hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Overpriser jeg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Overpriser jeg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bonnie

Skrevet - 11/03/2003 :  19:03:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Til våren/sommeren skal hele gården som jeg bor på bygges om og fikses opp slik at jeg kan drive med utleie. Det jeg da sitter her å prøver å finne ut er hvor mye jeg kan ta i stalleie! Jeg kan kanskje fortelle litt om plassen å sånn...

Det er en stor eiendom med masse beiter og turmuligheter. Stedet er pent brukt, aldri vært noe stort med dyr her unntatt noen sauer og mine hester da. Stallen vil i første omgang bestå av 11 store luftige bokser (3x3 meter). Det vil bli stor midtgang hvor det kan stå 4 hester om gangen. Stort salrom med vaskemaskin slik at noe av utstyret kan vaskes. Stor ridebane som ligger lunt til fra vind. Det vil bli laget til 4- 5 store luftegårder.
Plassen ligger litt utenfor nærmeste by, ca 15 minutter å kjøre. Det er ikke allverden av bussforbindelser, det er det eneste minuset.

Det som vil bli inkludert i prisen er høy, spøne, vann, strøm, svinn å alt det der+ fôring og utslipp.
Prisen jeg har tenkt ut er 2400 i mnd.

Hva mener du om dette? er det overprising eller er det en ok pris?
Det er et veldig pent sted og hestene vil garantert trives:-)
Har fått flere henvendelser fra folk som har villet leie stallplass hor meg tidligere. Blir veldig glad for svar og tips!
Ps. hvis det er noen som driver med utleie blir jeg veldig glad hvis dere gidder skrive litt om opplegget deres! Mvh Bonnie:-)

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2003 :  21:28:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hørtest ut som en kjempe bra plass, men litt minus at det ikke er tak over ridebanen da.. syns mellom 2000 og 2400 er grei pris!
hvor ligger stallen?

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2003 :  21:52:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
2.400.- er helt greit. Men hva er en stor luftegård? 10x20m? 40x60m? 4 mål? 10 mål?
Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Bonnie

Skrevet - 12/03/2003 :  11:16:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stallen ligger i Rogaland!:-)
Ellers så er planen at noen av luftegårdene skal bli på størrelsen med ridebanen og noen litt mindre. Vi har ikke helt bestemt størrelsen å sånn enda, men store nok vil de garantert bli da jeg hater å se hester som står innesperret i små luftegårder hvor de så vidt kan bevege seg...
Vi har også sommerbeite på ca1500mål som vil være desponibelt for leierne, samt andre som vil sette hesten sin på sommerbeite.
Takk for svarene deres, klem Bonnie:-)
Gå til toppen av siden

Adventure2

» VIP

Skrevet - 13/03/2003 :  10:26:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisannn beate/bonni Gå til toppen av siden

Bonnie

Skrevet - 13/03/2003 :  12:48:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
En liten ting!
Jeg skrev inn et innlegg tidligere ang. pris for utleie!
Det var før jeg fant ut at det er mye lettere å lage til egen ridebane og fikse opp i stallen og på området slik at alt blir i mye bedre stand før jeg leier ut!:-)
Bare i tillfelle dere lurer liksom! Klem Bonnie
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 13/03/2003 :  15:16:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Hørest ut som en grei pris. Hvis da kraftfor også er inkludert i prisen. Hva slags kraftfor skal du gi?

Synes det høres ut som en veldig fin stall, men jeg synes luftegårdene hørtes litt små ut. Lag heller en stor på flere mål (8-10)som alle kan gå i sammen og heller et par små paddoker til bruk ved sykdom etc.

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2003 :  15:51:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Enig med snella.. Det med lufte ordningen... Jeg synes det var kjempe billig jeg for stall plass. Hadde det vært ner der hvor jeg bor hadde jeg flyttet på flekken. Det er faktisk billigere enn steder jeg har stått får, med lavere standar enn hos deg. Lykke til..

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 15/03/2003 :  11:46:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
2500 er kanskje en allright pris? med tanke på at det går an å vaske utstyret der. følger kraftforet med i prisen,eller er det bare høy o.l.? hørtes ut som et kjempested det der altså:) hvor i norge er stedet? det at det ikke er tak over ridebanen gjør vel ikke noe, alt bør jo ikke gjøres på en gang heller. vi har aldri hatt ridehus,skal bygge nå da, men ellers har det jo gått kjempebra:)

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 16/03/2003 :  22:27:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres jo ut som en grei pris for en grei leie-avtale det der.. Jeg hadde gjerne leid plass hos deg!

Gå til toppen av siden

Bonnie

Skrevet - 17/03/2003 :  10:35:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ikke tenkt å ta med kraftfòr i prisen... burde jeg?
Ellers så ligger stallen litt utenfor Sandnes i Rogaland:-)
Jeg gleder meg til å leie ut, tror det kan bli bra!
Klem Bonnie
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2003 :  13:02:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
Jeg syns du burde ta med kraftfôr i prisen hvis du tar 2400 men jeg er vant med litt billigere staller da.. men hvis jeg hadde bodd i nærheten ville jeg ha leid hos deg! høres ut som om det blir bra!

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 18/03/2003 :  23:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg likte spesielt godt det med vaskemaskin i stallen
Hadde gledelig betalt mye ekstra for det!

Gå til toppen av siden

Baeza

» VIP

Skrevet - 19/03/2003 :  08:35:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes prisen din er helt ok. Den er vel normal i forhold hva du kan tilby.
Jeg synes ikke du skal legge inn kraftfor. Ha det som du har det også får oppstallerne betale for det kraftforet di bruker.
Jeg hadde også ville hatt et hvis antall kg. høy inkl. i prisen. Eks. 8 kg. Skal de ha mer en det må de betale ekstra for det.

Jeg må si at det høres kjempeflott ut.
Lykke til med stallen din.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  13:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
de fleste vil gjerne ha kraftfor i leia. synes du burde ha det, så slipper alle hestene i få forskjellig. bland alt i en stor bøtte eller hva jeg skal kalle det, så gir du hestene det etter hvor mange liter de skal ha. det gjør vi. grøt på kvelden og vanlig pellets/havre på morran. har pellets/havre på kvelden om sommeren også siden det er så varmt, da går fordøyelsen bedre:)

Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 01/04/2003 :  09:19:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
prisen er kanskje grei, men innhegninger på størrelse med en ridebane er ikke store, hjelpes hesta våre( 3stk) har 4 mål, og noe mindre er ikke aktuelt!
Hadde ikke betalt mye hvis luftegårdene var mindre enn en ridebane, de er minstemål synes jeg! da får det bare være... Har du plass burde du lage luftegårder på minst 20x40 og noen større. Ingen mindre i hvertfall!

Klem fra Cecilie

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.