hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Må bare få ut litt glede =D
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Må bare få ut litt glede =D
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2004 :  23:47:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Endelig (!) ser det ut som om det har gått min vei! Om ting ikke skjærer seg helt totalt nå, så er jeg blitt fôrrytter på en nydelig liten krabat på en stall 20 minutter å gå hjemmefra :D Vært å prøveridd han, og hadde han "alene" på onsdag. Skikkelig nusselig liten klomp ;) Ikke helt hva jeg ville regnet med å ende opp med men. Hans lyder det edle navn Willy og er en blanding av islands og nordlandshest, og med gemyttet til en isis. Skikkelig stabeist med egne meninger om det meste :) Rager hele 138 over bakken, så er ikke akkurat en "stor brun" (han er hvit (jada, veit at ingen hester er hvite, men det er så mye enklere å si) også er han grå på rompa;)).

Måtte bare få ut litt glede :D Så deilig det er å få begynne å ri fast igjen! =D *wihi* (=

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  00:07:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Så fint for deg da du!!

Willy er en av de frekkeste hestene jeg har vært borti, stod selv på Prinsdal når jeg hadde ei hoppe i trening, og har ikke mye til overs for stallen, men det er nå min mening i en boks.

Dere kommer sikkert fint overens, er bekjent av den andre forrytteren hans, om han ikke har fler, en ved navn Kristoffer.

Som sagt, gratulerer til deg.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  00:17:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Si meg Ragnhild.. Ikke for å være frekk - men hva vet du om gemyttet til isisene? Du har jo aldri rørt en. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  17:07:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Takk takk Vignir :) Willy er en frekk liten sak, men skal prøve litt fremover nå å se hvordan det går. Har foreløpig (nesten) bare vist seg fra sin beste side så jeg håper det fortsetter sånn :) Har ellers ikke fått noe særlig inntrykk av stallen. De jeg har møtt hittil virker greie. Får se hvordan det går etterhvert.

Formosissima: Man kan vite hva som skjer når man drikker selv om man aldri har drukket selv. Det er masse man kan vite selvom man ikke har opplevd det på kroppen. Når jeg sa det trodde jeg absolutt ikke det ville skape reaksjoner.. Grunnlaget jeg sier det på er ting jeg har lest og hørt. _Selvfølgelig_ veit jeg at det ikke gjelder alle, noe slik kategorisering aldri gjør, men det er nå det jeg har hørt om isiser, og jeg beklager om det jeg har lest og hørt ikke stemmer... Istedetfor å henge seg opp i slike ting hadde jeg håpet at man kunne være litt glad på mine vegne, men..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  17:15:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er klart man kan, jeg synes bare det er merkelig å danne seg en mening før man faktisk har et reelt grunnlag for det. Snarere er det vel nordlandshesten som har for vane å være litt egen - jeg har aldri møtt en isis som har vært frekk eller sta. Menmen. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  17:32:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Som jeg sa, beklager for at jeg har hørt "feil". Gå til toppen av siden

-Henriette-

Skrevet - 29/11/2004 :  17:44:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei!
Gratulerer masse med Willy da
Har hørt om han ja, han høres utfordrende og morsom ut, så dette blir nok bra!

Ridd islandshest en del og synes ikke de bør omtales som ekstremt sta.. Etter min mening har de verdens beste gemytt, og ofte mye vilje og "gåpå".. Willy synes jeg er ganske mye frekkere enn islandshester flest...
Men uansett er vel ikkke dette noe å kverrulere og mase over.. Ønsker deg bare lykke til, og håper ikke denne diskusjonen trenger å handle om hva du vet om islandshester... Her kan vel tjue-åringene være litt overbærende?

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  18:29:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Takk (= Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  20:04:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
For det første : Ragnhild E, gratulerer så mye!!!
For det andre : Formosissima, hvorfor så voldsomt hårsår da?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  20:35:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Vel, jeg reagerte litt på din uttale om islandshesten selv, har enda ikke vært borti en verken "frekk eller sta" en, dog en med egne meninger om det meste men:)

Uansett, syntes kanskje ikke innlegget passet seg helt, men det er nå iallefall det jeg syntes.
Renegate: Det er ikke snakk om å være hårsår, det er snakk om at man kanskje ikke skal slenge rundt om ting man ikke har helt peiling på?
Som islandshesteier selv (tidligere iallefall) så likte jeg ikke det hun skrev da hun så si drar islandshester over med en stor feit kam ved å si at alle er stae. Og det kan jeg med trygghet si, jeg har vært borti ganske mange hundre av dem, og du finner ikke en mer positiv og sammarbeidsvillig rase.

Men, i feil hender kan jo alle hester bli frekke
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  20:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel.... da må jeg nesten få påpeke at formosissima gjør nøyaktig det samme: sitat:..." snarere er det vel nordlandshesten som har for vane å være litt egen..."
Tror helt ærlig ikke Ragnhild E mente å skrive noe vondt om islandshesten, men man kan jo henge seg opp i alt om man vil......

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  20:55:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I motsetning til Ranghild som ikke har vært borti islandshester (jeg kjenner henne), har jeg ridd opptil fler nordlandshester som jeg betegner som særdeles sta ;-) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  21:00:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel som noen har nevnt før meg her så er det vel i de fleste situasjoner ikke type hest det kommer an på men hva slags behandling den har fått/ får
Synes uansett dette ikke er noe å henge seg så voldsomt opp i....

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  21:09:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Både jeg og Silje velger å henge oss opp i det vi føler for , og det har vi får fulle rett til, spesielt når det er en situasjon hvor det hun sier faktisk er så langt fra sannheten som man omtrent kan kommer, IALLEFALL med tanke på at hun ikke har tatt i et eksemplar engang...

Kanskje du skal ta deg en ridetur på en islandshest, Ragnhild?

Det sies jo at når man først har ridd islandshest, er det ingen vei tilbake:)
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 29/11/2004 :  21:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulere som fòrrytter!

Ellers vil jeg bare si at ingen hester er like. Muligens ingen av islandshestene dere har vært borti er stae og frekke, men jeg vil tro at det også her finnes enkelte unnak, som i alle andre hesteraser.

Lykke til for fòrrytter Ragnhild E!
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  23:09:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kjæææære vene for en diskusjon dette skulle bli da!
Først, takk til jalla og renegate som "henger seg opp i det som var meninga at folk skulle henge seg opp i" :)

Og for det andre;
BEKLAGER at jeg sa noe som tydeligvis ikke stemte! Jeg har lært nå! Islandshester er ikke "Skikkelig stabeist med egne meninger om det meste"! Jeg lover at jeg aldri skal kategorisere en hest utifra hva jeg har hørt om raser igjen. Som jeg har sagt før, nei, jeg har aldri ridd en isis, men jeg har da hørt om hesterasen før, jeg har da hørt hva folk har sagt og deres meninger. Som jeg sa istad, man trenger ikke oppleve alt på kroppen for å vite det, derfor trodde jeg på det jeg hadde fått med meg om isiser og deres gemytt. Jeg har nå virkelig fått med meg at den informasjonen jeg har fått med meg er feil.

Vignir: Jeg mente absolutt ikke å skjære alle isiser over en kam og si at "de er sånn og sånn". Jeg skriver i mitt andre innlegg:
"_Selvfølgelig_ veit jeg at det ikke gjelder alle, noe slik kategorisering aldri gjør"
Som renegate sier, jeg mente absolutt ikke å skrive noe vondt om islandshesten! Jeg kan jo forsåvidt nevne at slik jeg mente det i dette innlegget, så er det å være sta bare gøy.. Og bare for ordens skyld.. Jeg har aldri sagt at islandshestene er frekke.

Igjen, beklager, beklager, beklager alle islandshest-tilhengere. Jeg har nå fått omvendt mitt tidligere inntrykk (som jeg ikke kan annet enn å beklage at jeg har fått...); Islandshester er ikke stae dyr, og jeg skal aldri mer uttale meg om noe jeg ikke kan ha peiling på.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.