hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - syke mennesker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 syke mennesker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  16:59:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg satt nettopp på msn og snakket med en venninde fra stallen. Hun fortalte meg noe mildt sagt oppsiktsvekkende!

Hun hadde før en ponni som hun solgte for en stund siden.
Hun har hatt kontakt med den nye eieren siden hun solgte ponnien, men nå har hun fått vite noe fælt.
Nye eieren sa hele tiden at ponnien hadde det bra, men det viste seg da at ikke stemte. Denne ponnien pluss en annen de hadde hadde blitt hentet av dyrevernet fordi de ikke hadde gitt dem mat!!!
Og denne jenten er 14 år. 14 ÅR!!!

Hvordan kan noen som er så ung være så slem?
Jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på det! Syke menneske!
Man hører mye om sånne vonde ting som menneskene gjør mot andre individer, og jeg blir flau av å være av samme art som disse!

Måtte bare lufte litt frustrasjon her og samtidig så håper jeg at denne jenten på noen måte leser dette, for det hun har gjort er motbydelig.

Men vetrinæren har i all fall kjøpt ponniene, og de har det sikkert mye bedre nå!

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  17:06:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vet om mange lignende tilfeller, som ikke har gått så langt heldigvis. Problemet er ikke at disse unge menneskene er syke eller slemme, de bare vet ikke bedre og klarer ikke å ta ansvar. Jeg syntes det er veldig viktig at foreldre tar ansvar for at barna dis tar godt vare på dyrene sine. Merker så godt forskjell på de unge eierene som har foreldre som kommer i stallen minst en gang i uka og engasjerer seg i hesteholdet, og de eirene som har foreldre som ikke bryr seg. Foreldre unnskylder seg med at de vet ikke noe om hester, men da syntes jeg de burde lære seg noe før de kjøper ponni til ungen sin.. Det er tross alt foreldrene som har ansvar for hesten, ikke barna.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  17:37:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Slenger meg på det Eva seier her. Man kan ikkje legge all skylda på den 14 år gamle jenta sjølvom det ho har gjort, overhode ikkje er bra. Kan godt tenkes att ho ikkje viste bedre. Som 14 åring er man ikkje myndig og foreldrene er altså dei som i ein slik situasjon har hovedansvaret for dette.

Det er vel sånn sett ikkje alderen som bestemmer om man er slem. Slik oppførsel foregår i alle aldre dessverre.

Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  19:21:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner hva dere mener. Men det viser seg at også faren viste om det. Tror det var 3 ponnier som hadde stått på et pitte lite jorde i 3 måneder uten å få annet fôr. Det trodde vist de var bra nok! De måtte da se når de ble tynnere og spesiellt denne jenten som da skulle ri ponnien!
Dyrevernet kommer jo ikke steder uten videre. Og det skal også sies at de har fått forbud mot å ha hester eller sånne dyr igjen. Og det sier mye.

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 26/12/2004 :  20:29:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
en skulle jo tro at en 14-åring hadde såpass vett i skallen til å se at hestene ikke får nok mat...kansje de hadde dårlig råd og ikke så andre utveier?

men uvitenhet er den verste synden som fins her i verden, så utrolig mange dyr kunne hatt det bedre hvis folk tok seg tid til å lære noe om det dyret de skal ha...*oppgitt*
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  14:36:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heihei!

Fælt å høre om sånn!
Jeg tror dette er kun uvitenhet. Noen tenker ikke lengre enn til nesetippen sin!
Sikkert en datter som har mast seg til hest, og aldri gått på rideskole eller lignende!
Irriterende at det finnes sånne folk, men dessverre, det gjør altså det!

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 23/02/2005 :  20:51:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Muligens denne jenta på 14 år var "syk", men jeg synes hun er enda "sykere" hun som var så dum at hun solgte ponnien sin til henne!

Man må da kunne lese litt i mellom linjene når man skal selge hest, og avsløre kjøperen dersom hun/han ikke kan noe om hester!
Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 24/02/2005 :  10:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan da ikke laste selger for dette Jalla??? Hvordan i all verden skulle hun vite at kjøper ikke hadde tenkt å gi hesten det den trenger. Veldig mange potensielle kjøpere fremstår litt anderledes i en kjøp/ salg situasjon enn etter at salget faktisk er gjennomført. Det finnes mange godtroende selgere - og kjøpere. Det er ikke straffbart.

Tror det ligger mer bak enn bare uvitenhet, det blir for lett å skylde på.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 24/02/2005 :  13:10:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter min mening skal selger/kjøper ha en god kontakt før og etter salget. Ikke ta den første og beste ok-kjøperen, men heller vurdere helhetsinntrykket, helst over litt tid. Gjerne forhøre seg litt om personen hos andre også. Besøk hverandre, gjerne uforberedt dersom det er mulig.
Når det er snakk om så grove feil, mener jeg at det kan ikke være all verdens problem med å `avsløre` en dårlig kjøper.

Jeg har nettopp satt bort min egen hest på fòr, og har fått en ny som jeg skal ha ett år eller lengre. Vi har kontakt daglig, gjerne flere ganger daglig faktisk. Jeg ser jo ikke hesten min, men via all denne kontakten og besøk, er jeg sikker på at hun har det veldig fint. Og en forholdsvis *detaljert* kontrakt som begge parter har utarbeidet sammen.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.