hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trainers og KN dressur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Trainers og KN dressur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucen
» VIP

Skrevet - 30/11/2004 :  08:11:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har erfaring med desse typene dressursaler?
Hvordan er de å ri med osv?
Har tidligere hatt en trainers cross country allround sal og den var kjempegod!

Opal

» VIP

Skrevet - 30/11/2004 :  08:54:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vedrørende Trainers saler så har disse vært tema her tidligere, men kan uansett gjenta at jeg har en Trainers dressursal som jeg er godt fornøyd med. Mykt godt sete, passer bra til min hest ,fin og flott.... Savner kanskje litt bedre støtte til beina det er det eneste.... Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/11/2004 :  09:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
KN = JIPPI JA JA!!! i min hjerne iallfall
Hesten jeg tidligere passet har en sånn, og jeg er rimelig forelska i den salen.
Hesten er en kaldblods, og derav type brei og ikke med altfor mye manke. Til han passer salen godt, og er god å sitte i for oss som er ombord :-)

Tror det finnes en del andre steder her inne på forumet jeg har nevnt min forelskelse i denne salen også, og da var det noen som ikke likte den noe særlig, så hvis du leter litt rundt finner du sikkert noen meninger som strider mot min :)

Guro
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 30/11/2004 :  13:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
KN dressursal er knallgod når du først får den til å passe.. Du må belage deg på både 2 og 3 omstoppinger før den ligger skikkelig på hesten. Stoppen faller fort sammen og derfor må den stoppes om flere ganger i begynnelsen. Dette vet salmakeren som selger deg denne og du skal ikke betale noe ekstra for dette! Men det blir fort tungvint hvis du bor langt unna og må sende salen frem og tilbake. Den har tendens til å vippe deg fremover i salen, men gir deg ellers en god sits ganske gratis. Vil også gi deg et annet tips ang dressursal; Prestige har gode saler, men ikke velg den aller rimeligste (Hippo). Jeg har en Leonardo fra Prestige, og er fantastisk fornøyd. Den koster over 20000, men det finnes modeller i samme prisklasse som KN som er riktig gode. Hestesportcenteret fører Prestige-saler. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 30/11/2004 :  22:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp kjøpt en KN, og den er rett og slett dritgod å sitte i. Jeg har hatt problemer med å sitte godt i andre saler, men i min KN, sitter jeg faktisk behagelig (utrolig nok :) ).

Men det stemmer som mint sier: Salene klapper sammen i stoppingen i løpet av en 2-3 uker, og må stoppes opp igjen. Etter min mening er det verdt det når man får en sal som passer hest OG rytter.. Salen min kostet 15500, så billig er den ikke (men det finnes jo dyrere).
Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 01/12/2004 :  08:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når dere sier at KN salen "klapper sammen" i stoppen, hva mener dere da?? Blir stoppen "flat" og hard? En sal i den prisklassen bør jo holde litt da... Jeg har i dag en Kieffer og er forsåvidt fornøyd, men så prøvde jeg en hest med en kanongod sal, men jeg hvet ikke merket... Salen vippa meg litt fremover og jeg har hørt flere som har sagt at KN gjør dette.
Følte at jeg kom "på plass" med en gang
Gå til toppen av siden

Nickeline

» VIP

Skrevet - 01/12/2004 :  17:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også prøvd KN og er ikke fornøyd.Problemet på de to hestene jeg har prøvd det på var at salen for vipper rytteren frem,og måtte evt stoppes om,problemet da er at man forandrer tyngdepunktet i salen.
I følge Fossum er dette et vanlig problem med KN salen.En annen ting var at jeg synes det var for store utvendige kneputer på den KN jeg har prøvd.
En ting jeg synes er fint med KN er at den gir god skulderfrihet.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2004 :  19:24:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er det forresten noen som har erfaring med Rösling? Den skal visst være KN i klasse også.. Har bare sett dem, aldri prøvd. Tror de koster ca 25000kr. Litt mye for en sal, men er litt nysjerrig på om det er noen mer erfaring. Og om steder i Norge som selger. Min venninde har kjøpt sin fra Sverige tror jeg. Også sett annonse på salen i Engelske hesteblader.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Christine71

Skrevet - 02/12/2004 :  08:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tattersall selger de Spoff,skal sende den en mld på VIP'en om jeg finner en mailadresse til de.
Tattersall har annonse hver mnd i danske ridehesten hvis du har det?
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 02/12/2004 :  23:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Problemet med KN er at stoppingen foran rundt manken faller sammen og må stoppes opp igjen. Jeg har vel hatt min i et par uker nå, og den har sunket litt. Jeg synes egentlig ikke det gjør noe at man må stoppe den opp en gang eller to de første ukene. Da får man jo faktisk tilpasset salen over tid uten tillegg i pris. En hest kan forandre seg mye på noen uker - særlig hvis den har fått ny sal.

Nå har ikke jeg veldig mye erfaring med kvalitetssaler heller, så det kan godt hende at de andre salene er like gode, eller bedre :) (Men jeg vet at flere av norges fremste dressurryttere bruker disse KN-salene, og de har vel en del erfaring.)
Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2004 :  16:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns KN er grusom å sitte i. Jeg satt såvidt på hesten til en venninne av meg og hun har den (hadde den passer ikke lengre og nå har hesten kjempe vondt i ryggen). Jeg datt fram og følte meg tvunget til å sitte i en stilling som virket unaturlig...
Men hun rir jo utrolig bra i den, så det kan være det bare var meg.

Jeg elsker Kiefer Lusitano Kur. Det er min sal, og ingen er bedre i mine øyne
Har også en trainers sprangsal som jeg syns er fantastisk.

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/12/2004 :  22:31:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo egentlig et viktig poeng: Uansett sal, så må man vite at den passer til hesten. Bedre med en billig, utslitt sal som ligger bra, enn en fin, ny kvalitetssal som ligger feil. (Men det beste er jo å ha en kvalitetssal som ligger bra på hesten OG som er god å sitte i :) )

Hvis man faller frem i salen, vil jeg egentlig gjette på at den trenger en liten omstopp.
Gå til toppen av siden

(",)Polle

» VIP

Skrevet - 05/12/2004 :  16:13:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
KN er den beste salen jeg noen gang er ridd i
Men det er selvfølgelig smak og behag...
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  11:46:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
KN er bra saler ja. Kjipt at de ikke er bygd for mine knær. Windsor Hintermayer derimot er ekstremt br for mine bein!!!!
10 ganger 10 hurra for Windsor Hintermayer med maksimal støtte til knærne!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 09/12/2004 :  11:50:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Har aldri vært borti Windsor Hintermayer, så hva er forskjellen i knestøtte på den kontra KN!?

Guro
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  14:00:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hintermayeren har veldig store kneputer. mye større enn på KN salene. Hvis du går inn på www.lowenborg.no så kan du finne bildet av den og se. Det er på en måte en kloss som er sydd på under salkappen. Dødsgod sal, har ikke hørt klager på den enda ihvertfall. KN salen har også god støtte, men litt annerledes og ikke fullt så store knestøtter, noe som gjør at jeg ikke kan ri i den.
Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.