vetrinær og sånn?
plis hjelpe meg!!

på forhånd takk takk!!! ps.go` jul!!!
klemmer

Lucinda:

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  20:25:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Priser på desse tingene kan variere veldig. Har berre satt opp ca priser. Du må nok forhøyre deg med hovslager og veterinær i nærheten av deg for å få nøyaktig svar.

Priser på hovslager kan nok ligge på alt frå ca 400 til 1000 kr kvar 6-8 veke ca

Ormekur frå 100 til 200 kr ca 3-4 ganger i året

Vaksine frå ca 200- 500
Dersom hesten er ferdig grunnvaksinert er det nok å vaksinere ein gang i året. Noko vaksinerer likevel 2 ganger i året.

Om eigaren skal betale noko blir opp til deg og hesteeigar. Pass på å lage ei god kontrakt der alt slikt står så blir det ingen tvil om kven som skal betale.

Redigert av - Lucinda: den 16/12/2004 20:27:07 Gå til toppen av siden

fjording <3 <3 <3 <3

Skrevet - 16/12/2004 :  20:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva koster for da? Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  21:07:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
For varierer etter hvor du kjøper og hva du kjøper, det får du vite hos leverandøren.

Ikke for å virke "snerpete", men hvis du skal ha hest på helfor, er du sikker på at du har nok kunnskap til det? De tingene du spør om, er ganske vesentlig å kunne hvis du skal ha ansvar ene og alene om en hest.. Har du hjelp hver dag av erfarne folk, stiller det seg kanskje litt annerledes..

Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  21:34:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan regne ca 1000,- i for i måneden for hest.
Men viktig at du prater med eier om hva type og mengde for hesten har fått slik at du ikke begynner med ny type og annen mengde med for.

Lykke til og god jul
Mvh. Renate

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

fjording <3 <3 <3 <3

Skrevet - 17/12/2004 :  10:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
skjønner at du ikke mente å værra ``snerpete`` men selvom en ikke vet PRISER på div VAKSINER og slikt,vil d ikke si at en har mindre kunnskap. en gang må værra den første gangen! man lærer aldri hvis man ikke spør:) er jo ikke alle som har hatt egen hest. jeg fks. men man må jo begynne ett steds. tenkte jg bare sku forhøre m litt. har egen skole hest i trondheim,som lissom er min for ett år.

takk for at d svarte forresten:)

Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2004 :  14:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man får hest på helfor er det vanlig at du betaler alle utgifter, untatt forsikringen som står på eieren. Man kan ikke skrive forsikringen over på deg uten at du kjøper hesten.

Jeg er enig med hege.jo at det er litt vensentlig å kunne disse tingene om du skal ha egen hest.
Alle må vel lære det et sted, men for å kunne ta deg skikkelig av hesten din er det viktig at du har generell hestekunskap. Og for, vaksiner og ormkurer inngår jo i det.

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/12/2004 :  15:16:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må si meg helt enig jeg også med de andre.
Det du spør om er basic-kunnskap når man skal ha ene-ansvaret for en hest.

Det er helt vanlig å vite hvor ofte skoing, markkurer og vaksine er nødvendig samtidig som man har en viss peil på priser.
Man har gjerne sjekket priser før man tar på seg et slikt ansvar som koster mye penger.

For å snu litt på flisa: Hadde jeg eid hesten du skulle låne å ha på helfor, ville jeg blitt svært skeptisk om du ikke visste dette på forhånd.
Jeg hadde ikke satt hesten min med alt det ansvaret til deg da, for det er som å ha egen hest.

Det er greit at en gang må være den første, men de som anskaffer seg hester på helfor er gjerne de som har nok erfaring, men kanskje ikke økonomi til å kjøpe seg selve hesten.

Før dette har de ofte hatt hester på halvfor og lært/sett netopp dette du spør om.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.