hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteferie
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hesteferie
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/12/2004 :  12:43:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har også utrolig lyst til å dra til Island for å ri; liker det landet, og har vært der en gang før (dog bare 5 timer). Dyrt, men bare å sette igang å spare.

For øvrig kjenner jeg rimelig godt en jente som bor i Reykjavik, som har jobbet hos en del av de kjente "turoperatørene" der, hun har fortalt en del om hvor innarbeidete "familiebedrifter" (les; her i negativ mening) noen av dem er og at det foregår en del snuskete ting der, slik at man helst burde snakke med noen som kjenner til stedene før man bestemmer seg.

Selv har jeg veldig lyst på eldhestars rideleir, men hm. Matthildur (som venninden heter) fortalte en del om det stedet. :-s
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2004 :  13:17:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg fikk nettopp noen kataloger i posten, og det var eldhestar som arrangerte turene der.. :)
Virket veldig bra

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 11/12/2004 :  21:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg reiste med hast og sport resor til spania i høst. Vi var på en gård like utenfor en liten, koselig by som heter Vejer (gåavstand), som ligger like ved kysten noen timers kjøring fra Malaga. Hjemmesiden til dette stedet er http://www.cortijo-buena-vista.de/

Oppholdet kostet 6700 for opphold ca en uke (lørdag til lørdag), ridning 6 dager. Utrolig flink og nøyaktig instruktør (Connie, tysk dame, klassisk tysk dressurtradisjon blandet med spansk tradisjon), og bra hester (andalusiere og anglo-arabere). Noen av dem var kun for de flinkeste rytterne, og de gjorde det meste av øvelser. De andre kunne også mye, og de var også følsomme, men noe mer tolerante for uriktig ridning (som passer oss litt mindre flinke ryttere godt). Interessant å ri en hest hvor alle hjelpere man gir (både de riktige og de uriktige) gir et svar fra hesten.

Kost og losji var veldig bra. Alt var rent og pent, maten var veldig bra (andalusisk mat med innslag av det tyske, uten store mengder kjøtt og fett). Man bor i huset til Connie, Peter og de ansatte, og spiser alle måltider sammen med dem. Utrolig koselige, varme og glade mennesker! Instruksjon på Engelsk, så man bør beherske engelsk ganske bra. Man bør også være ganske erfaren når man drar dit, og man må være instilt på å lære da ingen snarveier tillates..

Jeg synes 6700 kroner for et slikt opphold er helt greit (selv om reise kommer i tillegg) hvis man sammenlikner med hotell og mat på resturanter i en hel uke, + to rideøkter om dagen. Det føltes egentlig veldig som ferie, da vi gjester ikke gjorde noe arbeid som foring og møkking, kun litt børsting av hest, og at vi tørket av hodelaget etter hver rideøkt.

PS. Skulle man være interessert i å reise til akkurat Cortijo Buena Vista, så kan man også ta kontakt direkte via kontaktinformasjon som finnes på web-siden ovenfor.

Redigert av - eligj den 11/12/2004 21:34:59 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2004 :  23:16:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
takk for at du delte erfaring eligj :) synes som sagt det er greit å høre litt forskjellig før jeg bestemmer meg helt. :D
Hørtes ut som en skikkelig bra tur med godt opplegg det der da!

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.