hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jul i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Jul i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  14:48:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hva gjør dere for å få julestemning i stallen?

Arrangerer dere noe spesielt?

Fortell...

På stallen vår er det kun jeg som pynter bokdørene til hestene mine med julepynt (selvfølgelig så hestene ikke får tak i det).

Før pleide vi å ha julegrøt på låven, men dette har det blitt helt slutt på

Synd!!

Kanskje noen andre her har noe forslag om hva man kan arrangere...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  16:12:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
I stallen "min" har vi ikke noen felles, faste juletradisjoner.

I og med at jeg har hesten min på en Jordbruksskole, så kommer og går det folk hver uke (de har stalltjeneste). Dette gjør at vi ikke får noe miljø på samme måte som på andre staller.
Likevel så har jeg opparbeidet med visse aktiviteter på disse tider:

- Hest og nisse på julegrantenningen 1. søndag i advent. Jeg er selve sjeftnissen

- Jeg pleier å knyte røde bånd og en juletre-kvast på noen gamle sinkbøtter som jeg fyller med røde epler (og annet sunt snop).

- Så drar jeg ut i skauen sammen med noen venner og hesten for å hugge juletre som hestene kan ha som tidsfordriv i luftegården.

- Jeg drar på lange barbakturer i snøen. Og slede- eller kjerreturer (alt etter om det er snø..) med gløgg, fakler, dombjeller og jolasong. For ikke å glemme snørekjøring!

På en litt større stall kan man ha open dag med juleshow.
Man kan også ha julebord for stallen.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  17:12:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
på Mære har vi julekalende i stallen. men, siden alle hestene er borte i jula, så blir det lite juleting ellers.

på Trana pynter vi med juledekorasjoner, og henter granbar fra skogen som hestene får spise på.

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  18:47:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
På senteret her har vi julestevne med klasser for skoleryttere og klubbmesterskap for privatryttere.

På stallen jeg er på er det alltid grøt til alle på julaften :)

Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  17:31:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
På stallen ¨år har vi årlig juleshow og i forbindelse med dette blir stall og ridehus + uteplassen pyntet med alt mulig forskjellig julepynt (glitter holdes f.eks mest mulig unna sultne hester...). I tillegg har vi tradisjon med julegrøt og juletur. Før var både skolehester og privathester med ppå denne turen, men nå ar vi blitt så mange at det blir litt farlig så for det meste er privathestene på tur og noen hjelpere med skolehester rir kanskje på egen tur. I tillegg er det tradisjon for ridetur på julaften. En herlig måte å starte dagen på! i år er jeg hesteløs, men håper på å få lånt en av de flotte skolehestene :)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  12:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det ikke flere som feirer jul i stallen?
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  13:45:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble faktisk litt inspirert av dette jeg, så nå skal jeg jammen ta med meg noe gammel julepynt og henge opp før julaften
Om ikke hestene merker noe særlig til det så vil de uansett nyte godt av hesteeiere i god julestemning

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

JuliMette

» VIP

Skrevet - 16/12/2004 :  21:25:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihej..!

Vi i vår stall, pleier å gå i juletog på lillejulaften eller julaften...
Vi kjører og rir rundt i hele bygda med fullt nissekostyme..Og hestene har røde sløfer og annet pynt over hele seg og røde dekken eller lignende og nisseluer.. og så fester vi bjeller på vognen og masse juetrepynt..og så tar vi masse koselige bilder!
hestene liker det like godt som oss, for de får jo kaker gjennom hele turen!kjempe koselig Mange har kjøpt "julepakken" i hooks som de skal ta på seg.. Det viktigste av alt er at når vi treffer på folk gir vi masse julekaker å pepperkaker og lignende.. og alle barna LYSER opp.. kjempe gøy å se at de blir så gladOg ALLE ser fram til årets jul.. no som det er meldt snø på julaften!!! Vi gjør alt for å kose oss i jula, og alle får ny spon og høy og greiner og gulerøtter inn til seg.. og vi drikker kakao og koser oss kjempe masse..
det med julegrøt var en god ide.. det skal jeg lage til de andre no i år å sette på låven å fåreslå å gå opp der for å se om vi finner noe pynt eller lignende.. da blir de overrasket då

*klemz ida&uno*
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  21:49:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Nå er det snart bare en uke til jule og alle gleder seg :) Juelshowet gikk av stabelen i helgen, og det var rekord mange publikumere! Og på Tirsdag er det juelgrøt for alle på stallen. En kjempekoselig treadisjon som virkelig anbefales. Det er en god måte å samle miljøet på, spesielt på store staller med mange hester og ryttere:) Og selvfølgelig er det marsipanm gris, mandel i grøten og gløgg:=)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2004 :  10:31:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
På stallen vår vasker forresten alle boksene til hestene til jul. Dette synes jeg er en kjempe fin tradisjon som alle staller burde ha hatt, skikkelig ålreit med støvfrie og ikke minst boksvegger uten hestemøkk på julaften... Pluss at det lukter rent og friskt til jul...

Tror nok ikke hestene bryr seg, men det blir iallefall bedre stemning når det er litt rent i stallen på denne tiden av året...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2004 :  10:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har hengt opp engler utenfor boksene til hestene,
har også fått et lite juletre med lys og sånnt..

hadde tenkt å ri julebukk i romjula en gang også for ikke bare å ha juleglede selv men dele den med naboene

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 17/12/2004 :  15:03:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
pleide å pynte da jeg hadde hest før... Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2004 :  00:46:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyhey!!:) hos oss har vi ridning for skoleehest stellerene på "sine" hester om morgenen. kl 1 ca er det grøt i stallen med mandel og alle sitter på høyballer i stalllen og gir hverandre julegavene:) det er kjempe koselig:D
Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.