hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spon og møkk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Spon og møkk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:17:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bare lurer litt hva som er vanlig :) Hvor får dere spon fra, og hva ligger prisen på? Er det noen som bruker noe annet en spon/flis?

Og hvor gjør dere av møkka? Her på stallen bruker eierene møkka som gjødsel. Sprer det utover en gresflekk, det funker ganske fint, men så er det bare 8 hester.

Redigert av - Eva V den 05/12/2004 22:19:54

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:28:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei på deg MissEva!

Jeg er av typen "lat" som ikke gidder å dra å fylle flis gratis i søppelsekker, henger e.l. så jeg kjøper forholdsvis dyr flis fra Maxbo.
For 2,9 kubikk( 9 flisballer) betaler jeg 481,- + transport.
Men har du tilgang til egen transport og lagringsplass så kan du ringe rundt på små sagbruk og få flis gratis om du har litt flaks.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:41:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg kjøper spon i baller slik Renegate. Er ikkje heilt sikker på kor store dei er, men bruker ein ball i veka ca. Da har hesten godt tjukt lag i boksen. Koster 65 kr ballen. Transporten er gratis. For meg er ballene kjempefine pga att dei er lettere å lagre enn laus flis. Pluss att det er kjempelangt til nærmaste sagbruk.

Møkka bruker eg foreløpig til å fylle ut deler av eigendommen min. Seinere blir det jo eit problem, men det får vi tenke på da.

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 28/12/2004 :  13:37:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi henter gratis flis der vi får tak i...syns de ballene er kanondyre i forhold til at man kan få dem gratis, så da jobber vi heller litt for noen lastebillass som varer i evigheter.... Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 29/12/2004 :  01:26:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg henter på et sagbruk ikke så langt fra meg... Betaler vel 60 kr pr kubikk tror jeg. Får bestefaren eller faren min til å hente for meg med traktoren, og stapper alt sammen inn på låven.
Møkka legger jeg på møkkadynga, og kjører det bort i skogen etterpå :)
Noen fordeler skal man ha, når man bor på gård!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  18:01:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten på jordbruksskole, så her går det mye flis. Jeg tror (ganske sikker) de henter flis gratis en eller annen plass.
Flisa er inkludert i stalleia.

Møkk og skitten flis blir kompostert.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.